Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubiytsa
1. Je kan mensen niet bevrienden, je kan ze alleen volgen en jou vragen te volgen.
2. Blauw 'v' achter de naam van de persoon - http://twitter.com/#!/ladygaga
3. Er zijn een aantal speciale tekens die je moet kennen:
# - gebruik je wanneer je een onderwerp wil geven. Mensen kunnen dan op het woord klikken wat achter de # staat om te zien wat anderen erover zeggen, bijvoorbeeld: Ik ga naar huis #lekker. Dan klik je op #lekker en zie je wat mensen lekker vinden.
@ - gebruik je wanneer je een bericht naar iemand wil sturen, let wel, dit is niet privé! Bijvoorbeeld: "@ubiytsaa yo, ik ben vet cool". Wanneer je @ vooraan je tweet zet zien anderen hem niet op hun timeline (alleen de naam die je erachter zet). Als je hem ergens anders zet (bv. yo, ik ben vet cool @ubiytsaa), dan zien anderen het ook.
Verder kan je leuke tweets retweeten met de knop die eronder staat. Dan tweet je gewoon zijn tweet en blijft zijn naam erbij staan. Jij deelt zijn tweet met jouw netwerk.
Dat met die 'v' is trouwens niet altijd juist hoor. Sommige artiesten/bands zijn niet bekend genoeg om dat te krijgen.
|
Wanneer je de '@' helemaal vooraan zet zou het voor sommigen wel zichtbaar kunnen zijn, mocht diegene zowel de verstuurder als ontvanger 'volgen'. Dus als jij bijvoorbeeld zowel Justin Bieber als Lady Gaga volgt en Justin Bieber tweet "@LadyGaga Hoi ik heet Justin." Dan zie jij dat omdat je beiden volgt. Als je Lady Gaga niet volgt, zie je het niet.