|
|
#32 | ||||
|
XGN Punten: 6446
Правитель мира
Rep kracht: 61
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De sport is in Amerika inderdaad veel beter. |
||||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
XGN Punten: 5992
Nulli Cedo.
Rep kracht: 53
Citaat:
![]() En Ubi en Insta wat betreft de sporten in de Vs hebben jullie gelijk. Maar ook hier wil ik nog een kanttekening plaatsen bij deze events zijn de kaarten zodanig prijzig dat meestal alleen mensen uit de suburbs ze kunnen betalen,dus je trekt relatief rustig publiek aan gezinnen enzo. Ik heb het even nagezocht maar een ticket bovenin het stadion van de Celtics kost 56 dollar. Voetbal is hier voor een grotere doelgroep weggelegd dus ook werkloze hooligans. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nulli Cedo.
Tuurlijk jongen de Ku klux clan en andere White power organisaties hebben zich ook onmiddelijk opgeheven toen Obama president werd.
Als jij de Vs niet wil zien als een rasistisch land dan ben je echt blind. ![]() Dat Obama is gekozen als de President van de Vs is een stap in de juiste richting maar ze zijn er daar nog lang niet. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
XGN Punten: 3017
Senior Member
Rep kracht: 0
![]() |
Amerika is een hypocratie, ik hoop dat Obama dat nieuwe zorgstelsel er door krijgt, dat zou een enorme stap in de goede richting zijn.
Men vergeet wel eens dat het om mensen hoort te gaan en niet om geld... Dat vind ik erg jammer en daarom haat ik Amerika en houd ik van Canada, waar het wel heel goed gaat. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
XGN Punten: 1269
FFX fan
![]() |
Ik ben een paar weken op vakantie geweest in amerika en vind het echt een super mooi land. Jammer alleen is dat de mensen echt niet sporen. Ze geven niks om anderen tot je geld gaat uitgeven dan staan ze ineens in de rij om je beste vriend te zijn.
Ze snappen er ook nog eens helemaal niks van omdat de amerikaanse burgers dom gehouden worden door de regering, als je daar bijvoorbeeld het nieuws kijkt zal je echt (bijna) geen berichten zien over het buitenland. Ik vind de amerikanen de grootste terroristen van de wereld, ze moeten eens stoppen met andere landen op te leggen wat ze willen. Hoeveel onschuldige burgers zijn door hun acties al omgekomen ik denk dat het aantal doden van bijv. het WTC niks is vergeleken met het aantal burgerslachtoffers in Irak. |
|
|
|
|
|
#39 | |||
|
XGN Punten: 1095
Forum-Koning
|
Citaat:
Citaat:
![]() Het Erasmiaans in Rotterdam, hoezo? En ik zit nog steeds op school. Citaat:
Overigens wil ik (nogmaals) zeggen dat alles wat ik zeg is gebaseerd op wat ik heb gezien van mensen (of landen). Iedereen ervaart het op een andere manier, dus je kan onmogelijk zeggen of de VS slecht is of goed. |
|||
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Nulli Cedo.
Citaat:
Uiteraard zijn Amerikanen ook wel wat gedisciplineerder en staan er strenge sancties op orderverstoringen,dus dan kijk je ook wel uit. En kijk maar in Engeland daar gebeurt ook bijna niets meer in de stadions ivm de strenge sancties,met nadeel dat als Engelse supporters op het vaste land komen er altijd heibel is. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
XGN Punten: 505
Junior Member
![]() |
Als ik naar Amerika kijk, heb ik altijd het idee dat het alleen maar oppervlakkig is.
Alles lijkt mooi aan de buitenkant, maar de rest... Het is hartstikke mooi dat het zo'n enorm multicultureel land is en de geschiedenis die ze hebben meegemaakt, want anders hadden ze bepaalde dingen niet, zoals een drumstel, blues, jazz, hotdogs etc. Maar om in te gaan op bepaalde stellingen: Het rechtsysteem Ik vind het persoonlijk echt verkeerd dat iemand schuldig verklaard kan worden door 'leken'. Als de advocaat van een seriemoordenaar kan praten als Brugman en de jury slikt dat, dan kan hij gewoon vrij worden gesproken. De doodstraf De doodstraf is echt helemaal niks. Als je iemand ter dood veroordeelt, ben je net zo slecht als degene die ter dood veroordeelt is en hoe vaak blijkt al niet dat ze de verkeerde te pakken hebben. En dit komt, in mijn ogen, door de aanpak binnen het rechtsysteem. Het volk Wat mij vies tegenvalt, is dat sinds 1865 de slavernij is afgeschaft in de VS en dat, vooral de zuidelijke staten, nog steeds zwarten zien als degene die de blanken moeten dienen. Het geloof Geloof is voor sommige mensen schitterend, maar ik heb het idee dat, net zoals bij veel zaken, Amerikanen hierin doorslaan. Stel, je zou een Nederlandse en Amerikaanse katholiek met elkaar in gesprek laten gaan dan denk ik dat die Amerikaan zou zeggen dat hij een betere gelovige is. En het smoesje om te moorden in de naam van God slaat helemaal nergens op. Het staat nota bene in de 10 geboden "Gij zult niet doden!" Het zorgsysteem Het zorgsysteem is in mijn ogen ronduit slecht, voor de bevolking dan. Als je veel geld hebt, kan je zorg betalen. Anders heb je pech! Daar tegenover moet ik wel zeggen dat heel veel ontwikkelingen op medisch en verpleegkundig gebied ook vanuit de VS komen. Het is alleen zonde dat ze daar overal pillen in stoppen, terwijl er ook zat alternatieven zijn. Politiek Er was tijdens de vorige verkiezingen (Bush vs. Kerry) een politiekjournalist van RTL aan het vertellen dat ze in Nederland ook maar zo'n systeem moeten nemen. Die man verklaar ik voor gek. Dat je maar uit 2 partijen kan kiezen, schiet niet op. Je kan alleen maar kiezen uit 2 extremen en niks ertussen. De gulden middenweg zit hier niet. Ik ben gewoon niet zo'n fan van Amerika vanwege de doorgeslagen die je daar soms ziet, maar het natuurlijk niet een en al slechtheid. Zoals al mooi gezegd wordt, dat je niet alles over 1 kam moet scheren. |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
XGN Punten: 4260
Extreem Forum Gebruiker
Rep kracht: 25
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Citaat:
maarja back on topic. Trouwens over de supporters in Nederland , als je wilt dat er geen harde kern meer aanwezig is zoals bij amerika, heb je geen sfeer want zei zorgen juist voor de sfeer, en dan heb ik het niet over de spreekkoren. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
XGN Punten: 3164
WHATS UP
Rep kracht: 28
![]() ![]() ![]() |
Zijn jullie nou blind of lijkt het maar zo? Amerika kan over het algemeen niet rascistisch zijn als ze een zwarte president hebben gekozen. Er blijven altijd rascisten, dat is overal op de hele wereld zo. Maar in Amerika is een Afro american aan de macht, dat noem ik nogmaals niet rascistisch.
Tevens is de doodstraf niet overal in Amerika, maar in een paar steden. Wat ik overigens jammer vind, want wie iemands leven afneemt heeft geen normen en waarden meer, die zijn geestelijk ziek. en verdienen het minstens Psychologisch gemarteld worden. Waar je geest helemaal word gek gemaakt. Maar helaas is dit niet zo. Moordenaars, verkrachters verdienen geen tweede kans. Maar een fakking spuitje in hun nek. Over het geloof. Er zijn meer katholieken in Amerika, dan Moslims wat in Nederland misschien wel 50/50 is. Wat ik overigens persoonlijk toch liever heb is Amerika. Aangezien je de zelfde geloofsrichting hebt. En het is natuurlijk bullshit dat de verkiezingen in Amerika alleen maar 2 partijen zijn. Het is gewoon een knock out fase, waarbij er steeds kandidaten afvallen. Uiteindelijk blijven er 2 kandidaten over. En dat waren Obama(Links) en Mcain(extreem rechts). Verder is er niet over te discussieren welke inwoners nou beter zijn. Over het algemeen vind ik de Amerikanen toch spontaner dan de Nederlanders. Omdat Nederland gewoon geen Nederland meer is zoals 20 jaar geleden. |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
XGN Punten: 4260
Extreem Forum Gebruiker
Rep kracht: 25
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 | ||||
|
XGN Punten: 1095
Forum-Koning
|
Citaat:
Citaat:
En ten tweede, dit heb je helemaal mis. Ik ben naar vele voetbalwedstrijden in Nederland gegaan, en ook naar een playoff-wedstrijd van de NBA in Amerika. Het was misschien wel één van de leukste ervaringen van mijn leven. Zó veel sfeer, zó veel leuke dingen georganiseerd, niet normaal gewoon. Citaat:
__________________ EDIT: Citaat:
|
||||
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:27. vBulletin, Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.

Lineaire weergave