|
|
#16 | |
|
XGN Punten: 6150
XGN General Manager
Admin
Rep kracht: 10
![]() |
Citaat:
1080p is gewoon het hoogste dat er is. En zal ook niet veel beter worden want is niet meer te onderscheiden hogere resolutie. Maar Ik denk dat jij bedoelt dat je twijfelt tussen 1080i en 1080p ? of 720p en 1080i |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
XGN Punten: 0
Stamgast
Rep kracht: 0
![]() |
Citaat:
Progressive is in staat om alle beeldinformatie in één keer weer te geven, waardoor je bij snelle beelden dus per frame gewoon alle informatie hebt. Dit zorgt ervoor dat je een vloeiend beeld blijft krijgen. Interlaced toont eerst de oneven beeldlijnen en daarna de even beeldlijnen en dat steeds om en om, met een tussenpauze van 1/25 of 1/30 seconden, afhankelijk of je 50 hz of 60 hz gebruikt. Bij een snelle beweging kun je soms hebben dat je in een frame nog een nasleep ziet van "oude" beeldinformatie, waardoor het lijkt alsof de beweging een beetje is uitgesmeerd. Ik zal kijken of ik een plaatje kan vinden wat het een beetje verduidelijkt. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
XGN Punten: 2705
XGN Eindredacteur
Admin
![]() |
Jep, en 720 en 1080 zijn weer het aantal lijntjes op het beeld
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Stamgast
![]() |
Hmm ik heb het denk ik een beetje verkeerd geformuleerd, ik bedoel eigenlijk niet uitgesmeerd, maar meer een nasleep van een oud beeld. bijvoorbeeld een afbeelding van de maan die van de lichte naar de donkere kant gaat, de oneven beeldlijnen zijn dan donker, de even beeldlijnen hebben een kleine vertraging en zijn nog licht.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
XGN Punten: 2705
XGN Eindredacteur
Admin
![]() |
Maar dat ligt (denk ik) ook aan de reactiesnelheid, want als de reactiesnelheid traag is zullen er ook wel frames over elkaar gaan lopen waardoor je wazige beelden krijgt.
Nog wat info over 720P vs 1080I: Citaat:
Laatst gewijzigd door mauricedb : 09 januari 2007 om 22:01. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Stamgast
![]() |
Citaat:
![]() Dit is een voorbeeld van een interlaced beeld, je ziet duidelijk de lijntjes tussendoor, wat vooral bij snelle bewegingen duidelijk is, maar zoals in het verhaal van maurice stond, bij rustige plaatjes eigenlijk helemaal niet merkbaar. |
|
|
|
|
|
|
#30 | ||
|
Stamgast
![]() |
Citaat:
Maar tegenwoordig worden de de-interlacers steeds beter, dus het zal steeds minder worden. Citaat:
|
||
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:48. vBulletin, Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.

Lineaire weergave