Oud 12 februari 2012, 15:57   #1
Battlefield
XGN Punten: 758
Stamgast

Battlefield's avatar

Rep kracht: 0 Battlefield is op de goede weg
[OT] Call of Duty: Black Ops II

"Aside from the fact that I'm still alive, none of this surprises me. Technology got stronger, but we got weaker. We built computers, robots, whole unmanned armies. But no one ever asks, what happens, when the enemy steals the keys? When the things they built to keep us safe are turned against us, that's when they'll figure it out. They'll always need men like us, those who are willing to do, what others can not."
— Woods in de Call of Duty: Black Ops II reveal trailer.

Recent video
You Tube

Game: Call of Duty : Black Ops 2
Ontwikkelaar: Treyarch
Uitgever: Activision
Genre: Shooter
Release: 13 November 2012
Website: http://www.CallofDuty.com/
Youtube: http://www.youtube.com/user/Callofduty
XGN Pagina: http://www.xgn.nl/vita/game/9996/cal...y-black-ops-2/
Screenshots: http://www.xgn.nl/vita/screenshots/9...y-black-ops-2/
Nieuwsberichten: http://www.xgn.nl/vita/game/9996/cal...-ops-2/nieuws/
Cover:

Verhaal
Het verhaal is verspreid over twee tijdlijnen. De eerste speelt zich af in 2025 en deze verhaallijn is het belangrijkst, je speelt het meeste in dit jaar. De tweede verhaallijn speelt zich af in de jaren '80, rond het einde van de koude oorlog. Het verhaal is een directe opvolger van het verhaal in Call of Duty: Black Ops. Het verhaal wordt vertelt door Frank Woods, die ondertussen een beetje grijzer geworden.

In de jaren '80 volg je het verhaal van Alex Mason, die je ook in Black Ops speelde. In 2025 speel je echter de zoon van Mason, David Mason. In het verhaal zal er sprake zijn van een vader/zoon-relatie. In 2025 is er een tweede Koude Oorlog die zich afspeelt tussen China en de Verenigde Staten. Deze oorlog is ontstaan door 'Rare Earth Elements' die gebruikt worden voor militaire wapens. Het verhaal is geen fantasie, China bezit op dit moment ook 95% van de Rare Earth Elements in de gehele wereld. De theorie is deels gebaseerd op het boek 'Wired for War: The Robotics Revolution and Conflict in the 21st Century', geschreven door P.W. Singer. Tijdens de demo hintte Dave Anthony (Game Director) naar de mogelijkheid dat we meer te weten komen over de denkbeeldige Viktor Reznov.

Er zal in ieder geval één vrouw in de game voorkomen, een piloot genaamd Anderson. In 2025 is ook de president een vrouw. De 'sidekick' van David Mason is een soldaat genaamd Nelson die gespeeld wordt door Michael Rooker. De zoon van Mason heet ook wel 'Section', wat zijn militaire codenaam is. De schurk in het spel heet Raul Menendez. Raul Menendez heeft drones en andere technische militaire wapens gehackt en zet die van China en de Verenigde Staten tegenover elkaar in een alles verwoestende technische oorlog. In de missie die zich afspeelt in 1980 komen we meer te weten over deze Menendez en hoe hij deze plannen heeft ontwikkeld.

Personages
Citaat:
- Sgt. Frank Woods (Ret.)
- Zoon van Frank Woods (Naam nog niet bekend)
- Harper
- U.S President
- Jason Hudson
- Anderson
- Alex Mason (Ret.)
- David Mason (Zoon van Alex Mason)
- Raul Menendez (De "slechterik")
- Nelson
Multiplayer
De multiplayer van Call of Duty: Black Ops 2 is vanaf 'point zero' opgebouwd. Het team heeft de multiplayer van Black Ops op tafel gegooid en alle slechte elementen weggegooid. Volgens David Vonderhaar is dit dé multiplayer die iedereen wil spelen.

- Onderdelen uit Mw1 & WaW.
- Geen Second Change.
- Ghost staat nu in perks 2.
- Geen kleding die past bij de perks, je kan nu zelf je kleding beslissen.
- Snipen verbeterd.
- Killstreaks verminderd en minder overpowerd
- Voertuigen in speciale gamemode
- Veel verandering in maps (Klein, groot, hoog, plat, etc)

Zombies
Via de officiële Twitter-account van Call of Duty is de eerste artwork van Black Ops 2 vrijgegeven. Het gaat hier om artwork van de zombie mode. We zien hierop een vrouwelijke soldaat met in haar hand een shotgun staand op een berg puin. In de achtergrond zien we het getal twee geschreven staan.

Overig

Call of Duty: Black Ops 2 bevat elementen die nog nooit eerder getoond zijn in Call of Duty. Zo kun je bepaalde keuzes maken in het spel die vervolgens de verhaallijn aanpassen. De game kan dus op meerdere manieren eindigen? Jazeker! En nog véél meer wijzigingen in de gameplay.

Hieronder een opsomming van de grootste wijzigingen:

-De speler kan voor het eerst keuzes in de verhaallijn maken. Hoe groot die invloed is, is nog onbekend. Treyarch geeft aan dat de 'standaard' singleplayer karakters ook dood kunnen, waardoor het plot een twist kan krijgen. Het verhaal heeft dus meerdere manieren om te eindigen.
-Er zullen ook kleine keuzes voorkomen. Zo kon je in de persdemo ervoor kiezen om je squad cover te geven met je sniper of om met ze mee te vechten op de grond. Dit soort keuzes zal in elk level een keer voorkomen.
-Een geheel nieuw singleplayer-element wordt toegevoegd: Strike Force. [zie hier onder voor informatie]
-Missies met voertuigen komen terug. Zo bestuur je onder andere een AR Drone en een VTOL Airship. Deze missies zullen minder scripted zijn dan eerst: je kunt vrij vliegen in de map zonder een bepaalde route te moeten volgen.
-In 1980 kun je rijden met paarden.
-De wereld draait niet meer om jou heen, maar jij speelt in de wereld. Er zullen dus meerdere gevechten plaats vinden zonder dat jij je daarmee hoeft te bemoeien.

Strike Forces
Kritiek op de Call of Duty-serie is de korte duur van de singleplayer. Treyarch gaat hier verandering in brengen door het toevoegen van een geheel nieuw element in de game: Strike Force.

In de singleplayer kun je namelijk aan de slag met Strike Force. Details over hoe precies ontbreken, maar een globale schets kunnen we geven. Naast de standaard-campaign missies kun je meerdere Black Ops-units besturen. Dit doe je in het nieuwe Strike Force. Strike Force is nog geen opzichzelf staande mode, vertelt een woordvoerder van Activision. Volgens de woordvoerder kijken ze of het net zoiets als de zombie mode kan zijn of niet.

"Things like Zombies originally started as unlocks, but we're not taking the option off the table."

De uitkomst van een Strike Force missie heeft ook invloed op de gehele verhaallijn. Wanneer je drie missies hebt, kun je er bijvoorbeeld maar één kiezen: het verhaal gaat verder op de plaats waar jij bent. De personages die je verliest, raak je gedurende de rest van de campaign dan ook kwijt.

"If you die on a strike force mission, you die in the story."

In Strike Force kun je veel posities innemen. Je kunt het slagveld van bovenaf versturen, maar kunt ook alleen één soldaat besturen. Dit is tijdens de missie nog aan te passen. Ook heb je de mogelijkheid om in voertuigen te gaan. Strike Force zorgt er dus voor dat Call of Duty iets meer de tactische kant op gaat. Hoe groot de invloed is van Strike Force maakt Activision niet bekend.

video's
You Tube

Screens

Laatst gewijzigd door Battlefield : 03 mei 2012 om 15:10. Reden: Black Ops 2 - Trailers, screens, en informatie
Battlefield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 19:42   #2
Braadworst
XGN Punten: 2841
0570

Braadworst's avatar

Rep kracht: 18 Braadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijn
boeiuuuuuuuu
Oud 12 februari 2012, 23:00   #3
Madara Uchiha
XGN Punten: 219
Senior Member

Madara Uchiha's avatar

Rep kracht: 0 Madara Uchiha is van onbekende status
Nette openingspost maar is het niet erg vroeg om er nu al een topic over aan te maken,Zeker omdat er maar zo weinig bekend is over een nieuwe call of duty.
Oud 13 februari 2012, 09:54   #4
black2death
XGN Punten: 2450
shhht be quiet!!!

black2death's avatar

Rep kracht: 15 black2death zal snel beroemd worden
het is allesinds handig dat er al 1 is. nu worder er geen 4 verschillende geopend voor hetzelfde topic.

maar idd ht is nog vroeg, hééééél vroeg, lol
Oud 13 februari 2012, 12:58   #5
Musti
XGN Punten: 2094
Forum-Koning

Musti's avatar

Rep kracht: 15 Musti heeft een positieve uitstralingMusti heeft een positieve uitstraling
Ironie: Battlefield opent een COD-topic. :p

OT: JA BF, waarom heb jij nu eentje geopend!!? Nu kan Sasuke het niet meer openen! lolz
Oud 13 februari 2012, 15:33   #6
Battlefield
Stamgast

Battlefield's avatar

Citaat:
boeiuuuuuuuu
Waarom reageer je dan?

Citaat:
Nette openingspost maar is het niet erg vroeg om er nu al een topic over aan te maken,Zeker omdat er maar zo weinig bekend is over een nieuwe call of duty.
Dankje, tja misschien is het wel vroeg.. Maar ik ben van plan ongeveer alle belangerijke informatie nu al te posten

Citaat:
het is allesinds handig dat er al 1 is. nu worder er geen 4 verschillende geopend voor hetzelfde topic.
maar idd ht is nog vroeg, hééééél vroeg, lol
Beter vroeg dan nooit

Citaat:
Ironie: Battlefield opent een COD-topic. :p
OT: JA BF, waarom heb jij nu eentje geopend!!? Nu kan Sasuke het niet meer openen! lolz
ghehe Ik mag misschien wel Battlefield heten, maar ik ben nog wel altijd een grotere fan van Call of Duty dan van Battlefield
Ik heb er ééntje geopend, omdat ik 100% zeker weet dat ik hier de grootste fan ben van de treyarch games.. Sws niemand weet meer van Zombies dan ik
Oud 13 februari 2012, 15:48   #7
Musti
XGN Punten: 2094
Forum-Koning

Musti's avatar

Rep kracht: 15 Musti heeft een positieve uitstralingMusti heeft een positieve uitstraling
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Battlefield Bekijk bericht
Waarom reageer je dan?

Dankje, tja misschien is het wel vroeg.. Maar ik ben van plan ongeveer alle belangerijke informatie nu al te posten

Beter vroeg dan nooit

ghehe Ik mag misschien wel Battlefield heten, maar ik ben nog wel altijd een grotere fan van Call of Duty dan van Battlefield
Ik heb er ééntje geopend, omdat ik 100% zeker weet dat ik hier de grootste fan ben van de treyarch games.. Sws niemand weet meer van Zombies dan ik
Daag je mij uit? Hoogste lvl in kino?
Oud 13 februari 2012, 16:13   #8
Battlefield
Stamgast

Battlefield's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musti Bekijk bericht
Daag je mij uit? Hoogste lvl in kino?
Ghéhé Ik bedoel met de verhaallijn hé

COD: WaW - CoD: Black Ops Map Pack:
Nacht der untoten: 53
Verrückt: 29
Shi No Numa: 34
Der Riese: 36

Kino der toten: 27
Five: 25 (gok ik)
Dead Ops: Geen idee
Call of the Dead: 26
Shangri-la: 23
Moon: 31

Zoals je ziet ben ik niet zo goed in Zombies, maar ik ga binnenkort wel weer wat cijfertjes omhoog halen
(Eerst nog ff beetje genieten van Double XP - Firing Range 24/7)
Oud 13 februari 2012, 19:31   #9
Ubiytsa
XGN Punten: 6446
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Wave 27 in Kino is wel superlaag.
Ubiytsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 19:43   #10
Oliwier
XGN Punten: 858
I kill you!

Oliwier's avatar

Rep kracht: 9 Oliwier is bij iedereen bekendOliwier is bij iedereen bekendOliwier is bij iedereen bekendOliwier is bij iedereen bekendOliwier is bij iedereen bekendOliwier is bij iedereen bekend
F**k dit man niet dat MW3 pas 3 maanden uit is ofzo maar fans staan al te trappelen om een nieuwe CoD
Oud 14 februari 2012, 08:07   #11
Battlefield
Stamgast

Battlefield's avatar

Citaat:
Wave 27 in Kino is wel superlaag.
Klopt, maar met meerdere spelers is het ook wel moeilijker.
Als je je score op Solo kon na checken zou het ergens eind 30/begin 40 zijn ofzo (ook niet zo hoog)

Citaat:
F**k dit man niet dat MW3 pas 3 maanden uit is ofzo maar fans staan al te trappelen om een nieuwe CoD
Dat komt waarschijnlijk omdat echt vrezelijk veel mensen Modern Warfare 3 één grote fail vinden.. Dat kan je ook duidelijk zien aan de Multiplayer spelers van Black Ops op dit moment (minimaal:200.000 - Maximaal 500.000).. Da's ongeveer even veel als er op MW3 online zijn..
Oud 14 februari 2012, 18:45   #12
OldskoolRikkie
XGN Punten: 3781
Editor

OldskoolRikkie's avatar

Rep kracht: 21 OldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaan
Citaat:

Dat komt waarschijnlijk omdat echt vrezelijk veel mensen Modern Warfare 3 één grote fail vinden.. Dat kan je ook duidelijk zien aan de Multiplayer spelers van Black Ops op dit moment (minimaal:200.000 - Maximaal 500.000).. Da's ongeveer even veel als er op MW3 online zijn..

Heb MW3 net gehaald en moet zeggen dat hij mij ook zwaar tegenvalt.
De spec ops en survival zijn wel goed,maar de normale mp is nog slechter dan die van MW2 en die vond ik persoonlijk al niet geweldig.
En erger nog ze hebben me favoriete mp modus er ook nog uitgehaald.
OldskoolRikkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 18:47   #13
MisterMP1996
XGN Punten: 1106
Forum-Verslaafd

Rep kracht: 7 MisterMP1996 is op de goede weg
Citaat:
MW3 geeft je gewoon niet dat gevoel die je kreeg bij de andere CoD's. Ik heb dat tenminste, dat ik 'het gevoel' krijg bij de speciale spellen. Dat gevoel heb ik bij CoD 5-7, GTAIV, GT5, BF3 en Assasins Creed Brotherhood. Dat is voor mij het grootste probleem.

Trouwens, je kunt ook overdrijven, ik zat zaterdag-avond te Blopsen, en er waren er 150.000 online, wat nog steeds enorm veel is. Tijdens Black Ops waren er misschien 30.000 MW2 spelers. Maar je had ook avonden dat Blops gewoon 1.000.000 spelers had.

Waarschijnlijk is de volgende CoD weer top, maar ik koop voorlopig geen shooters meer op de release.
MisterMP1996 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 19:29   #14
Oliwier
XGN Punten: 858
I kill you!

Oliwier's avatar

Rep kracht: 9 Oliwier is bij iedereen bekendOliwier is bij iedereen bekendOliwier is bij iedereen bekendOliwier is bij iedereen bekendOliwier is bij iedereen bekendOliwier is bij iedereen bekend
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterMP1996 Bekijk bericht
MW3 geeft je gewoon niet dat gevoel die je kreeg bij de andere CoD's. Ik heb dat tenminste, dat ik 'het gevoel' krijg bij de speciale spellen. Dat gevoel heb ik bij CoD 5-7, GTAIV, GT5, BF3 en Assasins Creed Brotherhood. Dat is voor mij het grootste probleem.

Trouwens, je kunt ook overdrijven, ik zat zaterdag-avond te Blopsen, en er waren er 150.000 online, wat nog steeds enorm veel is. Tijdens Black Ops waren er misschien 30.000 MW2 spelers. Maar je had ook avonden dat Blops gewoon 1.000.000 spelers had.

Waarschijnlijk is de volgende CoD weer top, maar ik koop voorlopig geen shooters meer op de release.

Dat gevoel heb ik echt heel sterk gehad bij halo 2

Maar zoals je zegt, ik mis dat gevoel ook, maar het is alsnog een cool spel,
Maar het ligt er gewoon aan dat er te weinig is veranderd vergeleken met MW2...
Oud 14 februari 2012, 19:33   #15
Battlefield
Stamgast

Battlefield's avatar

@MisterMP1996, Zo is het.. Ik heb altijd het game gevoel gehad bij een Treyarch game.. Ik weet niet waarom (Komt misschien door het noobtuben, quickscopen en de wapens uit Mw2/3)

Speel je trouwens op de PS3? Want dat kan uitmaken met de Multiplayer spelers.. Mijn vriend heeft ook Black Ops op de PS3 en waneer de xbox er ongeveer 250.000 Online heeft, heeft de PS3 er iets van 150.000.. Want bij mij waren er zaterdag avond iets van 310.000 Spelers Online.

@OldskoolRikkie, Ik hou ook alleen maar MW3 voor de SP, Spec Ops, en survival..

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten