|
|
#241 | |
|
XGN Punten: 3781
Editor
Rep kracht: 21
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Citaat:
Als dat alles is valt het mee idd...Dacht altijd dat een master opleiding erg duur was. |
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
XGN Punten: 6446
Правитель мира
Rep kracht: 61
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dat verschilt per universiteit. De publieke hebben te maken met een verlaagd tarief, daar betaalt de overheid dus de rest van de kosten. De masters kosten volgens mij tussen de 7000 en 20.000 euro per jaar. Dan heb je nog particuliere universiteiten, zoals Nijenrode. Die vragen meer, maar daar geldt geloof ik ook geen verlaagd tarief.
|
|
|
|
|
|
#245 | ||
|
Правитель мира
Citaat:
Citaat:
![]() |
||
|
|
|
|
|
#246 | |
|
XGN Punten: 2094
Forum-Koning
Rep kracht: 15
![]() ![]() |
Citaat:
Aan welke afstudeerrichtingen denk je? |
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Правитель мира
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Editor
Werkgevers willen medewerkers die ongezond leven, op het matje kunnen roepen.
Wie zich daardoor geregeld ziek meldt, zou volgens bijna de helft van de werkgevers in het midden- en kleinbedrijf ontslagen moeten kunnen worden. Dat blijkt uit een onderzoek dat vandaag wordt besproken tijdens het congres Gezond Ondernemen, meldt het AD. Als voorbeeld komt vervoerder Connexxion aan de orde, die buschauffeurs die roken of te dik zijn én veel ziek zijn, het liefst de laan wil uitsturen. 'Als deze mensen willens en wetens ongezond leven en zich geregeld ziek melden, zouden wij als werkgever harde maatregelen moeten kunnen nemen', zegt HR-directeur Peter Paul Witte van Connexxion vandaag in het AD. Fit en vitaal Zo zou vervoerder Connexxion buschauffeurs die roken of te dik zijn en veel ziek zijn, graag de deur wijzen. 'Als deze mensen willens en wetens ongezond leven en zich geregeld ziek melden, zouden wij als werkgever harde maatregelen moeten kunnen nemen', zegt directeur Peter Paul Witte. Hij stelt dat een werknemer die vaak ziek is, verplicht zou moeten worden om mee te doen aan fitness, vitaliteits- en antirookprogramma's. 'Als uiterste maatregel zou het dan mogelijk moeten zijn om van mensen afscheid te nemen. De ondernemingsraden en vakbondsorganisatie zien geen heil in zijn plannen. Stress Volgens verzekeraar Zilveren Kruis Achmea, organisator van het congres Gezond Ondernemen, zijn de positieve effecten van die programma's groot. Zo blijkt uit eerdere onderzoeken dat organisaties die uit zijn op duurzame inzet van hun werknemers, beter scoren op klanttevredenheid en productiviteit én dat hun personeel beter bestand is tegen stress. |
|
|
|
|
|
#250 | |
|
XGN Punten: 620
Forum-Verslaafd
Rep kracht: 8
![]() ![]() |
Citaat:
Edit: Oeps, dat nieuws was al van een tijdje terug ![]() |
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
Editor
Jongeren verwachten gouden bergen
Veel jongeren hebben een wel heel rooskleurig beeld van hun financiële toekomst. Van de 12- tot 15-jarigen verwacht 40 procent op zijn 35e een maandinkomen te hebben van 5000 euro netto. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nibud en EenVandaag waarvan de resultaten vandaag zijn gepresenteerd. Hoewel de meeste jongeren doordrongen zijn van de slechte staat waarin de economie nu verkeert, verwacht een ruime meerderheid (62 procent) later makkelijk aan een goede baan te komen. De groep boven de 21 is daar wel wat somberder over. 44 procent van de jongeren denkt meer te gaan verdienen dan de ouders. Het onderzoek is in december en januari gehouden onder 1996 jongeren tussen de 12 en 24 jaar, afkomstig uit het 1V Jongerenpanel van EenVandaag. Zij vulden een digitale vragenlijst in. Laat maar horen jongeren op deze site en afstudeerders. Verwachten jullie op je 35ste ook met 5000 euro netto in de maand thuis te komen?? |
|
|
|
|
|
#253 |
|
XGN Punten: 2094
Forum-Koning
Rep kracht: 15
![]() ![]() |
Tjah, hoe jonger, hoe onwetender en rooskleuriger men de toekomst tegemoet gaat. Ik dacht ook, toen ik nog 12 was, dat ik 's werelds grootste informaticus zou worden. Later realiseerde ik natuurlijk dat ik daar de aanleg en kracht niet voor heb. En als 's werelds beste informaticus zou ik natuurlijk veel meer dan 5k/maand (netto) verdienen. Nu denk ik er anders over.
Om kort de vetgedrukte vraag te beantwoorden: Ja, als ik tenminste ooit m'n diploma behaal. Eens mijn diploma in de pocket is, is het een kwestie van enkele jaren tot ik boven de 5k zit. In theorie althans, want we hebben de dieptepunt van de crisis nog niet bereikt en de kans is groot dat we hele zware jaren tegemoet zullen gaan, zelfs in België. |
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16. vBulletin, Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.

Lineaire weergave