Oud 31 januari 2012, 09:36   #1
bhsado
XGN Punten: 510
Junior Member

Rep kracht: 0 bhsado is op de goede weg
Nintendo gaat veranderen.

Het lijkt erop dat Nintendo eindelijk het licht gaat zien. Er is een heel interesant Q&A online gezet waar Miyamoto en Iwata antwoord geven op kritische vragen. Wat goed is om te lezen dat ze een beetje op hun meningen terug gaan komen t.a.v. online en DLC.
Reggie gaf eerst aan dat NIntendo alleen komplete games uitleveren en geen DLC's. Als je het interview leest dan komen ze daar op terug door b.v. extra levels als DLC te gaan aanbieden om de houdbaarheid van een game te verlengen. Als je interview doorleest dan krijg je een beetje het idee dat ze een beetje in een eigen wereld hebben geleefd en totaal niet met de wereld mee zijn gegaan.
Ze zijn verbaasd over hoeveel 3DS gebruikers online in de eShop bezig zijn om filmpjes e.d. te bekijken..... ik weet niet maar tegenwoordig is alles online. Je merkt aan hun denkwijze dat ze erg traditioneel zijn, en nu tot inzicht komen dat sinds de 3DS een andere bedrijfsvoering nodig hebben, om weer winstgevend te zijn. Jammer dat iedereen en alles dat al een hele tijd heeft geroepen.

http://www.nintendo.co.jp/ir/en/libr...7qa/index.html (erg goede Q&A).
bhsado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:05   #2
Sympharion
XGN Punten: 433
Junior Member

Rep kracht: 0 Sympharion is op de goede weg
Ze gaan inderdaad veranderen, positief gelukkig. Ze hebben ook aangegeven dat de DLC die ze betaald uitbrengen echt een toegevoegde waarde heeft. Dus niet zoiets als 'horse armor' maar echt dat het geld waard is.
En interessant Q&A.
Sympharion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 15:17   #3
monsternon
XGN Punten: 1732
Member

monsternon's avatar

Rep kracht: 0 monsternon is op de goede weg
het moet slachter worden van mij
monsternon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 22:50   #4
MisterMP1996
XGN Punten: 1106
Forum-Verslaafd

Rep kracht: 7 MisterMP1996 is op de goede weg
Ik snap niet waarom iets "slachter" zou moeten gaan, maar het is goed om te horen dat Nintendo in ieder geval nu wel luistert. Toch snap ik niet dat als je een product hebt die weinig concurrentie heeft (de PSP is bijna nooit een alternatief voor een DS-koper, en de Wii willen gezinnen kopen, die het kopen van een XBOX/PS3 niet eens in hun hoofd halen) toch niet winstgevend is.
MisterMP1996 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 17:51   #5
TheLegendOf1977
XGN Punten: 1639
Forum-Verslaafd

Rep kracht: 6 TheLegendOf1977 is op de goede weg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterMP1996 Bekijk bericht
Ik snap niet waarom iets "slachter" zou moeten gaan, maar het is goed om te horen dat Nintendo in ieder geval nu wel luistert. Toch snap ik niet dat als je een product hebt die weinig concurrentie heeft (de PSP is bijna nooit een alternatief voor een DS-koper, en de Wii willen gezinnen kopen, die het kopen van een XBOX/PS3 niet eens in hun hoofd halen) toch niet winstgevend is.
Ze zijn niet winstgevend omdat die winst niet te halen valt uit de verkoop van consoles alleen, die moet komen uit de software verkoop.
Daar ging Nintendo de fout mee in. Want "gezinnen" kopen namelijk niet elke maand een game (shit, het zou me niet verbazen als 80% van de gezinnen met een Wii maar EEN spel hebben)
TheLegendOf1977 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 19:24   #6
WasabiInJeOor
XGN Punten: 1440
Junior Member

WasabiInJeOor's avatar

Rep kracht: 0 WasabiInJeOor is van onbekende status
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheLegendOf1977 Bekijk bericht
Ze zijn niet winstgevend omdat die winst niet te halen valt uit de verkoop van consoles alleen, die moet komen uit de software verkoop.
Daar ging Nintendo de fout mee in. Want "gezinnen" kopen namelijk niet elke maand een game (shit, het zou me niet verbazen als 80% van de gezinnen met een Wii maar EEN spel hebben)
Nounou, niet zo weinig hoor, maar inderdaad, ze dachten wel dat ze het konden redden met de dingetjes als wii fit enz erbij te gooien, maar dat feest eindigt ooit ook hè.
WasabiInJeOor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten