Oud 31 januari 2012, 22:34   #1
MrSoKoLoV
XGN Punten: 4595
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Rep kracht: 32 MrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemd
Stuur een bericht via MSN naar MrSoKoLoV
Opleiding Paracommando

Hey allemaal,

Een vriend van mij wiens studies niet zo goed gingen, is onlangs naar Gent geweest om testen te doen bij Defensie. Dit zijn zowel fysieke als mentale testen en natuurlijk ook een medische test. Hij vertelde mij dat hij moest pompen & sit ups moest doen. Ga deze week nog is bij hem langs om meer te weten te komen.

Van het eerste weet ik niet het exacte aantal en de tijd, bij de sit ups moest het minimum 25 en max 35 zijn in één minuut. Dit moest tevens gebeuren met de ellebogen naast het hoofd te houden. Daarnaast moest hij 6km per uur lopen op een loopband en werd deze verhoogt per minuut.

Zelf ben ik al een maand bezig met oefeningen en zou ik graag ook meedoen aan zo'n test, echter is mijn fysiek zeker niet zo goed als de zijne. Zoals jullie weten heb ik al jaren een slechte conditie en zelfs overgewicht gehad en is daar niet zo veel aan veranderd.

Akkoord ben een jaar geleden van 85 kg naar ongeveer 72 kg gegaan door oefeningen te doen die ik zelf opgesteld had (1 uur fietsen per dag op staande fiets en letten op eten), maar weeg intussen weer +- 74 kg. Ik schat dat ik tussen een meter 73 a 75 zit qua lengte. Wat dus BMI 24 a 25 geeft.

Momenteel ben ik dus een maand bezig met andere oefeningen, namelijk een uur fietsen per dag, 10 minuten lopen per dag, min 30 sit ups en max 60 (niet in één minuut) en dan nog halters heffen (2 tegelijk, elk 5 kg).

Echter is er na een maand tijd niets veranderd. Hoogstens misschien één kilo kwijt. Ik geef toe dat op het eten letten minder nauwkeurig was dan de vorige keer, maar heb toch niet overdreven.

Mijn sit ups zijn echter "niet eerlijk" denk ik zo. Zo gebruik ik een kussen voor mijn hoofd (voor als ik weer omlaag moet komen) en durf ik wel een zwier beweging maken met mijn handen. Dus denk ik niet dat ik aan 25 minimum in een minuut kom. En push ups doe ik volgens mij wel goed maar of ik laag genoeg kom dat weet ik ook weer niet.

Zijn er nu mensen die tips hebben en dergelijke? Zou wel handig zijn en liefst serieus natuurlijk, weet ook wel dat gefrituurd eten een zonde is en dat beweging noodzakelijk is. Ik wacht dan vooral op een antwoord van onze expert, Zzzzzmura natuurlijk

PS: Als Musti of wie dan ook mij graag belachelijk maakt of wil kraken, nu is het moment, kwestie van duidelijk te zien dat niets zo gemakkelijk is als op een mens zijn gewicht kritiek geven.
Oud 31 januari 2012, 22:52   #2
Musti
XGN Punten: 2094
Forum-Koning

Musti's avatar

Rep kracht: 15 Musti heeft een positieve uitstralingMusti heeft een positieve uitstraling
Zal me deze keer proberen in te houden! :p Maar bedankt, heb nu veel materiaal!!

Ik raad je aan om eens naar een fitness-centrum te gaan: veel meer apparatuur, shakes, hulp van experten, ... En naturlijk belangrijkste van al: Sociale contacnten! Alles wat je doet gaat teniet als je niet oplet wat je eet. Spreek uit ervaring.
Oud 31 januari 2012, 22:53   #3
LDawg
XGN Punten: 620
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Rep kracht: 8 LDawg zal snel beroemd wordenLDawg zal snel beroemd worden
Mij is geleerd dat het belangrijkste is dat je in regelmaat eet. Dus 's ochtends het ontbijt op een vast tijdstip (ontbijt niet overslaan!), elke middag om 12 uur en 's avonds ook op het zelfde tijdstip.
Neem niet teveel tussendoortjes en al helemaal niet 's avonds, want dan verbrand je niks meer.

Verder heb ik er niet zoveel verstand van, ik ben zelf vrij mager
Oud 31 januari 2012, 22:55   #4
MrSoKoLoV
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Rep kracht: 32 MrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musti Bekijk bericht
Zal me deze keer proberen in te houden! :p Maar bedankt, heb nu veel materiaal!!

Ik raad je aan om eens naar een fitness-centrum te gaan: veel meer apparatuur, shakes, hulp van experten, ... En naturlijk belangrijkste van al: Sociale contacnten! Alles wat je doet gaat teniet als je niet oplet wat je eet. Spreek uit ervaring.
Shakes, pillen en dergelijke zal ik nooit nemen, is alleen maar brol en sowieso niet goed als oplossing om te vermageren. Daarnaast moet je je dan altijd houden aan dat eetpatroon ook als je opeens beslist dat je goed zit qua gewicht en dan krijg je dus weer bij als je afwijkt van dat schema of die brol niet meer neemt.

Fitness is optioneel en ik spreek uit ervaring. Heb zowel gaan oefeningen doen met mijn vader jaren geleden, met mijn broer, via bekende schema's gewerkt en zelfs fitness gedaan. Fitness instructeurs gaan van algemene gegevens uit, ze lieten mij te hard te werk gaan omdat volgens hun gegevens ik dat aan zou moeten kunnen. Geloof me als je jaren als een zak patatten hebt geleefd kan je geen 10 minuten lopen, laat staan 30 sit ups na mekaar doen.

Heb vorig jaar maart na talloze keren falen en proberen gezegd "Nu ga ik ervoor of ik nu wil of niet" en heb me een maand lang afgezonderd van elk soort snoep, chips, saus en alle andere vettige dingen. Dit gecombineerd met elke dag één uur fietsen op een redelijk tempo zorgde voor dat ik +- 750 tot 900 calorieën verbrande per keer. Gevolg was dat ik na een maand/maand en half zo goed als 10 kg kwijt was. En dat zonder geld uit te geven aan chemische troep of ervaren mensen op gebied van fitness en dergelijke.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LDawg Bekijk bericht
Mij is geleerd dat het belangrijkste is dat je in regelmaat eet. Dus 's ochtends het ontbijt op een vast tijdstip (ontbijt niet overslaan!), elke middag om 12 uur en 's avonds ook op het zelfde tijdstip.
Neem niet teveel tussendoortjes en al helemaal niet 's avonds, want dan verbrand je niks meer.

Verder heb ik er niet zoveel verstand van, ik ben zelf vrij mager
Wel dat dacht ik ook maar toen las ik dat beweging doen op een nuchtere maag veel beter is om af te vallen en dan begin je natuurlijk te twijfelen na een tijd met ontbijt of geen ontbijt.
Oud 31 januari 2012, 22:59   #5
Christian Vuye
XGN Punten: 368
Stamgast

Christian Vuye's avatar

Rep kracht: 0 Christian Vuye moet hopen dat hij zijn leven betert
Hangt er allemaal van af waar je voor gaat: wil je vermageren, doe dan vooral cardiotraining en eet wat minder. Met cardiotraining bedoel ik voornamelijk lopen, zwemmen, fietsen etc. Wil je daarentegen daadwerkelijk spiermassa opbouwen, dan zou ik voldoende tot veel eten (voornamelijk koolhydraten en eiwitten) en echt veel krachttraining doen. Dan zal je natuurlijk wel bijkomen, maar dat zijn dan voornamelijk spieren die voor de extra kilo's zorgen. Let er wel bij op dat je in dat laatste geval erg consequent moet zijn: je moet echt veel krachttraining doen en veel eten. En je mag dan ook niet zomaar ophouden, want dan willen die mooie spiertjes wel eens snel in vetten gaan veranderen. Ik spreek uit ervaring.
Christian Vuye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 23:01   #6
LDawg
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Over de noodzaak van het ontbijt: http://nutrition.about.com/od/nutrit.../breakfast.htm
Oud 31 januari 2012, 23:09   #7
Musti
Forum-Koning

Musti's avatar

Rep kracht: 15 Musti heeft een positieve uitstralingMusti heeft een positieve uitstraling
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrSoKoLoV Bekijk bericht
Shakes, pillen en dergelijke zal ik nooit nemen, is alleen maar brol en sowieso niet goed als oplossing om te vermageren. Daarnaast moet je je dan altijd houden aan dat eetpatroon ook als je opeens beslist dat je goed zit qua gewicht en dan krijg je dus weer bij als je afwijkt van dat schema of die brol niet meer neemt.

Fitness is optioneel en ik spreek uit ervaring. Heb zowel gaan oefeningen doen met mijn vader jaren geleden, met mijn broer, via bekende schema's gewerkt en zelfs fitness gedaan. Fitness instructeurs gaan van algemene gegevens uit, ze lieten mij te hard te werk gaan omdat volgens hun gegevens ik dat aan zou moeten kunnen. Geloof me als je jaren als een zak patatten hebt geleefd kan je geen 10 minuten lopen, laat staan 30 sit ups na mekaar doen.

Heb vorig jaar maart na talloze keren falen en proberen gezegd "Nu ga ik ervoor of ik nu wil of niet" en heb me een maand lang afgezonderd van elk soort snoep, chips, saus en alle andere vettige dingen. Dit gecombineerd met elke dag één uur fietsen op een redelijk tempo zorgde voor dat ik +- 750 tot 900 calorieën verbrande per keer. Gevolg was dat ik na een maand/maand en half zo goed als 10 kg kwijt was. En dat zonder geld uit te geven aan chemische troep of ervaren mensen op gebied van fitness en dergelijke.

Wel dat dacht ik ook maar toen las ik dat beweging doen op een nuchtere maag veel beter is om af te vallen en dan begin je natuurlijk te twijfelen na een tijd met ontbijt of geen ontbijt.
Say what? Dus je wil enkel vermageren?
-> Koop zweetkledij (echt bijna plastic) waarin je kan lopen. Loop 1 uur ofzo en zie hoeveel zweet eruit komt. Herhaal en je bent magerder.
Oud 31 januari 2012, 23:12   #8
MrSoKoLoV
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musti Bekijk bericht
Say what? Dus je wil enkel vermageren?
-> Koop zweetkledij (echt bijna plastic) waarin je kan lopen. Loop 1 uur ofzo en zie hoeveel zweet eruit komt. Herhaal en je bent magerder.
Ik had wel op voorhand gezegd serieus reageren Musti, daarnaast verlies je dan over het algemeen vocht wat je zo weer bij krijgt. Als jouw methode zou werken dan zouden de mensen massa's kilo's verliezen door in een sauna te gaan zitten één keer in de week..
Oud 31 januari 2012, 23:31   #9
zzzzzmura
XGN Punten: 5992
Nulli Cedo.

zzzzzmura's avatar

Rep kracht: 53 zzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemd
Hey Soko ik zag dat je verlegen zit om mijn advies en dat zal ik je geven.

Om te beginnen wat LDawg zegt is maar gedeeltelijk waar hij heeft gelijk wat betreft het ontbijt maar je moet gewoon om de 2 uurtjes wat eten aangezien je stofwisseling dan hoog blijft natuurlijk hoef ik je daarbij niet te vertellen dat je tussendoortjes gezond zullen moeten zijn.

Als je daadwerkelijk aan zo,n test wil meedoen Soko dan is het simpelweg een kwestie van opbouwen en als ik zo naar jouw lichamelijke statistieken kijk voorzie ik eigenlijk geen problemen voor jou maar maak ik mij meer zorgen om jouw mentale gesteldheid.

Mijn vraag aan jou is dan ook wat is jouw motivatie, is het puur voor de test of ambieer je een Militaire carriëre?

Ik ken de Paracommando,s aangezien ik meer dan genoeg met ze getraind heb en het is een hele professionele club dus ik begrijp dat je graag deel zou willen uitmaken van deze elite troepen.

Je zal dus je leven compleet op de schop moeten gooien en een behoorlijk arbeidsethos moeten ontwikkelen.
Musti,s voorbeeld van de sportschool spreekt vanzelf dat zal dan namelijk je tweede huiskamer worden en ik raad je aan je heel veel te verplaatsen te voet met een klein rugzakje met +/-5 kg (water) erin en dan ongeveer 4x per week 5 tot 8km stevig wandelen.

Probeer gewoon voorjezelf wat innerlijke discipline te ontwikkelen en je game-momenten zijn dan een beloning en tevens je rust en herstel momenten.

Je bent een jonge vent en ik denk soms ietwat onzeker maar geloof mij maar als ik zeg dat je veel meer kan dan je soms zelf denkt ook al zou je je uiteindelijke doel niet halen een slechter mens word je er in ieder geval niet van dus het is altijd een win win situatie.

A winner never quit,s A quitter never wins!!!!

Luctor et Ejaculator
zzzzzmura is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 23:45   #10
Musti
Forum-Koning

Musti's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrSoKoLoV Bekijk bericht
Ik had wel op voorhand gezegd serieus reageren Musti, daarnaast verlies je dan over het algemeen vocht wat je zo weer bij krijgt. Als jouw methode zou werken dan zouden de mensen massa's kilo's verliezen door in een sauna te gaan zitten één keer in de week..
Door in een sauna te zitten, doe je niets, je vernieuwt je huid gewoon. Door te lopen ben je actief vet aan het verbranden. En ik was serieus bezig? -.-
Oud 01 februari 2012, 08:41   #11
Ubiytsa
XGN Punten: 6446
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Ik snap niet zo goed waarom je wilt vermageren. Je zegt 1.74m te zijn en 74 kg. Dat lijkt mij toch prima? Wat betreft die oefeningen kan ik je niets zeggen, aangezien ik naast hardlopen niets doe. Verder is veel water drinken belangrijk. Ik ben zo'n beetje cola-verslaafd en toen ik een maand lang op vakantie ging naar een plaats waar bijna geen cola was, ben ik van 74kg naar 67kg gegaan! Natuurlijk heeft daar de beweging van het backpacken ook aan meegedragen. Niet dat ik er met die 67kg gezond uitzag hoor, maar inmiddels zit ik weer rond de 72 met een lengte van 1.78m.
Ubiytsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01 februari 2012, 09:01   #12
modern
XGN Punten: 716
Forum-Verslaafd

modern's avatar

Rep kracht: 0 modern is van onbekende status
if it doesn't kill you, it makes you stronger

Ik zeg, luister gewoon goed naar al ons advies(vooral naar het advies van die gast Zx5mura) en doe je best.
Oud 01 februari 2012, 09:21   #13
LDawg
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubiytsa Bekijk bericht
Ik snap niet zo goed waarom je wilt vermageren. Je zegt 1.74m te zijn en 74 kg. Dat lijkt mij toch prima?
Inderdaad, ik heb net de gegevens hier ingevuld, en daar staat dat je gewicht goed bij je lengte en leeftijd past.
Oud 01 februari 2012, 11:40   #14
inva1337
XGN Punten: 3025
Extreem Forum Gebruiker

inva1337's avatar

Rep kracht: 22 inva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijn
Heel leuk dt vermageren maar als je te mager (geen reserves) bent ga je het in de opleiding ook niet makkelijk krijgen. Al denk ik dat je het bij dit soort opleidingen nooit makkelijk gaat krijgen . Vooral niet als je al langere tijd soepel thuis zit waar alles kan en mag zonder dat je enige verplichting hebt, je gaat dan echt een behoorlijke verandering van je levensstijl meemaken.

Hoe zit dat eigenlijk precies daar? Paracommando is geen kleine club zoals het kct volgens mij?
Binnen de Paracommando heb je namelijk nog een SF groep, dus waar wil je voor gaan?

En sportschool is leuk, maar je hoeft echt geen armen met een flinke omtrek te hebben om dit soort opleidingen te halen, algehele fysieke conditie en lopen is veel belangrijker, net als uiteraard het mentale component. Shakes en al die rotzooi heb je dus zeker niet nodig hoor, maar mijn persoonlijke mening over al die extra middeltjes is sowieso niet erg positief .

inva1337 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01 februari 2012, 12:59   #15
MrSoKoLoV
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Allemaal bedankt voor de tips, zal morgen meer weten te vertellen aangezien ik dan bij die vriend van mij ga die binnenkort aan de opleiding paracommando begint.

Ik hoor van mijn ouders ook dat ik nu goed zit qua gewicht maar volgens mij zeggen ze dat omdat ik vroeger veel meer woog en niet omdat ik nu eventueel nog te veel weeg. BMI mag zeggen dat ik goed zit dan nog vind ik het niet goed. Geloof me ik heb geen vlakke buik ondanks dat ik nu zoveel minder weeg en zo lang dat niet vlak is vind ik het te dik. Ik veronderstel dat een gewicht van 67 a 68 kg beter is al is het wel een ware hel om nu nog af te vallen. De vorige keer ging dat vanzelf omdat mijn lichaam dat niet gewoon was maar nu moet ik echt alles gaan vermeerderen/verzwaren om hetzelfde effect te hebben. Ben bijna 2 uur per dag bezig tegenwoordig.

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten