|
|
#16 |
|
XGN Punten: 6446
Правитель мира
Rep kracht: 61
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oké, dat zou heel goed kunnen. Ik had meer verwacht dat je eerst een master of bachelor Natuurkunde moest halen om vervolgens een master fotonica of optica te kunnen halen. Cinema klinkt voor ons heel vreemd, omdat het een Engels woord is dat door jullie best Frans wordt uitgesproken. Ook grappig is 'fan', aangezien dat hetzelfde klinkt als 'van', waardoor je zinnen krijgt als: ik ben van van K3 of ik ben van van Samson & Gert.
Maar 'kanker' wordt hier ook niet geaccepteerd hoor. Alleen bij pubers en Hagenezen. Ik heb er geen moeite mee en als ik game en enorm kwaad ben strooi ik er ook wel eens mee. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
XGN Punten: 5089
Chuck Norris !!
Rep kracht: 24
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dan zijn da toch mensen met een spraakgebrek hoor
Als ik fan zeg, dan klinkt da echt als [fan] (dus niet op zen engels hé, maar gewoon f + a + n) en klinkt dat niet als van Trouwens cinema is toch ook een Frans woord Oké je schrijft cinéma, maarja |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Chuck Norris !!
Ja je moet het mss wel op zen ENG zeggen, maar zelfs al zeg je nog de 'a' ipv de 'e' ('vernederlandsen' dus), dan krijg je nog steeds [fan]. Als het dan klinkt als [van] dan moet je leren spreken
![]() Edit: Idd, wat Christian zegt |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Chuck Norris !!
Citaat:
Het is gewoon een ander 'accent' dan Nederlands uit Nederland en staat bekend als Vlaams, maar het is dus wel degelijk Nederlands En wat de jeugd nu praat in Vlaanderen is verkavelings Vlaams oftewel een mengeling van het lokale dialect met AN (Algemeen Nederlands) Maar mss terug naar fysica e.d. ![]() |
|
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:49. vBulletin, Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.

Lineaire weergave