Oud 04 januari 2010, 13:37   #1
GKillerX
XGN Punten: 2615
Editor

GKillerX's avatar

Rep kracht: 18 GKillerX is bij iedereen bekendGKillerX is bij iedereen bekendGKillerX is bij iedereen bekendGKillerX is bij iedereen bekendGKillerX is bij iedereen bekendGKillerX is bij iedereen bekend
Nieuw Punten systeem, wat vind jij?

Zoals velen van jullie al weten kan het huidige systeem soms wat frustraties opleveren bij sommige gebruikers, daarom gaan we dit even goed op de schop nemen.

Nu vraag ik jullie mening!
Wat vinden jullie hoe het zou moeten?

We gaan het als volgt doen:
Je geeft suggeties(dit kan tot zondag) vanaf zondag ga ik dit hele topic schoon maken en dan maak ik van al jullie suggesties een pol en kan je gaan stemmen!

Wij horen graag jullie mening dus kom op!
Oud 04 januari 2010, 13:50   #2
GE niss
XGN Punten: 16169
GhostElite.EU

GE niss's avatar

Rep kracht: 80 GE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijn
Goeie zet GKillerX en de anderen xgn medewerkers

01: Reacties bij video's:
Pas een berichtje kunnen achterlaten als de video hele maal is afgespeeld.
(als dat mogelijk is)

02: 5 xgn points:
Pas 5 xgn points krijgen als je bij xgn nieuws een reactie plaats bij een video met bvb 10 woorden of na bvb 50 getypte te hebben in de reactie die je achterliet.

03: Xgn Bon:
Zo alsje ziet zijn er altijd vaste xgn members die actief zijn en vaak de xgn bon krijgen (zo als ik). Wij worden dan 3 maanden gebant zo dat we in 3 maanden niet meer mee kunnen doen. Maar 3 maanden zijn eigenlijk nog wel kort voor zoveel xgn members. Zou het mogelijk zijn om van de 3 maanden naar bvb 4 5 6 maanden te doen?

04: Reactie waarde:
Ben eens met MrSoKoLoV: Ik zou eventueel willen voorstellen een soort van reactie waarde te kunnen toe staan. Het zelfde systeem dat gebruikt wordt op Gametrailers bijvoorbeeld. Een hand omhoog of omlaag systeem dus. Dit zou NIET mee tellen voor de XGN rang lijst maar eerder voor de gebruikers zelf. Een soort van waardering per gebruiker dus. Zo kunnen we spammers en fanboys makkelijker herkennen.

05: Na een minuut:
Ben eens met DominusNL: Misschien zou er ook een regel kunnen zijn dat je slechts om de minuut of om de twee minuten een post bij een artikel kan maken (Forum dus uitgesloten). Zo kunnen mensen ook niet snel al spammend van artikel naar artikel gaan om zo veel mogelijk korte berichtjes achter te laten.

Alleen zit ik even met de vraag DominusNL overje eerste zin: Dus alsje nieuws hebt gelezen en plaats een reactie op dat nieuws, en gaat vervolgens naar ander nieuws en het is bvb kort en binnen 30 seconden uit gelezen, dan moet wel nog eens 30 seconden wachten. Niet dat dat een probleem is, maar ja, het zijn 30 seconden (kan zijn dat ik me vergist heb) dus lijkt het me beter om een reacties achter telaten met meer dan bvb 50 letters (plus spatie , . enz mee geteld).

Verder weet ik even niets, zo wel dan verander ik het hier.
Oud 04 januari 2010, 14:02   #3
zzzzzmura
XGN Punten: 5992
Nulli Cedo.

zzzzzmura's avatar

Rep kracht: 53 zzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GE niss Bekijk bericht
Goeie zet GKillerX en de anderen xgn medewerkers

01: Reacties bij video's:
Pas een berichtje kunnen achterlaten als de video hele maal is afgespeeld.
(als dat mogelijk is)

02: 5 xgn points:
Pas 5 xgn points krijgen als je bij xgn nieuws een reactie plaats met bvb 10 woorden of na bvb 50 letters getypte te hebben in de reactie die je achterliet.

03: Xgn Bon:
Zo alsje ziet zijn er altijd vaste xgn members die actief zijn en vaak de xgn bon krijgen (zo als ik). Wij worden dan 3 maanden gebant zo dat we in 3 maanden niet meer mee kunnen doen. Maar 3 maanden zijn eigenlijk nog wel kort voor zoveel xgn members. Zou het mogelijk zijn om van de 3 maanden naar bvb 4 5 6 maanden te doen?

Verder weet ik even niets, zo wel dan verander ik het hier.

Dat 6 maanden verhaaltje staat mij wel aan,meer kans voor anderen dus wel zo eerlijk.
En een minimaal aantal woorden of letters is ook ok,iedereen geeft langere reacties en dat gaat absoluut spam tegen.

Luctor et Ejaculator
zzzzzmura is offline  
Oud 04 januari 2010, 16:00   #4
Julian
XGN Punten: 5856
Forum-Legende

Julian's avatar

Rep kracht: 52 Julian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijn
Stuur een bericht via MSN naar Julian Stuur een bericht via Skype™ naar Julian
Ten eerste ben ik het grotendeels met GE niss eens. Het zou handiger zijn dat je pas kan reageren als de video helemaal is afgespeelt. Nu zeg ik natuurlijk niet dat dit gelijk mogelijk is, daar moeten jullie maar even naar kijken. Heb er ook geen verstand van. Ook ben ik het met dat tweede stukje van GE niss eens. Vaak zie je reactie's waarin staat: ''leuk'', ''leuke video'', ''grappig'', etc. Kortom dus vaak korte reactie's. met wat GE niss uitlegde kan dit wel is worden opgelost (wat langere posts is ook vaan goed voor de reputatie van de website).

Over de XGN bon ben ik het simpelweg gewoon niet eens. Aangezien 6 maanden véél te lang is en ik 3 gewoon goed vind.

Nu ben ik zelf ook maar even gaan denken.

vgTrailers
Is het geen goed idee om ook XP te geven als je een reactie achter laat op vgTrailers. Dan krijgen jullie hier ook wat meer activiteit en bekendheid. Ik bedoel, waarom zouden jullie er geen gebruik van maken? Beide websites zijn van jullie.

1 comment per artikel/video
Zodat je minder punten kan verdienen op de homepage en ze automatisch een beetje naar het forum gaan. Wordt het hier ook weer is wat drukker. Verder wordt er te vaak meer dan 1 keer gepost op artikels of videos, en dat zijn dan ook nog is erg onnodige posts.

Als me nog wat te binnenschiet post ik het nog

Edit: ik vind trouwens dat er slecht op het forum gelet wordt, er zijn te weinig moderators echt aanwezig en vaak worden er dubbele topics gemaakt of dergelijke.
''Als tovermansoren niet horen dan geen tijd verspillen // maar we rappen hier niet meer // we eren de stilte // leren de blinde // het is zien hoe we schrijven // geef ze kippenvel // lees dat net als braille'' - '
Julian is offline  
Oud 04 januari 2010, 17:43   #5
Dravir
XGN Punten: 7628
XGN-Verslaafd

Dravir's avatar

Rep kracht: 45 Dravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaan
ik zou ook meer waarde hechten aan walktroughs en cheats! en dat die goed gecontroleerd worden!!!
het is namelijk al eens voorgekomen dat ik bij cheats van een ps3 game, er xbox360 "uitleg"(die knoppen enzo) stond! en ook dat er bij een spel cheat codes stonden die me erg bekend voor kwamen van een ander spel! (die cheats stonden dus gewoon bij het verkeerde spel!) bij welke games dat was, weet ik niet meer.

ook vind ik het een beetje vaag hoe het aantal punten bij je walktrough hoort, zo staat er:
"Bestaat een game uit 10 grote levels, dan maak je per level een aparte walkthrough, en stuur je deze apart in om 1000 punten in ontvangst te nemen."
wat is nou een "groot level"?!?
geef dan een richtlijn qua woorden ofzo: per 200 woorden 50 XP.

Dravir is offline  
Oud 04 januari 2010, 17:54   #6
MrSoKoLoV
XGN Punten: 4595
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Rep kracht: 32 MrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemd
Stuur een bericht via MSN naar MrSoKoLoV
Ben al het meeste akkoord met de voorstellen hierboven. Wat ik nog zou kunnen toevoegen is:

- Collectie + punten per spel, zo houden. Wenslijst geen punten geven. Je kan trouwens games toevoegen die je niet wil en toch punten krijgen, kan in collectie ook, maar zou alleen bij wenslijst de punten wegdoen.

- Voor degene die al een jaar ACTIEF zijn extra punten geven bij de jaarwisseling. Alleen actieve members, dus mensen die toch minstens 50 posts hebben gedaan in het jaar. Dit kan dan per jaar toegevoegd worden.

- Grote schoonmaak houden. Alle profielen die ooit zijn gemaakt nazien, is veel werk, maar kan ook op het gemak worden nagekeken. De inactieven en gebande profielen dan verwijderen.

Puntendeling

+

Aanmelden per dag +1
Rating van een game, video of artikel +1
Post op profielpagina +1
Post bij artikel + 2 (niet meer dan één post per artikel per persoon!)
Post bij video + 2 (niet meer dan één post per artikel per persoon!)
Post op het forum + 2
Maken van een nuttig topic + 3
Toevoegen van een nuttige cheat, hint of tip +2
Toevoegen van een goedgekeurde walkthrough + 25 per deel (max 100 punten totaal)

-

Spam in artikel, video, forum - 4
Onnutige cheat, hint of tip - 2
Onnutig topic aanmaken - 5

Eventueel

Ik zou eventueel willen voorstellen een soort van reactie waarde te kunnen toe staan. Het zelfde systeem dat gebruikt wordt op Gametrailers bijvoorbeeld. Een hand omhoog of omlaag systeem dus. Dit zou NIET mee tellen voor de XGN rang lijst maar eerder voor de gebruikers zelf. Een soort van waardering per gebruiker dus. Zo kunnen we spammers en fanboys makkelijker herkennen.
Oud 04 januari 2010, 18:10   #7
Dravir
XGN-Verslaafd

Dravir's avatar

Rep kracht: 45 Dravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaan
ik ben het bijna helemaal met je eens, al zou ik wel zeggen dat bij het punten aftrekken er ook eerst een waarschuwing gegeven kan worden.
en een grote walkthrough zou ik wel meer dan 100 punten geven, zie mijn stuk.

Dravir is offline  
Oud 04 januari 2010, 18:28   #8
DominusNL
XGN Punten: 3563
Rawr.

DominusNL's avatar

Rep kracht: 23 DominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemd
Ik ben het aan de ene kant wel eens met de 'maar een post per artikel'-regel, maar als je gequote wordt met een vraag daarin bijvoorbeeld en je wil daar op reageren, dan kan dat dus niet. Dan kun je dat wel op de profielpagina verder bespreken, maar daar wordt volgens mij minder vaak op gekeken.

Misschien zou er ook een regel kunnen zijn dat je slechts om de minuut of om de twee minuten een post bij een artikel kan maken (Forum dus uitgesloten). Zo kunnen mensen ook niet snel al spammend van artikel naar artikel gaan om zo veel mogelijk korte berichtjes achter te laten.

Verder zou ik de puntentelling gewoon zo laten en idd misschien de wenslijst puntjes weghalen.

PSN-ID: Dgladiator0344
DominusNL is offline  
Oud 04 januari 2010, 18:32   #9
GE niss
GhostElite.EU

GE niss's avatar

Rep kracht: 80 GE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijnGE niss heeft heel veel om trots op te zijn
Kleine update in mijn berichtje, check me berichtje #2 in dit forum.
Oud 04 januari 2010, 19:18   #10
DominusNL
XGN Punten: 3563
Rawr.

DominusNL's avatar

Rep kracht: 23 DominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GE niss Bekijk bericht
Kleine update in mijn berichtje, check me berichtje #2 in dit forum.
Nummertje 5 was mijn idee, maar fijn dat je het er mee eens bent

Overigens vind ik dat Thumbs Up/Thumbs Down systeem van MrSoKoLoV ook wel handig. YouTube gebruikt dat ook, maar ik denk dat je daarmee meteen kan aantonen dat mensen je uitspraak waarderen waardoor er geen posts meer verschijnen met 'Mee eens!'.

PSN-ID: Dgladiator0344
DominusNL is offline  
Oud 04 januari 2010, 19:20   #11
inva1337
XGN Punten: 3025
Extreem Forum Gebruiker

inva1337's avatar

Rep kracht: 22 inva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijn
Als je het systeem aanhoud van het uitdelen van bonnen op grond van activiteit hou je altijd spam, ook al stel je al die regels in. Je kan wel mensen een hele video af laten kijken maar ook dat is te omzeilen, je zet gewoon 10 vensters open met video's en dan kan je weer 10 reacties plaatsen. En ik weet zeker dat dat zal gebeuren als er 60 euro te winnen is .

Maatregel 2 en 3 zullen wel redelijk helpen denk ik, het verplichten van een minimaal aantal woorden zorgt in ieder geval voor een nuttige reactie. Maar dat betekend wel weer dat iemand niet gewoon kan zeggen dat die een game tof vind zonder dat die daar een heel verhaal omheen moet verzinnen.

inva1337 is offline  
Oud 04 januari 2010, 21:15   #12
Dravir
XGN-Verslaafd

Dravir's avatar

en krijg je dan ook punten voor het waarderen of juist niet van mensen?!?
waarom per 1 minuut een bericht achterlaten? als ik twee artikelen lees in 1 minuut en bij beide een (zinnig) bericht plaats, wat is daar dan mis mee?!?

Dravir is offline  
Oud 04 januari 2010, 21:31   #13
GKillerX
XGN Punten: 2615
Editor

GKillerX's avatar

Rep kracht: 18 GKillerX is bij iedereen bekendGKillerX is bij iedereen bekendGKillerX is bij iedereen bekendGKillerX is bij iedereen bekendGKillerX is bij iedereen bekendGKillerX is bij iedereen bekend
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dravir Bekijk bericht
en krijg je dan ook punten voor het waarderen of juist niet van mensen?!?
waarom per 1 minuut een bericht achterlaten? als ik twee artikelen lees in 1 minuut en bij beide een (zinnig) bericht plaats, wat is daar dan mis mee?!?
Het gaat hier voornamelijk om de video's en ik wil suggeties, geen discussies over de bon graag.
Oud 04 januari 2010, 21:44   #14
stephanj10
XGN Punten: 4260
Extreem Forum Gebruiker

stephanj10's avatar

Rep kracht: 25 stephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaan
ben het 100% met GE niss eens.
Oud 04 januari 2010, 21:47   #15
GE niss
GhostElite.EU

GE niss's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephanj10 Bekijk bericht
ben het 100% met GE niss eens.
MrSoKoLoV er ook graag bij betrekken :o) zijn mening staat ook in mijn berichtje #2

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten