Oud 29 januari 2012, 17:29   #1
LDawg
XGN Punten: 620
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Rep kracht: 8 LDawg zal snel beroemd wordenLDawg zal snel beroemd worden
Khan Academy

Ik benieuwd of er hier meer mensen die de Khan Academy gebruiken.

Wat is de Khan Academy?
De Khan Academy is een website met bijna 3000 videos waarin Salman Khan je lesstof uitlegt. Op de gebieden van wiskunde, scheikunde, natuurkunde en biologie kun je er enorm veel vinden.

De site is echt ideaal als je iets niet snapt van bijvoorbeeld je wiskunde stof. Want grote kans dat het op de site behandeld wordt. Het wordt je er heel duidelijk uitgelegd, en je kunt het zo vaak herhalen als je zelf wilt. Het is de nieuwe generatie van educatie.

Mocht je je opgedane kennis wil testen, dan kun je bij veel wiskunde onderwerpen kleine sommetjes doen. Er is zelfs een heel puntensysteem, met achievements enzo.

Hier is de lijst met alle videos: http://www.khanacademy.org/#browse
Oud 29 januari 2012, 17:37   #2
Musti
XGN Punten: 2094
Forum-Koning

Musti's avatar

Rep kracht: 15 Musti heeft een positieve uitstralingMusti heeft een positieve uitstraling
Heb het nooit gebruikt, maar het ziet er wel interessant uit! Jammer dat ik de Engelstalige benamingen van m'n wiskunde niet volledig ken. Maar zal ze allemaal wel opzoeken! Bedankt voor de site!
Oud 29 januari 2012, 18:13   #3
LDawg
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musti Bekijk bericht
Heb het nooit gebruikt, maar het ziet er wel interessant uit! Jammer dat ik de Engelstalige benamingen van m'n wiskunde niet volledig ken. Maar zal ze allemaal wel opzoeken! Bedankt voor de site!
Sommige termen is inderdaad even wennen, er is trouwens vaak wel ondertiteling beschikbaar bij videos, ook in het Nederlands. Onder de Youtube balk staat zo'n knop Subtitles en dan kun je verschillende talen kiezen

Trouwens, de site is helemaal gratis. Het is een non-profit site die puur op donaties in de lucht gehouden wordt. Google en Bill Gates hebben samen al iets van 5 miljoen dollar gedoneerd, omdat het zo'n awesome initiatief is.

De reacties onder de videos willen soms ook nog wel leerzaam zijn.
Oud 29 januari 2012, 20:34   #4
Musti
XGN Punten: 2094
Forum-Koning

Musti's avatar

Rep kracht: 15 Musti heeft een positieve uitstralingMusti heeft een positieve uitstraling
Naais!

Meestal keek ik naar Academic Earth als ik me verveelde en wat algemene wetenschappelijke kennis wou opdoen. Ooit van gehoord? Dat zijn echt 's werelds top-geleerden die colleges geven. Echt interessant.

http://academicearth.org/
Oud 29 januari 2012, 23:32   #5
LDawg
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musti Bekijk bericht
Naais!

Meestal keek ik naar Academic Earth als ik me verveelde en wat algemene wetenschappelijke kennis wou opdoen. Ooit van gehoord? Dat zijn echt 's werelds top-geleerden die colleges geven. Echt interessant.

http://academicearth.org/
Die kende ik dan weer niet. Inderdaad een goeie site zover ik heb gezien. Thx
Oud 29 januari 2012, 23:44   #6
Masaki180
XGN Punten: 243
Member

Masaki180's avatar

Rep kracht: 0 Masaki180 is op de goede weg
Het was een aanrader van mijn Wiskunde Docent, ik vind het achteraf jammer dat ik er met mijn luie kop niet naar heb gekeken
Masaki180 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten