Ga terug   XGN Forum > Algemene Fora > Serious Business

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 06 januari 2012, 15:43   #1
Imre
XGN Punten: 1285
Nieuwkomer

Imre's avatar

Rep kracht: 0 Imre is op de goede weg
Hulp voor onderzoek sound design (luistertest)

Beste XGN'ers,

Ik werk momenteel aan een klein onderzoek voor school dat gaat over verschillende technieken voor het produceren van geluid voor games. Jullie zouden me heel erg helpen als jullie even een korte luistertest konden doen! Het duurt maar 1 minuut, en het is heel simpel.

Instructies:
Geef de de vier audio voorbeelden die je krijgt te horen een cijfer tussen de 1 en 10 gebaseerd op hoe realistisch/overtuigend je het geluid vind klinken. De eerste twee geluiden simuleren het geluid van wind, de laatste twee van vuur.

Een 1 representeert extreem onrealistisch, een 10 representeert extreem realistisch.

Voorbeeld antwoord:

File 1 (wind sound): 5
File 2 (wind sound): 6
File 3 (fire sound): 3
File 4 (fire sound): 8

Je kunt je antwoord gewoon posten als reply op de thread.

Link naar audio voorbeelden:

UPDATE:

Ik heb inmiddels genoeg stemmen binnen! Er kan dus een slotje op deze thread.

Bedankt voor alle moeite!

Link naar audio voorbeelden:
http://www.youtube.com/watch?v=qBshUj0svYA

Laatst gewijzigd door Imre : 09 januari 2012 om 20:18. Reden: Onderzoek is klaar!
Imre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06 januari 2012, 15:53   #2
dark-lord-11
XGN Punten: 987
XGN Master

dark-lord-11's avatar

Rep kracht: 0 dark-lord-11 moet hopen dat hij zijn leven betert
Op volgorde:

5
8
2
9
Oud 06 januari 2012, 16:03   #3
Musti
XGN Punten: 2094
Forum-Koning

Musti's avatar

Rep kracht: 15 Musti heeft een positieve uitstralingMusti heeft een positieve uitstraling
6
7
1
3
Oud 06 januari 2012, 16:20   #4
inva1337
XGN Punten: 3025
Extreem Forum Gebruiker

inva1337's avatar

Rep kracht: 22 inva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijn
7
7
3
7

Klinkt wel allemaal heel anders maar beide 'windgeluiden' klinken erg gelijk in wind in verschillende situaties/omgevingen.
Bij 3 is het klikken het probleem.

inva1337 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06 januari 2012, 16:42   #5
ian_d_h
XGN Punten: 1188
Stamgast

ian_d_h's avatar

Rep kracht: 7 ian_d_h is op de goede weg
7
8
2
6

Doe mee met de vierde XGN PC toernooi druk hier. nu met prijzen!!
ian_d_h is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 06 januari 2012, 16:43   #6
ComEpsilon
XGN Punten: 5089
Chuck Norris !!

ComEpsilon's avatar

Rep kracht: 24 ComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaan
7
8
2
7

Geluid 1 is goed
Zeker het einde van geluid 2 is goed gedaan
Geluid 3 is niet echt super
En 4 is ook wel goed gedaan
ComEpsilon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06 januari 2012, 16:57   #7
Imre
Nieuwkomer

Imre's avatar

Wow, bedankt voor de snelle reacties, hier kan ik wat mee ! Keep e'm coming, hoe meer hoe beter!
Oud 06 januari 2012, 18:39   #8
Ubiytsa
XGN Punten: 6446
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Beetje lame om hier te komen voor een onderzoekje zonder actief te zijn op het forum. Dan had ik je geholpen.
Ubiytsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06 januari 2012, 20:11   #9
Imre
Nieuwkomer

Imre's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubiytsa Bekijk bericht
Beetje lame om hier te komen voor een onderzoekje zonder actief te zijn op het forum. Dan had ik je geholpen.
Ik kom inderdaad niet vaak op het forum, meer op de site zelf. Ik ben vaker te vinden op b.v. gametrailers.com. Alleen het is goed om de mening van zoveel mogelijk gamers te hebben, aangezien jullie de doelgroep zijn.

Het is ook niet dat ik verwacht 20 antwoorden te krijgen, maar alle beetjes helpen .
Oud 06 januari 2012, 20:28   #10
johanneslol
XGN Punten: 1891
Forum-Verslaafd

johanneslol's avatar

Rep kracht: 7 johanneslol is op de goede weg
vanaf de eerste op volgorde

4
5
5
8

johanneslol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06 januari 2012, 20:40   #11
jellebrtmns
XGN Punten: 2177
Editor

jellebrtmns's avatar

Rep kracht: 16 jellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekend
Stuur een bericht via MSN naar jellebrtmns Stuur een bericht via Skype™ naar jellebrtmns
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubiytsa Bekijk bericht
Het is twee minuten werk. Moet je een medemens maar niet helpen omdat hij niet actief op dit forum is? Dat vind ik pas lame.
Oud 06 januari 2012, 20:51   #12
assaultpr0
XGN Punten: 3183
Extreem Forum Gebruiker

assaultpr0's avatar

Rep kracht: 21 assaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zich
6
8
3
9

Uploaded with ImageShack.us

'Ik pijp liever 15 man dan dat ik ongelovig word.' - Musti
assaultpr0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06 januari 2012, 21:01   #13
Ubiytsa
XGN Punten: 6446
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jellebrtmns Bekijk bericht
Het is twee minuten werk. Moet je een medemens maar niet helpen omdat hij niet actief op dit forum is? Dat vind ik pas lame.
Als ik alle aanvragen van onbekenden moet vervullen ben ik 24/7 bezig.
Ubiytsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06 januari 2012, 21:13   #14
Jesse.B
XGN Punten: 2924
brombrom

Jesse.B's avatar

Rep kracht: 13 Jesse.B is een voorbeeld voor iedereenJesse.B is een voorbeeld voor iedereenJesse.B is een voorbeeld voor iedereen
Stuur een bericht via MSN naar Jesse.B
Juist... wat maak het toch uit? iemand helpen is nooit verkeerd 24/7 is gewoon bullshit and you know it.
The day that we stop helping each other, is the day that we are losing our humanity.

trouwens op volgorde:
6
8
4
8
Oud 06 januari 2012, 23:49   #15
Braadworst
XGN Punten: 2841
0570

Braadworst's avatar

Rep kracht: 18 Braadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijn
Dat eerste wind fragment vind ik ook nog wel aardig, klinkt een beetje zoals bij een bushalte.

7
8
2
8

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten