Oud 14 december 2011, 15:10   #1
MrSoKoLoV
XGN Punten: 4595
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Rep kracht: 32 MrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemd
Stuur een bericht via MSN naar MrSoKoLoV
Nieuwe Functies Site

En daar ben ik dan weer met nog wat ideeën die eerlijk gezegd niet vanzelf komen maar van Giantbomb. De site zelf gebruik ik amper maar de opties vind ik fantastisch en als XGN daar nu een variant van kan maken zal het zeker beter en makkelijker worden.

Sorry dat sommige afbeeldingen onscherp zijn geworden, moest namelijk redelijk wat aanpassen om het hier toch wat ordelijk te kunnen zetten.

Zoek Optie

Als je op XGN in de zoekbalk nu bijvoorbeeld "Assassin's Creed" intypt dan moet je al ten eerste specifiek typen welke game je zoekt, tevens moet het juist geschreven worden.

Indien ik hetzelfde typ in Giantbomb krijg ik meteen alle mogelijke opties te zien.

Game Overzicht

Nadat ik Assassin's Creed heb ingetypt op XGN kom ik terecht op de algemene pagina van deze zoekoptie. Nu moet ik immers nog kiezen over welke console versie ik meer wil lezen. Terwijl op GB dit een algemene pagina is en de console mogelijkheden worden getoond in een kader rechtsonder. Er bestaat dus geen pagina voor elke console versie op zich. In dit geval kiezen we even PS3.

Tenslotte zie ik niet meteen een optie omtrent blogs geschreven over de game en omtrent het forum kan je alleen de link volgen naar het forum in het algemeen, niet een specifiek topic.

Nadat ik Assassin's Creed Revelations gekozen heb op Giantbomb krijg ik het volgende te zien. Een overzichtelijk menu aan de linkerkant geeft mij de optie om naar zaken te gaan als artikelen, previews, reviews en zo meer. Dit is duidelijk wat de staf heeft gemaakt.

Onder de afbeeldingen zie ik dan zaken staan als "Blog" "Forum" en "News". Dit gaat dus over het algemeen over dingen die leden hebben gemaakt, tenzij het nieuws dan natuurlijk.

Giantbomb Blog, Forum & News

Deze opties zijn bovendien aangeduid door een kleur waardoor ze meteen gemakkelijk te onderscheiden zijn. Stel dat ik nu van elke optie de 1ste keuze neem dan zou dat het er als volgt uitzien. In volgorde: Blog, Forum, News.

Oud 14 december 2011, 18:37   #2
fablex
XGN Punten: 4108
XGN Scripting & Development
Admin

fablex's avatar

Rep kracht: 10 fablex is een genot om mee om te gaanfablex is een genot om mee om te gaanfablex is een genot om mee om te gaanfablex is een genot om mee om te gaanfablex is een genot om mee om te gaanfablex is een genot om mee om te gaan
Bedankt voor de feedback, maar ik snap niet alle punten. Hieronder per blokje even mijn vragen/commentaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrSoKoLoV Bekijk bericht
En daar ben ik dan weer met nog wat ideeën die eerlijk gezegd niet vanzelf komen maar van Giantbomb. De site zelf gebruik ik amper maar de opties vind ik fantastisch en als XGN daar nu een variant van kan maken zal het zeker beter en makkelijker worden.

Sorry dat sommige afbeeldingen onscherp zijn geworden, moest namelijk redelijk wat aanpassen om het hier toch wat ordelijk te kunnen zetten.

Zoek Optie

Als je op XGN in de zoekbalk nu bijvoorbeeld "Assassin's Creed" intypt dan moet je al ten eerste specifiek typen welke game je zoekt, tevens moet het juist geschreven worden.

http://i39.tinypic.com/2e3zbk1.jpg

Indien ik hetzelfde typ in Giantbomb krijg ik meteen alle mogelijke opties te zien.

http://i43.tinypic.com/35k5r35.jpg
Dit is niet correct. Op XGN hebben we een systeem die spelfouten vind en je dus alsnog de game kunt vinden.

Ter voorbeeld Assassins Kreed: http://www.xgn.nl/zoeken/?s=assassins+kreed

Niet in 100% van de gevallen zal hij het meteen pakken, maar een spelfoutje kun je dus maken. Ook dingen als 'GTA 4' werken, je hoeft dan niet specifiek 'Grand Theft Auto IV' in te voeren. Dat soort koppelingen met afkortingen moeten wel door de redactie zelf gemaakt worden, waardoor het bij sommige (oudere) games misschien niet helemaal werkt.

Dat dropdown blok met de games er alvast in is iets dat we willen toevoegen, maar dat moet nog gemaakt worden. Gaan we zeker doen!

Citaat:
Game Overzicht

Nadat ik Assassin's Creed heb ingetypt op XGN kom ik terecht op de algemene pagina van deze zoekoptie. Nu moet ik immers nog kiezen over welke console versie ik meer wil lezen. Terwijl op GB dit een algemene pagina is en de console mogelijkheden worden getoond in een kader rechtsonder. Er bestaat dus geen pagina voor elke console versie op zich. In dit geval kiezen we even PS3.

http://i44.tinypic.com/vgu4vp.jpg
Dit heeft te maken met de structuur van onze database. Elke game heeft eigenlijk meerdere 'versies', waardoor we dingen specifiek aan de Xbox 360 versie of PS3 versie kunnen linken.

Citaat:
Tenslotte zie ik niet meteen een optie omtrent blogs geschreven over de game en omtrent het forum kan je alleen de link volgen naar het forum in het algemeen, niet een specifiek topic.

http://i42.tinypic.com/11bsobb.jpg
Dat klopt. We zouden eigenlijk iets moeten hebben dat hij topics over de game automatisch vind. Dat zou ik een keer moeten uitzoeken of dat mogelijk is.

Citaat:
Nadat ik Assassin's Creed Revelations gekozen heb op Giantbomb krijg ik het volgende te zien. Een overzichtelijk menu aan de linkerkant geeft mij de optie om naar zaken te gaan als artikelen, previews, reviews en zo meer. Dit is duidelijk wat de staf heeft gemaakt.

http://i40.tinypic.com/2554yzc.jpg
Volgens mij hebben wij dit ook, maar dan boven de gamepagina. Daar staat 'nieuws, recensie, impressie, rubrieken, video, screenshots, achievements'. Wat vind jij hier niet overzichtelijk aan?

Citaat:
Onder de afbeeldingen zie ik dan zaken staan als "Blog" "Forum" en "News". Dit gaat dus over het algemeen over dingen die leden hebben gemaakt, tenzij het nieuws dan natuurlijk.

http://i40.tinypic.com/14nrwk.jpg
We zijn nog bezig met het beter onder de aandacht brengen van community functies als de ledenblogs en recensies. Dat moet in de toekomst dus handiger te vinden zijn. Ik denk tenminste dat je dat bedoelt?

Citaat:
Giantbomb Blog, Forum & News

Deze opties zijn bovendien aangeduid door een kleur waardoor ze meteen gemakkelijk te onderscheiden zijn. Stel dat ik nu van elke optie de 1ste keuze neem dan zou dat het er als volgt uitzien. In volgorde: Blog, Forum, News.

http://i42.tinypic.com/4hpn5l.jpg
http://i39.tinypic.com/2i0fcso.jpg
http://i41.tinypic.com/usarc.jpg
Wat bedoel je hier precies? Ik zie zelf namelijk niet echt verschil in kleur bij die items? En vind het bij ons te onduidelijk wat een ledenrecensie is en onze eigen recensie of iets dergelijks? Het forum staat gescheiden bij ons natuurlijk.
Oud 14 december 2011, 19:07   #3
MrSoKoLoV
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Rep kracht: 32 MrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemd
Omtrent die spellingfouten was ik eerlijk gezegd zelf niet 100% zeker al had ik wel al af en toe meegemaakt dat ik iets zocht en een letter verkeerd typte en dat hij niets vond. Zo'n functie als google dan heeft met "Bedoeld U dit..." is inderdaad handig. Maar als dat zoals jezelf zegt al verwerkt is hier op de site dan moet ik het nog eens tegen komen blijkbaar.

Het zou zeker positief zijn moest er zo'n balk komen met opties die meteen alle resultaten weergeeft van bijvoorbeeld "Assassin's Creed" zodat je alle games ziet met die naam. Dus hopelijk komt dat de volgende maanden er bij

Verder zou ik op de afbeelding hieronder in de rode cirkel (paint inderdaad lolz) een menu maken met Blogs, Forum en dat soort zaken zoals ze op Giantbomb doen. Op die manier kunnen we meteen naar specifieke onderwerpen gaan over de game die door leden zijn gemaakt.

Omtrent je vraag naar de kleur kijk je misschien naar de verkeerde afbeelding (kan verwarrend zijn met al die foto's), als je op onderstaande afbeelding kijkt zie je bovenaan staan in het blauw "Blog", oranje "Forum" en groen "News" en dat vond ik wel handig, al is het natuurlijk optioneel. Tevens is GB in het pikzwart gemaakt en heeft XGN heldere kleuren waardoor het in principe niet nodig is.

Oud 14 december 2011, 19:23   #4
fablex
Admin

fablex's avatar

Rep kracht: 10 fablex is een genot om mee om te gaanfablex is een genot om mee om te gaanfablex is een genot om mee om te gaanfablex is een genot om mee om te gaanfablex is een genot om mee om te gaanfablex is een genot om mee om te gaan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrSoKoLoV Bekijk bericht
Verder zou ik op de afbeelding hieronder in de rode cirkel (paint inderdaad lolz) een menu maken met Blogs, Forum en dat soort zaken zoals ze op Giantbomb doen. Op die manier kunnen we meteen naar specifieke onderwerpen gaan over de game die door leden zijn gemaakt.

http://i44.tinypic.com/wwd7w9.jpg
Dat is niet mogelijk, aangezien de zijkanten niet gebruikt kunnen worden. Niet iedereen heeft immers een groot scherm, we moeten ook rekening houden met de mensen met een scherm van 1024 of 1280 breed. Daarom moet alles op XGN binnen de huidige kaders blijven. Extra opties voor zoeken op blogs en dergelijke moeten er wel komen.

Citaat:
Omtrent je vraag naar de kleur kijk je misschien naar de verkeerde afbeelding (kan verwarrend zijn met al die foto's), als je op onderstaande afbeelding kijkt zie je bovenaan staan in het blauw "Blog", oranje "Forum" en groen "News" en dat vond ik wel handig, al is het natuurlijk optioneel. Tevens is GB in het pikzwart gemaakt en heeft XGN heldere kleuren waardoor het in principe niet nodig is.

http://i40.tinypic.com/14nrwk.jpg
Dat kunnen we op XGN beter onder eigen menu's stoppen. Immers is het niet echt duidelijk als dingen uit het forum en nieuws door elkaar gaan staan. Voor meer aandacht voor blogs en ledenrecensies komt er een speciale community-pagina nog waar dat duidelijk staat.
Oud 14 december 2011, 19:40   #5
MrSoKoLoV
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Ok bedankt Fablex, weet ik dat ook alweer. Weet dat het natuurlijk overkomt als "Is hij daar nu weer met zo'n zaken..." en dergelijke dingen, maar probeer alleen maar voorstellen te doen die hopelijk XGN ten goede komen in de toekomst. Zit hier immers al vanaf 2008 en kan me eerlijk gezegd niet meteen een andere site bedenken waar ik zo lang op zit en toch nog actief ben, zou jammer zijn moest het ooit verdwijnen en extra activiteit komt de site alleen maar ten goede
Oud 14 december 2011, 19:58   #6
fablex
Admin

fablex's avatar

Feedback wordt altijd gewaardeerd, liever teveel dan te weinig! Het zoeksysteem moeten we inderdaad uitbreiden, zodat dat makkelijker wordt. Hetzelfde met sommige content, die nu niet goed uit de verf komt. We werken eraan iig
Oud 14 december 2011, 23:30   #7
LDawg
XGN Punten: 620
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Rep kracht: 8 LDawg zal snel beroemd wordenLDawg zal snel beroemd worden
Ik vind het zoeksysteem juist erg goed hier. Ik ken een andere site waar de resultaten super rommelig zijn. Wat ik nog wel handig zou vinden hieraan is dat wanneer er 1 resultaat is, hij daad automatisch naar toe gaat.
En misschien dat de resultaten per game geGrouped worden, want hier zie je bijvoorbeeld 3x drie dezelfde games staan: http://www.xgn.nl/zoeken/?s=Assassin%26%23039%3Bs+Creed Al is het dan niet heel gemakkelijk meer om een game voor een specifiek platform te kiezen.
Oud 14 december 2011, 23:40   #8
fablex
Admin

fablex's avatar

Het probleem met meteen naar de game springen als er één resultaat is, is dat je dan niet meer kunt kiezen voor de artikelen of het nieuws (en later de andere dingen die daar nog bij moeten).

Dat zou natuurlijk opgelost worden met zo'n dropdown block die gelijk de games toont terwijl je typt, dan kun je in één keer doorklikken naar de gamepagina.

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten