Ga terug   XGN Forum > Algemene Fora > Serious Business

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 01 februari 2012, 19:27   #1
yevve
XGN Punten: 1466
Forum-Verslaafd

yevve's avatar

Rep kracht: 6 yevve heeft een positieve uitstralingyevve heeft een positieve uitstraling
Illegaal downloaden, word er echt een rem op gezet?

Beste mensen van xgn,
mensen die af en toe zeker wel eens een liedje of een film downloaden,

Ik breng u, mijn post over het illegaal downloaden, en de acties van de Belgische overheid om die sites te stoppen. Sinds kort zit het namelijk erg in het nieuws, SOPA, ACTA, PIPA, allemaal organisaties tegen het CENSUREREN van het internet. Maar vandaag is het weer een donkere dag in de geschiedenis van het belgische illegaal downloaden. Na megaupload en thepiratebay ontoegankelijk te maken, is nu ook de vervanger van thepiratebay, depiraatbaai offline gehaald. Ook deze keer heeft de overheid eisen kunnen opleggen aan de internetproviders. Afgezien deze blokage supergemakkelijk te ontwijken is, geven veel mensen de strijd VOOR het illegaal downloaden op. En neen hoor, alsof dit nog niet genoeg was, is ook spotify heel venijnig uit de hoek gekomen. Lees maar even dit artiekel (nodig voor als je wil snappen wat ik straks ga zeggen): http://www.fundalize.com/actua/Spoti...ang...-199355/
Dus ook deze grote bedrijven worden bang om omwille van het auteursrecht. Wat is de volgende stap? Dat je Justin Bieber (je favo song) maar 5x per maand op youtube mag kijken? Wel beste mensen, dit gaat erover, en nu, nu ga ik argumenten beginnen zeggen.

Illegaal downloaden is de laatste jaren niet enkel een begrip geworden, maar ook iets wat iedere mens op aarde wel eens heeft gedaan. En als ik het over illegaal downloaden heb, dan heb ik het over films en muziek, en dus niet over games.
Waarom ik niet illegaal games download?
Wel, heel simpel. De producenten van de game hebben Uren, dagen, maanden en soms zelfs jaren aan een en dezelfde game gewerkt. En dan worden ze er nog niet eens superrijk van ook. Zij kunnen moeilijk live optredens doen he... Ik heb dan ook respect voor iets waar maanden werk is ingestoken dat je dan eens 70 euro moet betalen. Oké het is veel, maar vergelijk het eens met CD's?

Waarom ik WEL films en muziek gratis download?
Wel, het antwoord op deze vraag is eveneens heel simpel. Heb je ooit naar MTV Cribs gekeken? Ja? Wel, dan is het antwoord van me al duidelijk lijkt me. Ik wil geen CD kopen waarvan 2 hoogstens misschien 3 nieuwe liedjes opstaan en waar misschien hoogstens 1 week is aan gewerkt. Begrijp me niet verkeerd, ik koop CD's als de liedjes, en ik ga naar de cinéma, maar dan moet het GODVERDOMME de moeite zijn dat ik koop. Daarbij hebben de zanger(s)(essen) een HEEL goede bijverdienste bij optredens.

Voila, mijn hart is efkes opgelucht.
Oud 01 februari 2012, 19:39   #2
LDawg
XGN Punten: 620
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Rep kracht: 8 LDawg zal snel beroemd wordenLDawg zal snel beroemd worden
Artiesten verdienen inderdaad veruit het meeste met de optredens. Ze moeten zich niet aanstellen met dat de muziek te veel gedownload wordt. Juist doordat het veel gedownload wordt, horen veel mensen ze en komen er meer mensen naar de optredens.

Films moet gewoon een goed alternatief voor komen in Nederland. Dat je op een normale en gemakkelijke manier legaal films kunt streamen of (legaal) kunt downloaden op je pc. Je ziet dat dit werkt aan Steam. Dat is ontzettend populair omdat het heel gemakkelijk is op een game te kopen en te downloaden.
Oud 01 februari 2012, 19:47   #3
zzzzzmura
XGN Punten: 5992
Nulli Cedo.

zzzzzmura's avatar

Rep kracht: 53 zzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemd
Niet superrijk? Volgens mij verdienen ze in de game industrie meer dan genoeg.

Luctor et Ejaculator
zzzzzmura is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01 februari 2012, 19:48   #4
yevve
XGN Punten: 1466
Forum-Verslaafd

yevve's avatar

Rep kracht: 6 yevve heeft een positieve uitstralingyevve heeft een positieve uitstraling
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LDawg Bekijk bericht
Artiesten verdienen inderdaad veruit het meeste met de optredens. Ze moeten zich niet aanstellen met dat de muziek te veel gedownload wordt. Juist doordat het veel gedownload wordt, horen veel mensen ze en komen er meer mensen naar de optredens.

Films moet gewoon een goed alternatief voor komen in Nederland. Dat je op een normale en gemakkelijke manier legaal films kunt streamen of (legaal) kunt downloaden op je pc. Je ziet dat dit werkt aan Steam. Dat is ontzettend populair omdat het heel gemakkelijk is op een game te kopen en te downloaden.
Dat is het 'em juist... Films/muziek downloaden is eigenlijk niet illegaal. Volgens de wet mag er gedownload worden zolang het voor eigen gebruik is.

@ zzzzzzmura, 't is te zien welk bedrijf he, een bedrijf zoals Activision zal natuurlijk genoeg verdienen, maar kijk naar THQ voor maar een recent voorbeeld te geven...
Oud 01 februari 2012, 20:02   #5
zzzzzmura
Nulli Cedo.

zzzzzmura's avatar

Rep kracht: 53 zzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yevve Bekijk bericht
Dat is het 'em juist... Films/muziek downloaden is eigenlijk niet illegaal. Volgens de wet mag er gedownload worden zolang het voor eigen gebruik is.

@ zzzzzzmura, 't is te zien welk bedrijf he, een bedrijf zoals Activision zal natuurlijk genoeg verdienen, maar kijk naar THQ voor maar een recent voorbeeld te geven...
Dan doe je het als bedrijf gewoon niet goed illegale downloads zijn echt niet de reden dat een ontwikkelaar failliet gaat dat is veels te kort door de bocht.

Luctor et Ejaculator
Oud 02 februari 2012, 05:00   #6
Musti
XGN Punten: 2094
Forum-Koning

Musti's avatar

Rep kracht: 15 Musti heeft een positieve uitstralingMusti heeft een positieve uitstraling
Ik download al een jaar of twee geen muziek meer (illegaal). Vroeger deed ik aan het kopen van albums, maar daar ben ik ook me gestopt. Mij interesseert het eigenlijk ook niet dat ze dit allemaal gaan verbieden (muzieks-verband). Wat mij wel stoort is het feit dat ik vrijheid fundamenteel wordt veranderd.

Het is niet meer normaal voor mij dat software mijn PC scant voor alle bestanden en dan er zijn eigen conclussies uit trekt. Net hetzelfde als Facebook: alle foto's en gegevens die jij ooit op facebook hebt gezet, blijven voor de rest van je leven in hun database (zelfs na verwijdering). Ze maken je afhankelijk van het gebruik ervan, en dan kan je niets anders dan het te gebruiken.

Om over illegaal games te praten: als je een echte gamer bent, dan koop je het spel wel. Waarom zou ik een game illegaal downloaden om me dan alle kopzorgen van dien te bezorgen? Ik heb dat dus met Skyrim gedaan om te checken of mijn PC het wel aankon. Maar na 2 dagen van vallen en opstaan, heb ik gewoon m'n 2e skyrim-kopie (1e was voor de ps3) voor de PC gekocht.
Maar omdat ik 80% van al mijn games op de PS3 speel, is er bijna geen sprake van het kopen van illegale games.

Kort samengevat: Ik vind het niet erg dat ze de auteursrechten gaan beschermen. Je zal niet op straat belanden als je een album voor de volle 15-20 euro koopt. Wat mij wel ergert is de inperking van onze vrijheid. Zo kunnen ze bv. letterlijk ons internet blokkeren als we 3 keer op een niet-geautoriseerde website gaan. Is dat nog normaal?
Oud 02 februari 2012, 07:21   #7
Braadworst
XGN Punten: 2841
0570

Braadworst's avatar

Rep kracht: 18 Braadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijn
Yevve probeer is www.isohunt.com ook wel een goede torrent site. Zelf download ik heel veel muziek, gewoon omdat ik geen geld eraan wil uitgeven.
Oud 02 februari 2012, 07:50   #8
Ubiytsa
XGN Punten: 6446
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zzzzzmura Bekijk bericht
Dan doe je het als bedrijf gewoon niet goed illegale downloads zijn echt niet de reden dat een ontwikkelaar failliet gaat dat is veels te kort door de bocht.
In de game-industrie zit belachelijk veel geld, maar de de ontwikkelaars en uitgevers schatrijk? Absoluut niet. Vrijwel alle bedrijven halen de laatste jaren alleen maar verlies. Neem ook als voorbeeld Killzone 3. Die game kostte 100 miljoen euro. Reken dan maar eens uit hoe vaak die game verkocht moet worden (dus exc. marge van tussenhandelaren) om break-even te staan. Dit geldt voor heel veel games. En juist daarom wordt er bijna niet meer geïnnoveerd. Het kost teveel geld en de risico's zijn te groot. Zo groot dat een faillissement niet uitgesloten is.
Ubiytsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02 februari 2012, 08:55   #9
LDawg
XGN Punten: 620
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Rep kracht: 8 LDawg zal snel beroemd wordenLDawg zal snel beroemd worden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braadworst Bekijk bericht
Yevve probeer is www.isohunt.com ook wel een goede torrent site. Zelf download ik heel veel muziek, gewoon omdat ik geen geld eraan wil uitgeven.
Ik gebruik altijd kat.ph
Oud 02 februari 2012, 08:59   #10
zzzzzmura
Nulli Cedo.

zzzzzmura's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubiytsa Bekijk bericht
In de game-industrie zit belachelijk veel geld, maar de de ontwikkelaars en uitgevers schatrijk? Absoluut niet. Vrijwel alle bedrijven halen de laatste jaren alleen maar verlies. Neem ook als voorbeeld Killzone 3. Die game kostte 100 miljoen euro. Reken dan maar eens uit hoe vaak die game verkocht moet worden (dus exc. marge van tussenhandelaren) om break-even te staan. Dit geldt voor heel veel games. En juist daarom wordt er bijna niet meer geïnnoveerd. Het kost teveel geld en de risico's zijn te groot. Zo groot dat een faillissement niet uitgesloten is.
Juist daarom zeg ik dat je dan als bedrijf iets niet goed doet als jij in het geval van Killzone wat jij beschrijft je kosten 100 Miljoen zijn en je verdient daar 80 Miljoen van terug dan mag je dat als een fuck up beschouwen.

Er zijn zat bedrijven die te maken hebben met grote inzet van middelen en kleine winstmarges die daar uit voortvloeien ik zie daarom niet in waarom de gamesindustrie een uitzondering op zou moeten zijn.

Trouwens hoe wil je Killzone 3 illegaal spelen dat word volgens mij lastig aangezien hij op blu ray is uitgebracht,dus zouden er in dit geval andere redenen ten grondslag liggen als er verlies zou worden gedraaid.

Een hoop ontwikkelaars hebben natuurlijk ook een beetje hun eigen glazen ingegooid door vaak een jaar later toe te geven dat hun game toch niet zo goed was maar jij hebt als consument toch de volle mep betaalt met de release iets wat zich nu een beetje wreekt.

Luctor et Ejaculator
Oud 02 februari 2012, 09:07   #11
Ubiytsa
XGN Punten: 6446
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zzzzzmura Bekijk bericht
Juist daarom zeg ik dat je dan als bedrijf iets niet goed doet als jij in het geval van Killzone wat jij beschrijft je kosten 100 Miljoen zijn en je verdient daar 80 Miljoen van terug dan mag je dat als een fuck up beschouwen.

Er zijn zat bedrijven die te maken hebben met grote inzet van middelen en kleine winstmarges die daar uit voortvloeien ik zie daarom niet in waarom de gamesindustrie een uitzondering op zou moeten zijn.

Trouwens hoe wil je Killzone 3 illegaal spelen dat word volgens mij lastig aangezien hij op blu ray is uitgebracht,dus zouden er in dit geval andere redenen ten grondslag liggen als er verlies zou worden gedraaid.

Een hoop ontwikkelaars hebben natuurlijk ook een beetje hun eigen glazen ingegooid door vaak een jaar later toe te geven dat hun game toch niet zo goed was maar jij hebt als consument toch de volle mep betaalt met de release iets wat zich nu een beetje wreekt.
Ze zijn ingesloten door de hevige concurrentie en de plotseling opkomende markt van casual gamers. De kosten worden hoger, omdat onderscheiden anders niet meer mogelijk is, maar consumenten drukken de prijzen omlaag of downloaden steeds meer games. Kortom, grote jongens zorgen ervoor dat de kleine jongens net zulke grote budgetten nodig hebben als zij. En die hebben ze gewoon niet.
Ubiytsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02 februari 2012, 09:48   #12
zzzzzmura
Nulli Cedo.

zzzzzmura's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubiytsa Bekijk bericht
Ze zijn ingesloten door de hevige concurrentie en de plotseling opkomende markt van casual gamers. De kosten worden hoger, omdat onderscheiden anders niet meer mogelijk is, maar consumenten drukken de prijzen omlaag of downloaden steeds meer games. Kortom, grote jongens zorgen ervoor dat de kleine jongens net zulke grote budgetten nodig hebben als zij. En die hebben ze gewoon niet.
Tja Jeffrey dat zie je overal wat dat betreft hebben totaal uiteenliggende werelden zoals gamedevelopers en bv transportsector ineens een paar raakvlakken.
Grote investeringen,krappe marges en hevige concurrentie.

Je ziet dat er met een relatief simplistische game als Angry Birds bakken geld kan verdienen en om jouw voorbeeld maar weer te gebruiken Killzone verlies kan draaien (weet niet of dat in dit specifieke geval ook zo is)

Dan zou Guerilla dus een simplistische game moeten maken die aanslaat voor de hoge winst en dus Killzone uit liefde voor het top notch game ontwerpen.

Dat is nu marktwerking.

Luctor et Ejaculator
Oud 02 februari 2012, 13:49   #13
q4roel
XGN Punten: 3578
Forum-Koning

q4roel's avatar

Rep kracht: 17 q4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zich
Ik vind het ronduit belachelijk dat dit allemaal zomaar kan. Blijkbaar is de kracht van de entertainment industrie groter dan die van de vrijheid van de individu. Als ik er voor kies om iets te downloaden (hypothetisch), waarom zou ik het dan in godsnaam gaan kopen als ik het niet meer kan downloaden? Vroeger ging je een middag bij een vriend tapes overzetten op een cassetterecorder, wat later ging je CD's van elkaar branden. Uiteindelijk leerde je meer muziek kennen en waarderen en daardoor ging je naar een concert van een artiest.

Voor (een vervolg van) een vette film ging je naar de bios. Omdat je een vette game van een vriend kon lenen, besloot je uiteindelijk om die game zelf te kopen. Dat kan allemaal niet meer dankzij allerlei soorten beveiligingsmaatregelen en dus kun je ook niet meer uiteindelijk die aankoop doen.

Tegenwoordig worden nieuwe artiesten ontdekt doordat hun albums illegaal gedownload worden. Gevolg: boekingen op festivals, meer optredens, meer succes. Ik snap niet dat de entertainment-industrie dergelijke ontwikkelingen niet omarmt. "Koop de CD en je krijgt 10 euro korting op een concert", "Eerste pak multiplayermaps gratis". Dat soort dingen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een verzameling van 40 Blu-Ray's, 200 DVD's, 30 PS3-games (excl. PSN-games) en 40 CD's. Zou ik tot die verzameling zijn gekomen zonder eerst die games geprobeerd te hebben, zonder eerst die muziek gehoord te hebben, zonder eerst die films gezien te hebben? Neen.

En daarom is het allemaal grote onzin. Als iemand iets per se wil downloaden, dan lukt hem dat ook. Laat hem dat dan ook gewoon doen, tegenwerken heeft geen zin. Uiteindelijk heeft de industrie alleen maar baat bij piraterij, al zullen ze dat altijd blijven ontkennen.
Oud 02 februari 2012, 13:54   #14
Dravir
XGN Punten: 7628
XGN-Verslaafd

Dravir's avatar

Rep kracht: 45 Dravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaan
Op zich heb ik niet zoveel tegen illegaal downloaden van bijvoorbeeld muziek en films, maar zorg er dan in elk geval voor dat de prijzen enigszins normaal te noemen zijn!
Wil je bijvoorbeeld een keer een film huren via zune of pathe-thuis, zorg er dan gewoon voor dat je daar niet 5 euro voor hoeft te betalen, maar gewoon 50 cent of 1 euro. Je denkt dan wel dat ze er geen winst op kunnen maken, maar als zoveel mensen het op die manier doen ipv downloaden, dan levert het waarschijnlijk nog meer op ook! Overigens weet ik niet bij wie het probleem nou eigenlijk echt ligt. Of dat nou de uitgevers van de film zijn of anderen die er wat aan willen verdienen, óf dat ze allemaal een te hoge winstmarge proberen (want het lukt ze op dit moment toch niet!)te krijgen...

Dravir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02 februari 2012, 17:16   #15
Julian
XGN Punten: 5856
Forum-Legende

Julian's avatar

Rep kracht: 52 Julian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijn
Stuur een bericht via MSN naar Julian Stuur een bericht via Skype™ naar Julian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yevve Bekijk bericht
Waarom ik niet illegaal games download?
Wel, heel simpel. De producenten van de game hebben Uren, dagen, maanden en soms zelfs jaren aan een en dezelfde game gewerkt. En dan worden ze er nog niet eens superrijk van ook. Zij kunnen moeilijk live optredens doen he... Ik heb dan ook respect voor iets waar maanden werk is ingestoken dat je dan eens 70 euro moet betalen. Oké het is veel, maar vergelijk het eens met CD's?

Waarom ik WEL films en muziek gratis download?
Wel, het antwoord op deze vraag is eveneens heel simpel. Heb je ooit naar MTV Cribs gekeken? Ja? Wel, dan is het antwoord van me al duidelijk lijkt me. Ik wil geen CD kopen waarvan 2 hoogstens misschien 3 nieuwe liedjes opstaan en waar misschien hoogstens 1 week is aan gewerkt. Begrijp me niet verkeerd, ik koop CD's als de liedjes, en ik ga naar de cinéma, maar dan moet het GODVERDOMME de moeite zijn dat ik koop. Daarbij hebben de zanger(s)(essen) een HEEL goede bijverdienste bij optredens.

Voila, mijn hart is efkes opgelucht.
Want elke artiest is zo rijk als de mensen op MTV Cribs en allemaal werken ze maar één week aan hun album en staan er maar een aantal nieuwe liedjes op?
''Als tovermansoren niet horen dan geen tijd verspillen // maar we rappen hier niet meer // we eren de stilte // leren de blinde // het is zien hoe we schrijven // geef ze kippenvel // lees dat net als braille'' - '
Julian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten