Ga terug   XGN Forum > Algemene Fora > Serious Business

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 05 januari 2012, 16:14   #16
Ubiytsa
XGN Punten: 6446
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Oké, dat zou heel goed kunnen. Ik had meer verwacht dat je eerst een master of bachelor Natuurkunde moest halen om vervolgens een master fotonica of optica te kunnen halen. Cinema klinkt voor ons heel vreemd, omdat het een Engels woord is dat door jullie best Frans wordt uitgesproken. Ook grappig is 'fan', aangezien dat hetzelfde klinkt als 'van', waardoor je zinnen krijgt als: ik ben van van K3 of ik ben van van Samson & Gert.

Maar 'kanker' wordt hier ook niet geaccepteerd hoor. Alleen bij pubers en Hagenezen. Ik heb er geen moeite mee en als ik game en enorm kwaad ben strooi ik er ook wel eens mee.
Ubiytsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05 januari 2012, 17:05   #17
ComEpsilon
XGN Punten: 5089
Chuck Norris !!

ComEpsilon's avatar

Rep kracht: 24 ComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaan
Dan zijn da toch mensen met een spraakgebrek hoor
Als ik fan zeg, dan klinkt da echt als [fan] (dus niet op zen engels hé, maar gewoon f + a + n) en klinkt dat niet als van

Trouwens cinema is toch ook een Frans woord
Oké je schrijft cinéma, maarja
ComEpsilon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05 januari 2012, 17:12   #18
Ubiytsa
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Fan hoor je wel op z'n Engels te zeggen :p (fen). En het woord cinema kennen wij gewoon niet, vandaar.
Oud 05 januari 2012, 17:29   #19
Christian Vuye
XGN Punten: 368
Stamgast

Christian Vuye's avatar

Rep kracht: 0 Christian Vuye moet hopen dat hij zijn leven betert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubiytsa Bekijk bericht
Fan hoor je wel op z'n Engels te zeggen :p (fen). En het woord cinema kennen wij gewoon niet, vandaar.
Jullie NL'ders zeggen gewoon heel veel dingen op z'n Engels terwijl er bij ons toch wel heel erg Franse invloeden inkruipen. Bovendien is bij ons het onderscheidt tussen een 'V' en een 'F' heel erg duidelijk.
Christian Vuye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05 januari 2012, 17:31   #20
ComEpsilon
Chuck Norris !!

ComEpsilon's avatar

Rep kracht: 24 ComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaanComEpsilon is een genot om mee om te gaan
Ja je moet het mss wel op zen ENG zeggen, maar zelfs al zeg je nog de 'a' ipv de 'e' ('vernederlandsen' dus), dan krijg je nog steeds [fan]. Als het dan klinkt als [van] dan moet je leren spreken

Edit: Idd, wat Christian zegt
Oud 05 januari 2012, 17:41   #21
jellebrtmns
XGN Punten: 2177
Editor

jellebrtmns's avatar

Rep kracht: 16 jellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekend
Stuur een bericht via MSN naar jellebrtmns Stuur een bericht via Skype™ naar jellebrtmns
In het NL moet je het op z'n Engels zeggen Ubi. Belgisch is iets heel anders.
Oud 05 januari 2012, 18:19   #22
ComEpsilon
Chuck Norris !!

ComEpsilon's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jellebrtmns Bekijk bericht
Belgisch bestaat niet
Het is gewoon een ander 'accent' dan Nederlands uit Nederland en staat bekend als Vlaams, maar het is dus wel degelijk Nederlands
En wat de jeugd nu praat in Vlaanderen is verkavelings Vlaams oftewel een mengeling van het lokale dialect met AN (Algemeen Nederlands)

Maar mss terug naar fysica e.d.
Oud 05 januari 2012, 21:46   #23
Ubiytsa
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Citaat:
Precies dus wat ik zeg.
Oud 05 januari 2012, 23:42   #24
jellebrtmns
XGN Punten: 2177
Editor

jellebrtmns's avatar

Rep kracht: 16 jellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekend
Stuur een bericht via MSN naar jellebrtmns Stuur een bericht via Skype™ naar jellebrtmns
Ja maar jij zei: fan hoor je op z'n Engels te zeggen. Alsof de Belgen dat ook moeten doen. Never mind.

Edit: officieel kennen we het woord cinema, maar iedereen zegt bioscoop.
Oud 06 januari 2012, 03:12   #25
Musti
XGN Punten: 2094
Forum-Koning

Musti's avatar

Rep kracht: 15 Musti heeft een positieve uitstralingMusti heeft een positieve uitstraling
Hey! Fysica!!!
Oud 06 januari 2012, 08:00   #26
Suren
XGN Punten: 1095
Forum-Koning

Suren's avatar

Rep kracht: 11 Suren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaan
Stuur een bericht via MSN naar Suren
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubiytsa Bekijk bericht
Maar 'kanker' wordt hier ook niet geaccepteerd hoor. Alleen bij pubers en Hagenezen. Ik heb er geen moeite mee en als ik game en enorm kwaad ben strooi ik er ook wel eens mee.
Hahahahah "wel eens". Leuk Jeffrey.
Oud 06 januari 2012, 08:31   #27
Ubiytsa
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Citaat:
Ja maar jij zei: fan hoor je op z'n Engels te zeggen. Alsof de Belgen dat ook moeten doen. Never mind.

Edit: officieel kennen we het woord cinema, maar iedereen zegt bioscoop.
No shit, Sherlock. Ik bedoelde in het Nederlands. En of we het woord cinema wel of niet kennen, maakt niet uit, we gebruiken het niet, terwijl de Belgen die ik ken alleen maar cinema gebruiken.
Antwoord

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten