Oud 28 december 2011, 23:52   #1
assaultpr0
XGN Punten: 3183
Extreem Forum Gebruiker

assaultpr0's avatar

Rep kracht: 21 assaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zich
Kinderen in de maatschappij.

Het forum kan wel weer eens een discussie gebruiken me dunkt.

Zoals velen van jullie waarschijnlijk wel weten, doe ik momenteel de pabo opleiding, om over 4 jaar leerkracht te worden op een basisschool. Nu moest ik pas, voor studiecoaching (een vak waarin je geholpen word in verschillende opdrachten, je ervaringen op de school, enz.) de opening doen.

Het onderwerp was adem van het kind. Iedereen had het bij dit onderwerp altijd maar over kinderen in het buitenland, dus ik wilde het eens over een binnenlands onderwerp doen. Na lang denken kwam ik op het onderwerp vrijheid die kinderen tegenwoordig krijgen.

Het is natuurlijk zeer belangrijk dat kinderen vrij zijn om ervaringen op te doen, en om zelf al een beetje een weg te vinden in de maatschappij.

Dit was natuurlijk een leuk en aardig verhaaltje, maar waar wil ik het in godsnaam over hebben? Nou, ik vind dat kinderen tegenwoordig veel te vrij gelaten worden. Wat ik tegenkom op mijn stageschool, een boerenschooltje, niet eens in de stad ofzo, is echt ongelofelijk. Kinderen schelden zomaar hun leerkracht uit (ik heb het hier over groep 5/6) en hebben totaal geen respect voor hun meesters/juffen. Sowieso vind ik dat kinderen tegenwoordig minder respect hebben voor ouderen, en dat kinderen sowieso een beetje hun onschuld aan het verliezen zijn. Ik vind dat veel ouders hier veel te weinig tegen doen, en hun kinderen veel te vrij laten.

Ik maak het ook dagelijks in de stadsbus mee. Elke dag weer zitten er van die koters achterin die aan het zieken zijn, het is echt niet normaal.

Natuurlijk is het zo dat de maatschappij harder is geworden de afgelopen jaren, maar dan nog vind ik het ongehoord hoe "de jeugd van tegenwoordig" aan het worden is.

Nu kan het zijn omdat ik op dit gebied nogal ouderwets ben, of misschien verander ik wel niet mee met de maatschappij, en ben ik veel te goedaardig, maar ondervinden jullie hetzelfde, of vinden jullie dit allemaal gezeik?

Uploaded with ImageShack.us

'Ik pijp liever 15 man dan dat ik ongelovig word.' - Musti
assaultpr0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 00:14   #2
G.A.M.E.B.O.Y
XGN Punten: 2942
Forum-Verslaafd

G.A.M.E.B.O.Y's avatar

Rep kracht: 6 G.A.M.E.B.O.Y zal snel beroemd worden
Het is niet dat kinderen geen 'respect' meer hebben. Eerder dat het ze niet echt meer interreseert. Vaak als kinderen horen over 'respect tonen' en dat soort dingen denken ze meer zoiets van 'ugg,al dat ouwe gelul,laat ons lekker'. Vaak denken we bij 'respect' ook aan vroeger,waarom? Ik zou het zelf niet eens weten eerlijk gezegt.

Dat wil dan ook niet zeggen dat ze tegen iedereen zo doen. Als ik over straat loop en ik bots perongeluk tegen iemand aan,dan zeg ik nog 'sorry meneer/mevrouw'.. maar stel ik loop door 't huis en loop perongeluk tegen me pa aan,dan ga ik ook niet op me blote knietjes om vergevenis vragen.

Respect heeft imo met de opvoeding van de ouders te maken.. hoe een kind zich gedraagt,in welk opzichte dan ook, heeft toch echt met zijn opvoeding te maken. Ligt dan dus ook volledig aan de ouders.. het is ook lekker makkelijk de schuld op 'de maatschapij te schuiven,hè

Verder kan ik er ook niet veel meer over te zeggen.. slap excuus,maar ik ,een kind van 13, heeft niet zo heel veel te zeggen over 'de maatschappij'
Oud 29 december 2011, 00:28   #3
jellebrtmns
XGN Punten: 2177
Editor

jellebrtmns's avatar

Rep kracht: 16 jellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekend
Stuur een bericht via MSN naar jellebrtmns Stuur een bericht via Skype™ naar jellebrtmns
Kijk, ik neem aan dat je ook tegelijkertijd op de hedendaagse pubers doelt, aangezien die ook nogal wat aanrichten. Nu denk ik eerlijk gezegd niet dat kinderen enkele decennia geleden 'over het algemeen' heel rustig en lief waren hoor. Je hebt er altijd klojo's tussen en je moet natuurlijk uitkijken dat 'de kinderen van nu' niet te algemeen is.
Maar persoonlijk vind ik toch dat het slecht is gesteld met de jeugd van tegenwoordig. Er zijn zo veel mensen bij mij op school waarvan ik denk "Die zijn echt kansloos..." Eerlijk gezegd zeker de helft. Het soort mensen dat twittert "douchen" en dat zo ongeïnteresseerd mogelijk probeert over te komen tijdens de les, zo veel mogelijk met kanker scheldt en zo veel mogelijk stoere onvoldoendes haalt, zo veel mogelijk openlijk boos reageert omdat de school geen alcohol meer schenkt tijdens de feesten en ze dus geen bier meer kunnen drinken.
Het kan ook aan mij liggen, dat ik een stuk voorloop op hen en dat ze nog midden in een onwetende puberteit zitten waar ze straks uitkomen, misschien geef ik ze geen kans...
Maar om terug te komen op je vrijheid. Weet je wat het lastige eraan is. Je kunt niet voor heel Nederland bepalen dat kinderen te veel vrijheid krijgen. Iedere ouder heeft zijn eigen stukje cultuur en normen en waarden en het kind valt onder zijn hoede. Dus de ouders hebben het recht kinderen enorm veel vrijheid te geven als zij denken dat dat goed voor ze is.
En met meer vrijheid kunnen kinderen zich wel beter ontplooien en ontwikkelen, onderschat dat niet. Ik word zelf heel vrij gelaten en vind mezelf een verstandig en redelijk ontwikkeld mens. Met minder vrijheid was ik qua hoe ik denk absoluut niet zo ver geweest als dat ik nu ben.

Ben het wel met GAMEBOY eens wat betreft het respectgedeelte. Kinderen hebben echt wel respect, maar alleen wanneer ergens respect voor moet zijn. Als een kind iets doet wat in de ogen van welke volwassene dan ook verkeerd is, begint die volwassene vaak meteen te lullen over "bwah geen respect dit, geen respect dat!" Oftewel, de term respect wordt vaak misbruikt door volwassenen om hun voordeel mee op te doen, terwijl een kind of jongere misschien helemaal niets verkeerd heeft gedaan, maar omdat het niet in de oudbollige tunnelvisie vol nonnen die kinderen op school een klap verkopen past, voelt de volwassene zich alweer ergens slachtoffer van. Volwassenen die dat doen, en dat zijn er veel, zijn flauw en dan bouw ik liever een maatschappij op de jeugd van tegenwoordig met de toekomst, die zich nog kan ontwikkelen en het stadium van kanker schelden en bier zuipen nog kan ontgroeien, dan op een bende kortzichtige volwassenen die alleen maar volgens hun eigen kadertje denken en de jeugd afkraken om hun eigen waslijst tekortkomingen te verhullen.

Alleen moet ik zeggen dat kinderen hun eigen vrijheid ook zelf inperken, door bij 'de groep' te willen horen. Zoals GAMEBOY zegt hebben jongeren al gauw zoiets van "bah, dat is stom, dat is niet dodelijk en cool en vet." Dat is stoer doen omdat die kinderen onzeker zijn. Bang om te worden afgewezen door 'de groep' en niet bij die twee stoere jongens uit groep 5C te kunnen horen. Ze durven zichzelf dus niet te verrijken en ontwikkelen met wat ze zelf interessant en leuk vinden, want datgene past nou eenmaal niet binnen het kadertje van de groep. In wezen beperken de kinderen daarmee dus hun eigen vrijheid en als ik het gedrag van veel volwassenen zo zie, kan ik wel opmaken dat dit al decennia lang gebeurt (goh, wat wordt de mens sinds de Renaissance dus steeds individualistischer, niet dus!) en dat een boel jongeren van tientallen jaren geleden, als volwassene nog steeds dingen wel en niet doen omdat alles binnen het kader moet vallen van "dat doet iedereen" en "dat zie je niemand" doen. Die mensen zijn zichzelf niet helemaal en kunnen zich nooit helemaal ontplooien. Laat staan wat er gebeurt met hun verwekkingen, mochten zij zich voortplanten, als ze die gaan opvoeden.
Oud 29 december 2011, 01:28   #4
inva1337
XGN Punten: 3025
Extreem Forum Gebruiker

inva1337's avatar

Rep kracht: 22 inva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijn
Kinderen zijn inderdaad anders, maar wij waren ook anders dan de generatie voor ons. Of die verandering goed is weet ik niet, misschien op sommige vlakken wel maar qua asociaal gedrag heb ik inderdaad het idee dat het steeds eerder begint. Maar wat wil je? Kinderen worden gedumpt bij opvangcentra etc. omdat beide ouders werken en hun kinderen weinig zien dus qua opvoeding is het al minimaal. En als je een kind tegenwoordig een corrigerend tikje geeft moet je al oppassen dat er geen kinderbescherming voor je deur staat :`)

inva1337 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 04:07   #5
Musti
XGN Punten: 2094
Forum-Koning

Musti's avatar

Rep kracht: 15 Musti heeft een positieve uitstralingMusti heeft een positieve uitstraling
Je hebt helemaal gelijk, Niels is het toch?

De jeugd van tegenwoordig is een neerwaartse spiraal beland en ouders kunnen er nu niets meer aan doen om ze er terug uit te halen. Je hebt natuurlijk altijd van die kindjes die het wel goed doen, kindjes die zich niet laten meesleuren met vrienden, kindjes die zich niet laten meesleuren met alles wat er op TV komt.

Het is niet altijd de schuld van het kind als het kind iets fout doet. Je moet altijd aan de andere factoren denken als je je afvraagt waarom kinderen nu steeds onbeleefder worden. De opvoeding thuis. Dit wordt vaak als argument van de ouderen gebruikt om te suggereren dat een kind het niet goed doet. Maar vertrouw me, hoewel dit een aanzienlijk grote factor is bij het bepalen van respect en gedrag van een kind, is het bij lange na niet genoeg om het als enige argument te gebruiken. Bij een studie voor mijn eindwerk als Tutor, moest ik het gedrag van Allochtone jongeren van mijn stad wat nader onderzoeken. Ik zal kort mijn vaststellingen opsommen: Kinderen kunnen heel vaak niet tegen de groepsdruk. Net zoals Jelle het zegt, willen velen ergens bij horen waardoor ze niet al te slimme dingen doen. Iets wat ook heel erg belangrijk is de cultuur: Velen hebben een stereotypisch beeld van een doorsnee Marokkaan, Turk, Algerijn,... Wat ik nu zeg geldt niet voor de meerderheid van niet-allochtonen, maar wel voor een aanzienlijke deel. Zij denken te stereotypisch waardoor verdere relaties niet kunnen onstaan. Ook heb ik moeten antwoorde op de vraag waarom kinderen zo graag samenklitten. Weer komt het feit naar voren dat kinderen zich willen veilig voelen. En hoe voel je je het best veilig? Door samen te klitten natuurlijk. Ik kan nog uren zeveren over m'n eindwerk, maar dat is hier niet nodig denk ik.

Kort samengevat: Schuif niet alles op het kind, maar denk ook na wat de andere factoren zijn die ervoor zorgen dat het kind het niet goed doet.

En ik ben het dus helemaal met Niels eens. Ik erger me kapot aan die rotkinderen die helemaal achter in de bussen zitten. Ik vind het abnormaal dat een jochie van 11 een grote bek trekt tegen z'n leerkrachten en dit puur om indruk te kunnen maken op de nog niet in hun pubertijd zijnde meisjes van 11 jaar. (met uitzonderingen) En jammer genoeg is dit de realiteit. En mijn voorspelling is dat het enkel maar zal verergeren. Ouders willen niet dat het kind achterblijft in de 'maatschappij', dus zullen ze niet snel de vrijheid van hun kinderen inperken. Ik ben nog steeds van mening dat straffen een vorm van liefde is. Zelf ben ik, jammer genoeg, nooit gestraft geweest voor wat dan ook. Al vanaf m'n 15e mocht binnen en uit het huis gaan naar hartenlust. Vrienden die bij mij logeren en vice versa. Alles wat m'n hartje begeerde kreeg ik en dit allemaal omdat ik studeerde. Mijn vader zei eens: 'Zolang jij studeert, zal er geen enkel cent van jou zak verdwijnen.' En tot op vandaag heeft hij zich aan z'n woord gehouden, en hij blijft het nog doen. En dit zeg ik niet om te stoefen ofzo, maar ik vind mezelf een nette jongen, als we m'n kinderlijke reacties niet meetellen. Zo zie je maar dat te veel vrijheid niet altijd slecht hoeft af te lopen.

Wat ik hierbij moet toevoegen is de sterkte van het karakter van het kind. Als ik een zwak karakter had, dan kan ik het je verzekeren dat ik net zoals Sokolov zou geëindigd zijn. Een nutteloze jongen met een lage diploma. Ik was vroeger in een groep van jongeren. Vrienden, het waren allemaal vrienden. En net zoals alle pubers MOESTEN wij ook af en toe eens wat uithalen. Het begon allemaal klein, maar na een lange tijd ging het kattenkwaad in mijn ogen te ver. Heb toen besloten om niet meer om te gaan met dat groepje en ziezo, ik studeer nu verder en enkele van die jongeren hebben al in de bak gezeten.

Maar ik zal mijn grootste reden voor het gedrag van de jeugd van tegenwoordig geven.

Your living room is the factory and the product is you.

Mijn Engels zin heeft geen verdere uitleg nodig denk ik.

@Jelle, je verbaast me telkens weer met je fantastische replies!
Oud 29 december 2011, 07:50   #6
Braadworst
XGN Punten: 2841
0570

Braadworst's avatar

Rep kracht: 18 Braadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijn
Ik denk dat alles al gezegd is. Niels, als je docent bent gewoon die kinderen weer manieren bijleren. En anders dreig je met de liniaal.
Oud 29 december 2011, 11:19   #7
assaultpr0
XGN Punten: 3183
Extreem Forum Gebruiker

assaultpr0's avatar

Rep kracht: 21 assaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zich
Ik denk persoonlijk dat het voor een groot deel komt door de opvoeding van ouders die veel losser geworden zijn. Ik ben thuis redelijk streng (in vergelijking met mensen om me heen) opgevoed, en ik denk dat dat me goed gedaan heeft. Het heeft misschien ook te maken met mijn naar verhouding zachtaardige karakter, maar ik heb nooit ruzie gemaakt, nooit buitensporig brutaal geweest tegen ouderen, enz. Natuurlijk heb ook ik belletje geleld vroeger, maar als dat al niet meer kan, dan kunnen we allemaal net zo goed in de isoleercel. Nee, dit was geen ophemeling van het goedaardige genius Niels. Nee, dit was weer een van die geweldige inleidingen.

Ik zie dat in de klas echt heel goed terug. Ik kan het erg goed vinden met mijn mentor, en we hebben regelmatig na de lessen nog een gesprek, en dan kan ik vragen stellen over mijn leerlingen. Je ziet gewoon schitterend in het kind terug (ik zit bij de kleuters) hoe de ouders zijn en hoe de ouders omgaan met het kind. Ik zie nu al een aantal kinderen die later waarschijnlijk ook brutale draakjes worden. Daar probeer je dan extra waarden aan te leren, maar als de ouders daar niet aan meewerken dan houd het gewoon op, only so much you can do.

Natuurlijk denk ik nu even heel zwart/wit, om de discussie op gang te houden. Ook in de openingspost kon je dat mooi terugzien. Er zijn natuurlijk vele factoren die het gedrag en de handelingen van kinderen/jongeren bepalen: vriendengroepen, groepsdruk, karakter, enz. maar ik denk dat de opvoeding een slok op een borrel scheelt.

Uploaded with ImageShack.us

'Ik pijp liever 15 man dan dat ik ongelovig word.' - Musti
assaultpr0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 11:58   #8
Ubiytsa
XGN Punten: 6446
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Ik merk dat XGN (of misschien gamers die de tijd nemen om op een forum te posten) met heel veel dingen gelijk zijn, heel erg grappig om terug te zien. Vooral omdat het afwijkt van de algemene norm (dit, denkbeeld over dieren, onzekerheid, etc.).

Zelf vraag ik mij ook vaak af of ik nou ouderwets ben of dat de rest gewoon te 'nieuwerwets' is. Terwijl ik zelf nog maar 20 ben, erger ik me al dood aan 'de jeugd van tegenwoordig'. Eigenlijk deed ik dat al toen ik zelf ook tot die groep behoorde, maar dat terzijde. Kinderen hebben nergens meer respect voor. Het is stoer om je tegen autoriteiten af te zetten. Maar niet alleen respect, ook hoe kinderen met seks omgaan is voor mij belachelijk. Het schijnt normaal te zijn om rond je 14/15e ontmaagd te worden. Like wtf. Het is gewoon een stelletje asociale hoeren bij elkaar, stoer doen om indruk te maken.

Natuurlijk begrijp ik dat lang niet alle kinderen zo zijn en ik weet ook dat het vijf jaar geleden hetzelfde was, maar toen viel het mij gewoon niet op. Je kan een hekel hebben aan religies, maar een paar Christelijke waarden zouden niet misstaan in de huidige maatschappij.

Verder ben ik zelf heel vrij opgevoed, maar dat is iets wat een ouder hoort in te schatten. Ik ben zelf ook bijzonder 'goedaardig' en heb nog nooit in mijn hoofd gehaald om te doen zoals sommige pubers doen. Het is echter duidelijk dat het grootste deel van de jeugd deze vrijheid niet aan kan.
Ubiytsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 13:00   #9
inva1337
XGN Punten: 3025
Extreem Forum Gebruiker

inva1337's avatar

Rep kracht: 22 inva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijn
Citaat:
Maar niet alleen respect, ook hoe kinderen met seks omgaan is voor mij belachelijk. Het schijnt normaal te zijn om rond je 14/15e ontmaagd te worden. Like wtf. Het is gewoon een stelletje asociale hoeren bij elkaar, stoer doen om indruk te maken.
Dat zal vooral te maken hebben met de opkomst van het internet in de afgelopen 10-15 jaar, als kinderen via media eerder worden blootgesteld aan sex/alcohol/roken etc dan zullen ze er ook eerder mee beginnen. Of dit slecht is weet ik niet, ik rookte mijn eerste sigaret ook toen ik 13 was maar dat was ook meteen de laatste. Alcohol drink ik af en toe, maar nooit echt overmatig. Het gekke is dat mijn ouders beide nooit hebben verboden en altijd hebben gezegd dat ik moet doen wat ik zelf wil en uiteindelijk doe ik allebei (bijna) niet. En ontmaagd was ik ook al voor de leeftijd die jij noemt maar niet om stoer te doen, sterker nog die relatie heeft tot mijn 17e geduurd.

Ondanks alles heb ik niet het idee dat ik een asociaal iemand ben. Misschien dat een aantal christelijke waarden zouden helpen, een aantal joodse waarden misschien ook, misschien zelfs islamitische waarden.... alleen jammer dat er ook altijd mensen zijn die weer doorslaan in die waarden en dat worden in mijn ogen dan ook egoïsten/asocialen.

inva1337 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 13:10   #10
Ubiytsa
XGN Punten: 6446
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Als je ontmaagd bent voor de leeftijd die ik noemde hebben je ouders gefailed.
Ubiytsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 13:32   #11
jellebrtmns
XGN Punten: 2177
Editor

jellebrtmns's avatar

Rep kracht: 16 jellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekend
Stuur een bericht via MSN naar jellebrtmns Stuur een bericht via Skype™ naar jellebrtmns
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubiytsa Bekijk bericht
Eigenlijk deed ik dat al toen ik zelf ook tot die groep behoorde, maar dat terzijde.

Verder ben ik zelf heel vrij opgevoed, maar dat is iets wat een ouder hoort in te schatten. Ik ben zelf ook bijzonder 'goedaardig' en heb nog nooit in mijn hoofd gehaald om te doen zoals sommige pubers doen. Het is echter duidelijk dat het grootste deel van de jeugd deze vrijheid niet aan kan.
Dit dus, ik heb zelf ook al een hekel aan de jeugd van tegenwoordig, terwijl ik er zelf bij hoor.
Maar het probleem is vooral dat de helft van alle ouders zoiets simpelweg niet in kan schatten omdat ze, sorry dat ik het zeg, daar te dom voor zijn. En begin nu niet over hoogmoed die ik heb omdat ik toevallig VWO doe. Heeft er namelijk helemaal niets mee te maken. Mijn ouders hebben een keurig VMBO- en MBO-diploma en zijn prima terechtgekomen. Tevens hebben ze een gezond verstand, wat ze weer van hun ouders hebben meegekregen. En daardoor kunnen zij precies inschatten wat ik wel en niet nodig heb aan vrijheid, regels, e.d.
Maar als kinderen opgroeien in situaties waarbij de ouders constant ruzie hebben, rond het tiende jaar van het kind gaan scheiden, het kind vervolgens bijna altijd naar een dagverblijf moet, tja... dan is het kind eigenlijk ook al een kansloze missie, tenzij het zelf een enorm vermogen heeft zich te ontwikkelen, wat je ook weleens ziet.
Natuurlijk is een dagverblijf in een dergelijke situatie enerzijds wel goed, omdat de mensen daar wel verstand van opvoeden hebben. Maar in wezen wordt de situatie voor het kind daarmee alleen maar erger en verwarrender: thuis ouders die je verwaarlozen en je maar laten doen en dan de meneer van het kinderdagverblijf die daar totaal tegenin gaat. Twee verschillende opvoedingen kan simpelweg niet.
Oud 29 december 2011, 16:47   #12
OldskoolRikkie
XGN Punten: 3781
Editor

OldskoolRikkie's avatar

Rep kracht: 21 OldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaan
Wij volwassenen geven ook niet echt het goede voorbeeld aan de kleuters van nu he.
Dit is de grootste oorzaak dat de kinderen nergens geen respect meer voor hebben.

En over dat hoerige gedrag van die jongeren daar kan ik het helemaal mee eens zijn.
Zag laatst op tv dat schuren helemaal in was.(soort van droog neuken)
Dan denk ik echt..DAMN ik word oud.
In mijn jeugd deden we nog onschuldig schuifelen
OldskoolRikkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 16:50   #13
MrSoKoLoV
XGN Punten: 4595
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Rep kracht: 32 MrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemd
Stuur een bericht via MSN naar MrSoKoLoV
Toen ik nog naar de middelbare school ging was het al duidelijk hoe erg het gesteld is met discipline in het algemeen. Toen was het zeer simpel, als je als leerkracht liet zien dat je zaken bestraft zoals het moest, dan hield de meute (de groep) zich in bedwang anders was het totale chaos.

Zo herinner ik me vooral dat bij vrouwelijke leerkrachten (Godsdienst, Boekhouding & Nederlands) dit altijd gebeurde. De leerkrachten mochten zoveel roepen en tieren om stil te zijn of op te letten als ze wouden, het hielp niets uit. Terwijl bij mannelijke leerkrachten dit veel minder gebeurde. Als leerkracht moet je kordaat op treden, nota's na waarschuwingen, naar de directie sturen bij herhaaldelijke sancties en vooral een strenge toon gebruiken en dat ook uitstralen.

Vroeger kwam dit tot stand door zaken als een tik op de vingers met de lat of aan de oren te trekken, wat nu voor veel kwade reacties zou zorgen bij ouders, maar geloof me, sommige leerlingen in mijn tijd zouden het moeten ondervonden hebben, crapuul tot en met. Waarom? Roepen was de norm, uitschelden was zelfs tegen de leerkracht normaal (toch tegen degene die ze aankonden), medeleerlingen pesten werd onbestraft, sms'en of gewoonweg slapen werd zelfs gedaan. En tenslotte waren heel zelden zelfs dreigementen niet uitgesloten.
Oud 29 december 2011, 16:53   #14
zzzzzmura
XGN Punten: 5992
Nulli Cedo.

zzzzzmura's avatar

Rep kracht: 53 zzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubiytsa Bekijk bericht
Als je ontmaagd bent voor de leeftijd die ik noemde hebben je ouders gefailed.
Dat is toch wel het grootste kulargument wat ik ooit van je gehoord hebt.

Luctor et Ejaculator
zzzzzmura is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 16:55   #15
OldskoolRikkie
XGN Punten: 3781
Editor

OldskoolRikkie's avatar

Rep kracht: 21 OldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zzzzzmura Bekijk bericht
Dat is toch wel het grootste kulargument wat ik ooit van je gehoord hebt.
Ubi is gewoon gefrustreerd dat hij zelf nog maagd is...Snap dat dan
OldskoolRikkie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten