Oud 31 januari 2012, 13:53   #1
LDawg
XGN Punten: 620
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Rep kracht: 8 LDawg zal snel beroemd wordenLDawg zal snel beroemd worden
GamePrijsvragen website

Ik heb laatst een website gemaakt die alle prijsvragen van gamewebsites probeert bij te houden. http://gameprijsvragen.nl/

De screenshot die je ziet veranderd trouwens ongeveer om de twee dagen, dit idee heb ik gejat van de Bing zoekmachine

Ik heb ook een twitteraccount voor de site aangemaakt, daarop komen automatisch alle prijsvragen op te staan die ook op de website staan.

Er zit ook wel een handige functie op de site, zo kun je aangeven als je met een prijsvraag hebt meegedaan door op 'Meegedaan' te klikken. Hij wordt dan van de frontpage verwijdert, zonder dat je hier voor geregistreerd hoeft te zijn

Je kunt trouwens ook prijsvragen die je ergens vind insturen via het formulier onder 'Stuur In'.

Nu heb ik feedback nodig; Wat kan er beter? En schroom vooral niet om wat prijsvragen in te sturen
Oud 31 januari 2012, 14:36   #2
MrSoKoLoV
XGN Punten: 4595
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Rep kracht: 32 MrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemd
Stuur een bericht via MSN naar MrSoKoLoV
Game Mania doet regelmatig prijsvragen, kan je hier terug vinden (link hieronder). Tevens kan je gewoon naar de website in het algemeen gaan en zie je soms staan "Winnaars van....zijn bekend", via dit kan je dan ook steeds op de hoogte blijven.

http://www.gamemania.be/Default.aspx?tabid=82

Ik wil je gerust helpen met je geregeld sites/links door te sturen via XGN en dergelijke, geen probleem hoor. Ik vermoed trouwens dat je "iets" ontvangt per klik dat ze doen op je website? Of is het aantal bezoekers dat telt?

Verder zou ik ook een achtergrond gebruiken bij "Archief" & "FAQ". Tevens vermelden van wie de website is en hoe je die kan bereiken onderaan de site zelf.

Bij "Archief" moet je zeker en vast een kolom bij maken en deze vernoemen als "Verlopen" of iets dergelijks, waar dan een "V" teken wordt gezet als die actie al gedaan is. Je kan ook gewoon die rij in het grijs laten verschijnen of iets dergelijks.

Tenslotte zou ik wel opletten met het gebruiken van afbeeldingen voor dit soort sites, je kan nooit weten dat ze je aanklagen en dergelijke. Probeer als je kan dus zelf iets te maken.
Oud 31 januari 2012, 15:01   #3
LDawg
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Bedankt Sokolov

Ik krijg heuswaar geen geld of wat dan ook voor de site. Het is gewoon voor de leuk.
Zelf vind ik de Archief en FAQ pagina ook wat saai, maar als ik daar een afbeelding op de achtergrond doe wordt de tekst heel onleesbaar.
De extra kolom bij de Archief pagina vind ik een goed idee, die zal ik binnenkort toevoegen
Oud 31 januari 2012, 16:44   #4
Dravir
XGN Punten: 7628
XGN-Verslaafd

Dravir's avatar

Rep kracht: 45 Dravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaan
Doe je het alleen voor Nederlandse sites of ook voor Belgische websites? Als je dat doet/gaat doen, misschien is het handig om er even bij te zetten voor welk land die prijsvraag geldt.

Voor de rest ziet het er wel strak uit!

Dravir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 17:26   #5
LDawg
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dravir Bekijk bericht
Doe je het alleen voor Nederlandse sites of ook voor Belgische websites? Als je dat doet/gaat doen, misschien is het handig om er even bij te zetten voor welk land die prijsvraag geldt.

Voor de rest ziet het er wel strak uit!
Alleen prijsvragen die ook naar Nederland verstuurd worden Dus bijvoorbeeld codes voor DLC ofzo op een Belgische site, mag ook geplaatst worden.
Oud 31 januari 2012, 18:07   #6
Braadworst
XGN Punten: 2841
0570

Braadworst's avatar

Rep kracht: 18 Braadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijnBraadworst heeft heel veel om trots op te zijn
Ik ga niets plaatsen, alleen maar extra concurentie genaamd prijsvraag hunters.
Oud 31 januari 2012, 21:33   #7
Dravir
XGN Punten: 7628
XGN-Verslaafd

Dravir's avatar

Rep kracht: 45 Dravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaan
Bij het archief zou je in plaats van de link het kunnen laten sorteren op einddatum, dat staat wat netter.

@braadworst:
Er doen tegenwoordig al zoveel mensen met prijsvragen mee, dat je zelfs als prijshunter vrijwel nooit wat zal winnen, denk ik zo.
Overigens doe ik ook alleen maar mee met prijsvragen van sites waar ik regelmatig op kijk. Dat vind ik wel zo netjes.

Dravir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01 februari 2012, 08:32   #8
Ubiytsa
XGN Punten: 6446
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Ik vind het een leuk idee en ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat als je het goed uitvoert, dat je er dan heel wat geld mee kan verdienen. Hoewel ik op XGN heel wat prijzen heb gewonnen, doe ik nergens anders mee, omdat ik het meer zie als beloning van je activiteit.
Ubiytsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01 februari 2012, 11:57   #9
q4roel
XGN Punten: 3578
Forum-Koning

q4roel's avatar

Rep kracht: 17 q4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zich
Wat kan anders:

-De grijze achtergrond mag wel gebruikt worden voor een achtergrondafbeelding, in plaats van het contentkader. Zo blijft de content leesbaar (ook in het archief) en ziet de site er een stuk cooler uit. (Je kunt eventueel in plaats van achtergronden ook advertenties gaan plaatsen zoals XGN dit doet)

-Ik weet niet in hoeverre je scripts kunt schrijven en zo, maar je zou in principe een script kunnen maken dat automatisch items met als categorie 'prijsvraag' uit een RSS-feed trekt. Scheelt je een hoop gedoe met het continu bijhouden van de site.

-Ik weet niet of je dit al in je plan hebt staan, maar als je meegedaan hebt aan een prijsvraag is het handig om de link een andere kleur te geven, in plaats van om die helemaal weg te halen. Tevens is het handig om wanneer de uitslag bekend is de gebruiker daarvan op de hoogte te stellen of om een link met de uitslag te plaatsen. Die zou dan eventueel de link naar de prijsvraag kunnen vervangen.

-Ik neem aan dat je je emailadres in een afbeelding plaatst om spam tegen te gaan. Dat is een gigantisch onhandige omweg voor al je gebruikers. Installeer gewoon een goede spamfilter, zo hoef je je gebruikers het niet lastig te maken.

Er zullen vast nog wel meer punten zijn, maar dit is zo wat me te binnen schiet. Verder is het natuurlijk een cool initiatief; ga het eens flink uitbouwen en je kunt er een mooie zakcent mee verdienen. (Je moet immers je hosting etc. kunnen betalen).
Oud 01 februari 2012, 12:09   #10
LDawg
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Ik heb de Archief-pagina op verzoek verbeterd. Hij is nu op einddatum gesorteerd en er staat gemarkeerd achter als de prijsvraag nog loopt.
http://gameprijsvragen.nl/Archief
Oud 01 februari 2012, 12:20   #11
LDawg
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Citaat:
-De grijze achtergrond mag wel gebruikt worden voor een achtergrondafbeelding, in plaats van het contentkader. Zo blijft de content leesbaar (ook in het archief) en ziet de site er een stuk cooler uit. (Je kunt eventueel in plaats van achtergronden ook advertenties gaan plaatsen zoals XGN dit doet)
Hier dacht ik eerst ook aan, maar dan heb je ten eerste hele grote afbeeldingen nodig, je ziet de helft van de afbeelding niet omdat er een wit blok voorstaat en het laden van de pagina's duurt dan veel langer.

Citaat:
-Ik weet niet in hoeverre je scripts kunt schrijven en zo, maar je zou in principe een script kunnen maken dat automatisch items met als categorie 'prijsvraag' uit een RSS-feed trekt. Scheelt je een hoop gedoe met het continu bijhouden van de site.
Ik had al een beetje 'research' hiernaar gedaan, maar de meeste sites categoriseren hun prijsvragen gewoon onder nieuws. Ik zou uiteraard ook kunnen kijken of het woord 'Win' of 'Prijsvraag' in de titel staat. En ik wil (waar mogelijk) alleen de daadwerkelijke vraag + antwoord erbij hebben

Citaat:
-Ik weet niet of je dit al in je plan hebt staan, maar als je meegedaan hebt aan een prijsvraag is het handig om de link een andere kleur te geven, in plaats van om die helemaal weg te halen. Tevens is het handig om wanneer de uitslag bekend is de gebruiker daarvan op de hoogte te stellen of om een link met de uitslag te plaatsen. Die zou dan eventueel de link naar de prijsvraag kunnen vervangen.
Dat is inderdaad een goed idee. Ik wacht eerst nog even af hoeveel lopende prijsvragen er continu zijn. Als er steeds meer dan 10 lopende prijsvragen zijn, dan wordt het denk ik minder overzichtelijker. Maar als het daar onder ligt is dit misschien een goede oplossing.
Volgens mij krijgen de winnaars vaak zelf wel te horen via de mail oid of ze gewonnen hebben, dus dit lijkt me alleen maar extra werk wat weinig opleverd.

Citaat:
-Ik neem aan dat je je emailadres in een afbeelding plaatst om spam tegen te gaan. Dat is een gigantisch onhandige omweg voor al je gebruikers. Installeer gewoon een goede spamfilter, zo hoef je je gebruikers het niet lastig te maken.
Ach, er is toch niemand die me wil mailen

Bedankt voor de tips allemaal
Oud 01 februari 2012, 16:22   #12
fablex
XGN Punten: 4108
XGN Scripting & Development
Admin

fablex's avatar

Rep kracht: 10 fablex is een genot om mee om te gaanfablex is een genot om mee om te gaanfablex is een genot om mee om te gaanfablex is een genot om mee om te gaanfablex is een genot om mee om te gaanfablex is een genot om mee om te gaan
Ik zou het twitter-dingetje iets duidelijk maken. Bij dat vogeltje dacht ik niet gelijk 'ah, daar kan ik op twitter volgen'.

Voor het emailadres kun je ook javascript gebruiken. Doen wij op onze redactiepagina bijv. en dat houdt de spambots toch aardig tegen. Check even de broncode hier voor wat ik bedoel: http://www.xgn.nl/redactie/

Verder leuke site. Laten we hopen dat XGN de komende tijd flink wat bijdragen qua prijsvragen kan leveren
Oud 01 februari 2012, 17:32   #13
LDawg
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Citaat:
Ik zou het twitter-dingetje iets duidelijk maken. Bij dat vogeltje dacht ik niet gelijk 'ah, daar kan ik op twitter volgen'.
Goed punt, zal ik gaan aanpassen

Citaat:
Voor het emailadres kun je ook javascript gebruiken. Doen wij op onze redactiepagina bijv. en dat houdt de spambots toch aardig tegen. Check even de broncode hier voor wat ik bedoel: http://www.xgn.nl/redactie/
Haha, leuke oplossing. Ga ik vanavond ook even fixen
Oud 01 februari 2012, 17:53   #14
MrSoKoLoV
XGN Punten: 4595
Editor

MrSoKoLoV's avatar

Rep kracht: 32 MrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemdMrSoKoLoV is wereldberoemd
Stuur een bericht via MSN naar MrSoKoLoV
Heb je nog 2 wedstrijden juist doorgestuurd, hoop dat je er iets aan hebt
Oud 01 februari 2012, 22:03   #15
LDawg
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrSoKoLoV Bekijk bericht
Heb je nog 2 wedstrijden juist doorgestuurd, hoop dat je er iets aan hebt
Bedankt! Die had ik zelf nooit gevonden omdat ik niet op de Playstation site kom :p
Ik heb verder nog een paar verbeteringen doorgevoerd die Rob zei.

Tags
games, prijsvragen

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten