Oud 05 januari 2012, 21:05   #1
MrSoKoLoV
XGN Punten: 4595
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Rep kracht: 32 MrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemd
Stuur een bericht via MSN naar MrSoKoLoV
[OT] Kingdoms Of Amalur: Reckoning: De Details

Citaat:
Ik moest dit topic nog deze avond maken want blijkbaar is NIEMAND op de hoogte van deze game of heeft er zelfs misschien nog niet eens van gehoord. Zelf behoort hij momenteel in mijn top drie voor games in 2012 waar ik het meest interesse voor heb.
You Tube
You Tube

Ontwikkelaar: 38 Studios & Big Huge Games
Uitgever: EA
Genre: RPG
Platformen: PS3 XBOX360, Microsoft Windows
Release: 10 Februari 2012

Officiële Site:

http://reckoning.amalur.com/en/ag

Preview Gametrailers:

http://www.gametrailers.com/video/pr...doms-of/721675

Trophies:

http://www.ps3trophies.org/game/king...ning/trophies/

Kingdoms Of Amalur Reckoning

Gameplay

De wereld van Amalur zal bestaan uit 5 districten, 4 speelbare rassen, 3 skilltrees met elk 22 mogelijkheden. De mogelijkheden bestaan voornamelijk uit drie grote groepen: Kracht, Finesse & Magie. Destiny Kaarten maken het mogelijk om deze drie klassen door elkaar te mengen en zodoende zelf een uniek personage te creëren met meerdere mogelijkheden tot zijn/haar beschikking.

Destiny Kaarten

Door middel van Destiny kaarten kan je niet alleen je vaardigheden mixen, tevens kan je als je genoeg punten hebt in één van de drie klassen, speciale vaardigheden unlocken. Zo kan je bijvoorbeeld meer schade unlocken voor een bepaald wapen, meer snelheid verkrijgen in een gevecht, extra magische krachten of gezondheid verkrijgen en veel meer.

Speelbare Rassen

Almain

De Almain zijn heldhaftige mensen die alles omtrent chaos verafschuwen. Ze leven via vaste structuren en rituelen omtrent alles wat ze doen. Ze zijn voornamelijk trots op hun militaire kennis en aanbidden hun god Mitharu, wiens visie verteld dat elke Almain zijn of haar leven moet leiden volgens het principe van orde.

Bonus
  • Alchemy + 1
  • Blacksmithing + 2
  • Persuasion + 1

Dokkalfar

De Dokkalfar zijn een geavanceerde en gerespecteerde groep studenten die bekend staan om hun kennis van magie. Meesters in de manipulatie zijn ze een gevreesde groep in Amalur, doch willen velen dankzij hun charismatisch overkomen met hun handelen, ongeacht de gevolgen.

Bonus
  • Persuasion + 1
  • Sagecraft + 1
  • Stealth + 2

Ljosalfar

Een gerespecteerde groep Elven die op zichzelf leven in de natuur van Amalur. Via snelkoeling wordt hun thuis beschermt tegen de veranderingen die de tijd met zich mee brengt. Zij eren het principe van gerechtigheid, vechtend tegen de tijd om Amalur te beschermen van al het kwade dat hun bedreigd.

Bonus
  • Alchemy + 1
  • Dispelling + 2
  • Sagecraft + 1

Varani

De Varani zijn een groep mensen die je overal in Amalur tegenkomt, zowel in dorpjes, steden en zelfs op zee. Terwijl ze niet zo beschaafd zijn als de Almain, hebben ze toch veel bijgedragen aan de economie en de beschaving. Ze zijn ook bekend omwille van hun kracht en kennis van wapens en zijn daarom vooral te vinden als huurlingen.

Bonus
  • Detect Hidden + 1
  • Lockpicking + 1
  • Mercantile + 1

Niet Speelbare Rassen

Gnomes

De Gnomes zijn bekend omwille van hun determinatie en creativiteit, Gnomes zijn boven alles praktisch en pragmatisch. Omwille van hun hoge intelligentie zullen ze proberen elk probleem rationeel op te lossen in plaats van geweld te gebruiken.

De samenleving van de Gnomes is onderverdeeld in drie groepen: The Scholars (uitvinders van magische voorwerpen/machines), The Praetorians (de militaire kracht) en The Templars (de politieke tak). Tenslotte worden de Gnomes vaak besproken onder andere rassen omdat ze zich afvragen welke geheimen de Gnomes voor zich houden.

Summer Fae

Summer Fae zijn wezens van de magische wereld. Ze zijn verantwoordelijk voor groei, warmte en het begin van de seizoenen en al het leven in Amalur. Ze hebben geen doel en zijn enkel hier om de wereld te laten draaien zoals het hoort.

Winter Fae

Alhoewel de Winter Fae er zo uit zien, zijn ze geen aanhangers van het kwade. Ze zijn verantwoordelijk voor het passeren van de seizoenen en de dood van alle wezens in Amalur. De orde is instabiel geworden nadat Gadflow met een groep Winter Fae de macht heeft overgenomen, doch zijn er nog enkel die verzet bieden tegen deze op macht beluste tiran.

Tuatha

Brutale en agressieve afstammelingen van de Winter Fae geleidt door hun koning Gadflow. Tezamen hebben ze de oorlog verklaard aan alle anderen in Amalur. Wanneer een soldaat van de Tuatha sneuvelt in een gevecht wordt hij meteen vervangen door een andere uit The Hollows.

Het Verhaal

Nadat de speler herrijst wordt hij/zij wakker tussen een berg van doden. De speler zal na het maken van zijn personage kunnen investeren in een bepaald lot. Dit is te vergelijken met een klasse systeem in andere games. Verder zal de speler belangrijke keuzes moeten maken tijdens de playthrough die ook hun gevolgen zullen hebben op de rest van het verhaal/hoe de wereld je bekijkt.

De speelstijl is grotendeels te vergelijken met games als God Of War, waar toetsencombinaties vooral aanwezig zijn. Ook Quick time events zullen op deze manier worden gespeeld. Verder kan je via speciale manieren van vijanden te doden, "Fate" verzamelen wat dan weer opgeslagen wordt in een meter op je scherm. Eens deze vol is kan je zeer dodelijke aanvallen uitvoeren.

Verder kan je je bezig houden met zaken als: alchemy, blacksmithing, lockpicking, mercantile, stealth, en veel meer.

Alchemie Potions & Recepten

Novice Recepten

Minor Healing Potion

Black Cohosh x 2 + Embereyes x 1 (Recupereer Kleine Hoeveelheid Health)

Minor Mana Potion

Softscrabble Powder x 2 + Embereyes x 1 (Recupereer Kleine Hoeveelheid Health)

Minor Mana Regeneration

Softscrabble Powder x 2 + Scarlet Flowstone x 1 (Regenereer Kleine Hoeveelheid Mana)

Minor Alchemist's Art

Sky Blossom x 1 + Embereyes x 1 (Versterkt Tijdelijk Alchemie Skill)

Minor Freezing Sentinel

White Flake x 2 + Edelweiss x 1 (50% Kans Om Vijanden Die Aanvallen Te Bevriezen)

Minor Frostguard

White Flake x 2 + Ysa's Breath x 1 (Versterkt Immuniteit Tegen IJs Schade)

Minor Magic Precision

Scarab Salts x 2 + Star Thistle x 1 (Verbetert Tijdelijk Kans Op Critical Hit)

Minor Sorcerer's Intelligence

Star Thistle x 2 + Softscrabble Powder x 2 (Verbetert Tijdelijk Max Mana)

Minor Slashing Fury

Scarlet Flowstone x 2 + Scarwood Bark x 1 (Versterkt Bleeding Schade)
Oud 05 januari 2012, 23:45   #2
jellebrtmns
XGN Punten: 2177
Editor

jellebrtmns's avatar

Rep kracht: 16 jellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekend
Stuur een bericht via MSN naar jellebrtmns Stuur een bericht via Skype™ naar jellebrtmns
Bij mij misschien wel mijn nummer één. Dit wordt zo'n vette game.
Tristan is er vorig jaar voor jaar Londen geweest en die is er ook helemaal verliefd op. We zullen deze game ook nog in de Oogappels rubriek behandelen.
Oud 15 januari 2012, 15:19   #3
ghalid18
XGN Punten: 3886
Extreem Forum Gebruiker

ghalid18's avatar

Rep kracht: 20 ghalid18 is op de goede weg
Deze game wordt mijn eerste buy van 2012. Kan echt niet meer wachten. Het is een mix van wow,skyrim en fable. Wat wil je nog meer.

story is meer dan 40 uren gameplay
story en alle maar ook echt alle side quest is tot 200 uur.

http://www.gamespot.com/kingdoms-of-...oning-6347155/ deze moet je zeker checken.
Oud 17 januari 2012, 12:02   #4
ghalid18
Extreem Forum Gebruiker

ghalid18's avatar

demo zou vandaag komen
Oud 17 januari 2012, 13:14   #5
MrSoKoLoV
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Rep kracht: 32 MrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghalid18 Bekijk bericht
demo zou vandaag komen
Weet je toevallig meer Ghalid? Is het zowel op PSN als XBOX Live of op maar één console?

OT: Vele mensen gaan nog verschieten van hoe goed de game wel gaat zijn, tenzij je natuurlijk sowieso niet te vinden bent voor RPG games. K.O.A.R heeft bekende mensen in het ontwikkelingsteam zitten die wel weten hoe een RPG game in elkaar moet zitten.

- Ken Rolston (Executive Designer): Lead designer van The Elder Scrolls Morrowind & Oblivion
- R.A Salvatore (Verhaal & Wereld): Bekende schrijver van onder meer Demonwars, Forgotten Realms...
- Todd McFarlane (Artwork): Tekende voor strips als Batman, Spiderman & Spawn
Oud 17 januari 2012, 18:06   #6
ghalid18
Extreem Forum Gebruiker

ghalid18's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrSoKoLoV Bekijk bericht
Weet je toevallig meer Ghalid? Is het zowel op PSN als XBOX Live of op maar één console?
Er staat op ign now available on ps, pc en xbox maar ik zie het nergens op de ps store. Om hoe laat wordt de psn geupdate.

on: inderdaad het is een dreamteam die eraan werkt. Ik heb hoge verwachtingen en denk dat het waargemaakt zal worden.

Hoeveel uren je eraan kunt bezig zijn is gewoon niet normaal min 40 tot +200 uren. Ik denk dat dit game als 'underdog' skyrim en andere rpgs zal ownen.
Oud 17 januari 2012, 20:01   #7
PS3TheBest
XGN Punten: 2249
Geen Nieuwkomer

PS3TheBest's avatar

Rep kracht: 10 PS3TheBest zal snel beroemd worden
de PS store wordt op woensdag pas geüpdatet. PS is altijd één dag later
Oud 18 januari 2012, 15:47   #8
ghalid18
Extreem Forum Gebruiker

ghalid18's avatar

Hoe laat ongeveer
Oud 18 januari 2012, 17:27   #9
ghalid18
Extreem Forum Gebruiker

ghalid18's avatar

Demo is online in ps store
Oud 18 januari 2012, 19:43   #10
MrSoKoLoV
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Heb zojuist de demo gespeeld en ik vond hem best meevallen. Had meer verwacht en heb enkele problemen gezien, maar het is dan ook een demo natuurlijk. Ik blijf wel mijn pre-order houden de game lijkt toch nog steeds belovend en het verhaal staat me ook wel aan.

Welke problemen ik trouwens zag:

* De conversaties werden regelmatig overgeslagen zonder dat ik iets deed. Zo koos ik een vraag, skipt hij alle tekst en zit ik meteen weer bij de vragenlijst
* Het secondary wapen is lastig te equippen. Als ik meteen driehoekje duw neemt hij de boog en schiet meteen een pijl af, ik kan dus niet equippen zonder meteen ook te schieten
* De muziek viel af en toe gewoon weg
* De wereld is afgeschermd door onzichtbare muren, zie je een fontein kan je er bijvoorbeeld niet in
Oud 18 januari 2012, 21:13   #11
ghalid18
Extreem Forum Gebruiker

ghalid18's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrSoKoLoV Bekijk bericht
Heb zojuist de demo gespeeld en ik vond hem best meevallen. Had meer verwacht en heb enkele problemen gezien, maar het is dan ook een demo natuurlijk. Ik blijf wel mijn pre-order houden de game lijkt toch nog steeds belovend en het verhaal staat me ook wel aan.

Welke problemen ik trouwens zag:

* De conversaties werden regelmatig overgeslagen zonder dat ik iets deed. Zo koos ik een vraag, skipt hij alle tekst en zit ik meteen weer bij de vragenlijst
* Het secondary wapen is lastig te equippen. Als ik meteen driehoekje duw neemt hij de boog en schiet meteen een pijl af, ik kan dus niet equippen zonder meteen ook te schieten
* De muziek viel af en toe gewoon weg
* De wereld is afgeschermd door onzichtbare muren, zie je een fontein kan je er bijvoorbeeld niet in

Ik vindt het zeker een top spel. Heeft zeker potentie. Problemen die ik ondervond zijn o.a
- geluid gaat weg
- glitch dat ik ineens onder de grond ben

Dit is wel een build van 5 maanden geleden dus niet denken dat het de 'alpha' versie is. Er zijn al veel problemen gepatched in de final version hebben zij laten weten.

Het verhaal is boeiend. Heb één zijmissie gedaan ivm met de Fae die verwond was in die 45 min free play. Zoals elke rpg is het in begin wat uitvissen hoe het allemaal werkt. Zo ben ik verward als je moet uplevelen.

Je krijgt allerlei points die je kunt uitbesteden bij elk categorie best wel ingewikkeld maar dit zal duidelijker worden wanneer je het spel hebt.

De gevechten zijn top dit maakt ook dat KOA uniek is in zijn genre. Hoe verder je gaat hoe sterker de vijand word. je kan zware combo's uitvoeren maar dit onderdeel moet uplevelen met points.

Kortom dit wordt op dag van release gehaald zonder enige twijfel.
Oud 28 januari 2012, 13:56   #12
MrSoKoLoV
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Hier de Preview van Kingdoms Of Amalur Reckoning op Gametrailers:

http://www.gametrailers.com/video/ad...doms-of/726281
Oud 30 januari 2012, 03:25   #13
MrSoKoLoV
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Heb wat reviews gelezen en enkele video's gezien en dit is het resultaat als je alles wat samenvat.

Pluspunten

- De demo met al zijn problemen was een vroege versie die helaas redelijk verknoeit is geraakt door de mensen die hem moesten behandelen zodoende dat hij op tijd klaar was voor XBOX Live & PSN. Blijkbaar is tijdens het knippen van vele zaken ook dialoog weggeknipt waardoor conversaties meteen geskipt werden in de demo. Niemand heeft last van dat soort bugs in de finale versie, de game freezed niet, loopt vlot en heeft maar zeer zelden een framerate probleem (als er enorme gevechten bezig zijn en etc).
- Een overvloed aan zaken om te doen en te ontdekken. Velen zeggen dat ze gemakkelijk afwijken van de main quest omdat er altijd wel iets is om weer te doen.
- Enkele quests zijn ongeveer hetzelfde maar er zijn veel unieke quests & side quests.
- Gameplay is enorm soepel en makkelijk uit te voeren en te onthouden. Het wisselen tussen wapens en dus ook skills (warrior, stealth, archery, magic..) is erg goed uitgewerkt.
- Graphics zijn adembenemend mooi en er zijn vele soorten werelden om te ontdekken. Wordt veelal vergeleken met de grote wereld van World Of Warcraft.
- Voice acting is perfect gedaan, tevens kijken de personages niet altijd recht voor hun uit maar zijn ze met iets bezig of lopen ze rond tijdens de conversatie.

Minpunten

- Bepaalde zaken worden niet bestraft, zou zo je bij een handelaar heel zijn kraam kunnen vernielen en al zijn goederen, het zal hem/haar niets uitmaken. Gewone mensen doden, bestelen en dergelijke worden wel bestraft en hebben wel gevolgen.
- De keuzes die je maakt hebben niet zo'n grote impact op het verhaal, de personages en quests zoals je in andere games hebt zoals Mass Effect enz.
- Het zelf kiezen van wie je wil raken met de boog is niet mogelijk. Het spel kiest automatisch wie je zal raken, je kan wel de camera draaien en zodoende van doelwit veranderen.
- Laadschermen kunnen wat aan de lange kant zijn.
- Sommige mensen kunnen er vlug tegen op zien dat er "teveel" te doen is in Amalur, niet weggelegd voor elke soort gamer dus.
Oud 02 februari 2012, 15:46   #14
ghalid18
Extreem Forum Gebruiker

ghalid18's avatar

Deze game wordt gewoon top;

Heb al alles grondig onderzocht in verschillende sites betreft destiny, races, weapons, factions enz.....

Mijn spec/character:

Race: ljosalfar

Primary weapon: chakram/staff
secondary weapon: faeblades

hybrid destiny: shadowcaster-rogue/mage
ability: finesse/sorcery

Check my build

http://amalurfoundry.com/calculator?...52004520550000

websites voor zware info:

www.amalurfoundry.com/
Hier kun je alles vinden en zelfs uw build maken.

http://wiki.38watch.com/index.php?ti..._in_Reckoning/
Hier kun je zien welke destiny je zal ontdekken door middel je skill points te verspeiden. Bij elke destiny staat er hoeveel je moet besteden aan de ability's (finesse/might/sorcery).

Ik ga voor de shadowcaster: je hebt min 55 skill points nodig voor zowel finesse en sorcery. Ik wou voor de sorcerer gaan maar jah je moet 76 skill points besteden alleen aan sorcery.

p.s: level cap = 40
max skillpoints = 123

Ik zou zeggen besteed je skillpoint goed. Je kunt altijd een build (ability calculator) maken.
Oud 02 februari 2012, 17:19   #15
MrSoKoLoV
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Heb zelf ook een build gemaakt:

http://amalurfoundry.com/calculator?...00000000000000

Might

Komt er op neer dat ik veel punten besteed aan wapens in het algemeen (hammer, longsword), nooit in speciale aanvallen (Battlecry enz). Verder punten besteden aan zaken wanneer je bijna dood bent bijvoorbeeld zodat je extra schade kan doen.

Finesse

Zoveel mogelijk punten in boogschieten en alle speciale aanvallen daaromtrent.

Sorcery

Puur punten besteden aan staf's en andere magische wapens en zeker en vast de volle 5 punten in Healing investeren.

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten