|
|
#1 |
|
XGN Punten: 5856
Forum-Legende
|
Ingeving: 'XGN als Twitter?'
Ik, Julian alias vele andere namen (maar mijn bekendste bijnaam is natuurlijk Hoopvolle Baas), kwam zomaar even met een ingeving. Eentje die keihard in de prullenbak kan worden gegooid, want misschien vinden jullie het wel helemaal niks, maar waarom zou ik hem niet even delen.
Laat ik heel eerlijk wezen. En dan ook echt heel eerlijk. Het interesseert me geen ene ruk of iemand op een artikel heeft gereageerd. Als het artikel mij sowieso al niet interesseert, dan hoef ik al helemaal niet te weten of iemand er een reactie op heeft gegeven. Ik vraag me ook af hoeveel mensen er daadwerkelijk gebruik van maken. Mensen volgen en kijken waar ze op reageren en vervolgens ook echt weer een reactie erop te geven. Ik in ieder geval niet. Dus, mijn idee was het volgende: we maken gewoon een soort Twitter. Ja. Gewoon zo en dan een beetje zo. En dan hebben we gewoon Twitter in XGN. Een soort Twitter. We nemen geen woorden als 'tweeten' over en dergelijke en heel de naam Twitter gebruiken we natuurlijk niet, maar hetzelfde idee. Iemand deelt bijvoorbeeld iets met zijn volgers en het moet gerelateerd zijn met spellen, consoles, gadgets of XGN zelf. De rest doe je maar op Twitter zelf. Maar ik tweet nou niet graag 'ingewikkelde' dingen over spellen. Ik heb het idee dat ik dan gelijk als een nerd overkom. XGN zou daar perfect voor zijn. Iets delen met andere over de website, over de members en de volgers krijgen die tweets gewoon in hun feed (zou noem je dat toch?). En dit hele idee zou je weer kunnen uitwerken. Dit zou pas de basis zijn. Een volger zou bijvoorbeeld een 'tweet' kunnen 'retweeten'. Om het maar even snel zo te noemen. De redactie zal maar moeten brainstormen om zelf iets te verzinnen. Bijvoorbeeld heel simpel gezegd iets delen en de volger kan dat dan 'heet' vinden. Want bij 'Over XGN' staat er zo'n peper en XGN staat bij heet. Als iemand een status update heet vindt, wordt hij zeg maar een soort van geretweet. De volgers van degene die de status update heet vindt, krijgen hem zo dus ook te lezen. Ook zou je je status updates kunnen linken aan hardware (consoles, accessoires) en games en nog veel meer. Wat ik net noemde is misschien nog maar een basis wat je nog verder zou kunnen uitbreiden. Ik denk dat je zo een nog beter community-gevoel creëer en ik weet zeker dat het een veel gebruikte functie gaat worden. Geen game-tweets meer op Twitter, maar gewoon XGN! Ik hoop dat jullie het gelezen hebben (Hugo, Rob en de redactie dus) en niet gelijk al zijn afgehaakt bij de naam Twitter. Of jullie er iets mee doen moeten jullie zelf maar zien. Misschien is het wel iets te Twitter-achtig. Maar jullie kunnen het wel eigen maken door dingetjes als 'Heet!' (alias retweeten) et cetera. In ieder geval ben ik nog altijd blij met de veranderingen die zijn doorgevoerd met XGN 3.0. Beetje cliché weer, maar keep up te good work! Het gaat zo hard vooruit. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
XGN Punten: 4595
Editor
|
Nadat ik het woord Twitter las ben ik gestopt met lezen..........nee niet heus hoor Mister J. Alleen heb ik in mijn hele leven nog NOOIT getwitterd, ken het amper en zie het mezelf niet echt doen. Het lijkt me gewoon op quoten maar dan meer op de "Facebook" achtige manier. Noem het gewoon Quoterren, zodoende Qwoot je dus iemand (even anders spellen om het unieker te maken).
Een nog betere variant zou het "Juliennen" zijn waar je iemand dus kunt Jullen (uitspreken CH-U-L-EN en niet JUL-LEN). Kwestie van de bedenker eer aan te doen. Het idee op zich is zeker en vast goed te noemen, nu maar hopen dat de redactie niet te druk bezig is met glühwein drinken en gevulde kalkoen te eten. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
XGN Punten: 6446
Правитель мира
Rep kracht: 61
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Waarom ben je bang om als nerd gezien te worden als je op Twitter veel over games tweet?
@zzzzzmura Het is een verarming voor de mensen die minder met hun eigen vrienden gaan praten, maar een verrijking voor mensen die graag updates willen lezen over mensen die hij/zij wel kent, maar niet goed genoeg om er veel tijd in te stoppen. Daarnaast lees ik meer nieuws op Twitter dan op een website als nu.nl. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
XGN Punten: 6150
XGN General Manager
Admin
Rep kracht: 10
![]() |
Ik heb het gelezen maar ben helaas niet overtuigd julian, wel goed dat je met dit soort dingen komt hoor! Blijf dat ook zeker doen.
Wat je misschien beter zelf kunt doen is een tweede twitter account aanmaken waar je allen gamevrienden op toevoegt en daar over game gerelateerde zaken twittert. Zo kun je het voor jezelf gescheiden houden. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
XGN Punten: 2942
Forum-Verslaafd
Rep kracht: 6
![]() |
Citaat:
ik zou Hugo's advies opvolgen.. Voor de rest moet ik zeggen dat ik Twitter ook zo dom vind hè.. Èèn keer in de zoveel maanden zit ik wel eens op m'n account,en dan zie je al die nutteloze berichten van : 'Ik ben nu op het schoolplein,wie komt ook'? Waarvan ik dan denk Man,bel iemand op ofzo,doe niet moelijk..! Twitter,één van de domste dingen die er is uitgevonden.. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
XGN Punten: 6150
XGN General Manager
Admin
Rep kracht: 10
![]() |
Ben het hierin met je eens, Twitter staat of valt bij wat je zelf post en ook degene die je volgt. Mensen die je irriteren met berichten moet je 'ontvolgen' en zo nu en dan kom je weer eens iemand tegen die interessante dingen plaatst.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
XGN Punten: 2312
^^
Rep kracht: 9
![]() |
Precies, Twitter is juist een heel handig meduim. Zo volg ik meerdere nieuwswebsites en andere bronnen, en zie ik alles overzichtelijk op één pagina verschijnen, zowel op de laptop als mobiel. Met Twitter hoef je nooit meer tientallen nieuwswebsites af te speuren.
Het is maar net hoe je het gebruikt. Mijn volgers zullen inderdaad niet echt blij zijn door mijn vaak, niet nuttige Tweets. Maar daar gebruik ik Twitter dus ook niet voor. Verder vind ik het ook onzin om gamegerelateerde tweets apart te houden. Gamen is tegenwoordig steeds meer aan het inburgeren, juist doordat men het gewoon begint aan te spreken als enternainment. Gamen staat nu echt in het rijtje van Films, Muziek etc. Meiden kijken ook niet vreemd meer op als je gamed, en vinden dit net zo normaal als een film kijken. En zo niet, dan kan je als gamer altijd hun Social-Media-Syndroom aanhalen. Een haast chronische afwijking om dag en nacht op Facebook/Hyves te vertoeven. Oftewel, mannen gamen ter ontspanning, vrouwen FB/Hyven voor hun ontspanning. ![]() Zodra je die dingen apart gaat houden voor je vrienden/familie, gaat het lijken alsof je je ervoor schaamt. En dat is totaal overbodig in 2011, waar brillen niet-nerd meer is, en gamen voor jong en oud/ieder geslacht. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
XGN Punten: 2177
Editor
|
Twitter kan een verschrikkelijk medium zijn, maar je moet er op dezelfde manier mee omgaan als dat je met in 'het echte leven' doet. Als iemand aan het praten is en het boeit jou niet, dan luister je ook niet. Als iemand onzin tweet en je het boeit je niet, dan volg je diegene ook niet, simpel toch?
Ik volg lang niet al mijn vrienden. Zelfs al zijn het mensen waar ik veel mee omga, als zij dingen tweeten als "eten," "zo doucen," "#tvoh kijken" dan volg ik die mensen 100% niet. Het interesseert me namelijk niks op welk tijdstip iemand zichzelf dagelijks wast of zich tegoed doet aan een boterhammetje met pindakaas. Ik volg mensen met een mening die ik interessant vind, nieuwsbronnen omdat via Twitter veel makkelijker nieuws is te brengen en lezen dan via aparte websites per krant. Zo volg ik Voetbal International, PSV en Arsenal bijvoorbeeld. En ik volg enkele professionele bekende voetballers omdat ik hun mening over een wedstrijd vaak graag hoor. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
XGN Punten: 4595
Editor
|
Even een belangrijke vraag tussendoor voor degene die zich totaal niet bezighouden met Twitter en dergelijke, zoals mezelf. Kan iemand eens duidelijk het volgende uitleggen, want behalve heel zelden is Facebook te doen en vroeger Netlog ken ik de rest alleen maar van naam:
Facebook: ? Hyves: ? Linkedln: ? MySpace: ? Netlog: ? Twitter: ? |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
XGN Punten: 3578
Forum-Koning
Rep kracht: 17
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Citaat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:59. vBulletin, Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.

!

Lineaire weergave