Oud 16 maart 2010, 22:28   #31
InStaKiLL
XGN Punten: 3164
WHATS UP

InStaKiLL's avatar

Rep kracht: 28 InStaKiLL heeft een positieve uitstralingInStaKiLL heeft een positieve uitstralingInStaKiLL heeft een positieve uitstraling
Het enige verschil tussen beide landen is het verbod op guns. Verder zie ik weinig verschil eerlijk gezegd.
Oud 16 maart 2010, 22:33   #32
Ubiytsa
XGN Punten: 6446
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InStaKiLL Bekijk bericht
Daar ben ik het volkomen mee eens. Alles kan als wapen gebruikt worden. Een zakmes doet echt niet onder voor een geweer.

Amerika zijn er winkels 24 uur per dag open. Het enige wat je in dit land ziet rond tienen zijn van die sneue hangjongeren. Die niks te doen hebben. Met hun cappuchon , NY petje en Karl Kani kleding. Dat is in mijn ogen echt het typische beeld van de jongeren in NL.
De vraag is dan: wil jij wel naar een 24-uurs 'economie'? Persoonlijk zou ik dat niet willen. Dat betekent dat je nog meer moet werken dan nu. Ik zie mijzelf later niet zoveel werken als de gemiddelde Amerikaan. Die mensen hebben vrijwel geen vrije tijd meer over. Ik snap je vergelijking tussen 24-uurs economie en hangjongeren overigens niet.

Citaat:
In amerika is tegenwoordig iedereen gelijk, er zijn altijd rednecks bij die liever geen 'STRANGERS' in hun zich hebben. Maar in de grote steden is het altijd een stuk
gezelliger als hier. Ook met de speciale gelegenheden zoals: Halloween, kerst, Thanksgiving en 4th of july worden groots gevierd.Als het hier kerst is, zie je er niks van. Weer een reden dat er een betere sfeer hangt dan hier in NL over het algemeen. En dan de kindertjes, of de grote kinderen die die hypes van tv constant herhalen. Gewoon om ziek van te worden.
Iedereen gelijk? Grapje zeker? Als er ergens ongelijkheid heerst, is dat in Amerika. Niet alleen economisch gezien, maar ook qua huidskleur, geloof, familie, etc. Kerst is een familiegelegenheid en niet voor het 'publiek'. Koninginnedag, Sinterklaas en Carnaval zijn toch wel genoeg voor een jaar?

Citaat:
De muziek is daar ook het populairst. Altijd staat er in Nederland of de rest van Europa(behalve oostbloklanden) wel een Amerikaans nummer op nummer 1 in de top 40.
Dat komt niet per definitie omdat zij muzikaler zijn, maar omdat ze Engels zingen en 99% van de keren super-commercieel zijn (wat ik persoonlijk als negatief beschouw). Top 40 is sowieso een verzameling van commerciële muziek (crap).

Citaat:
En dan over de sporten. In Nederland is er maar 1 sport waar je echt iets van hoort en dat is voetbal. In Amerika heb je bijvoorbeeld: NBA, NHL, NFL, Soccer league en MLB(honkbal). Hier is de sfeer in het publiek vele malen beter als een voetbal wedstrijd in Nederland. Waarin honderden malloten de scheids vol schelden als hij een foutje maakt.
Je vergeet schaatsen

De sport is in Amerika inderdaad veel beter.
Ubiytsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 22:42   #33
zzzzzmura
XGN Punten: 5992
Nulli Cedo.

zzzzzmura's avatar

Rep kracht: 53 zzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemd
Citaat:
Het enige verschil tussen beide landen is het verbod op guns. Verder zie ik weinig verschil eerlijk gezegd.
Een van de grote verschillen met de Vs is dat de criminaliteit een heel stuk lager ligt,daar moet toch een oorzaak voor zijn denk je niet.

En Ubi en Insta wat betreft de sporten in de Vs hebben jullie gelijk.

Maar ook hier wil ik nog een kanttekening plaatsen bij deze events zijn de kaarten zodanig prijzig dat meestal alleen mensen uit de suburbs ze kunnen betalen,dus je trekt relatief rustig publiek aan gezinnen enzo. Ik heb het even nagezocht maar een ticket bovenin het stadion van de Celtics kost 56 dollar.
Voetbal is hier voor een grotere doelgroep weggelegd dus ook werkloze hooligans.

Luctor et Ejaculator
zzzzzmura is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 01:32   #34
InStaKiLL
WHATS UP

InStaKiLL's avatar

Rep kracht: 28 InStaKiLL heeft een positieve uitstralingInStaKiLL heeft een positieve uitstralingInStaKiLL heeft een positieve uitstraling
Rascistisch? Absoluut niet. 65% heeft niets voor niets gekozen voor een Afro American als president. als ze echt zo rascistisch waren geweest, was dit wel in het voordeel van mc cain geweest.
Oud 17 maart 2010, 04:56   #35
zzzzzmura
Nulli Cedo.

zzzzzmura's avatar

Rep kracht: 53 zzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemd
Tuurlijk jongen de Ku klux clan en andere White power organisaties hebben zich ook onmiddelijk opgeheven toen Obama president werd.

Als jij de Vs niet wil zien als een rasistisch land dan ben je echt blind.

Dat Obama is gekozen als de President van de Vs is een stap in de juiste richting maar ze zijn er daar nog lang niet.

Luctor et Ejaculator
Oud 17 maart 2010, 08:46   #36
JCVito1989
XGN Punten: 3017
Senior Member

JCVito1989's avatar

Rep kracht: 0 JCVito1989 zal snel beroemd worden
Amerika is een hypocratie, ik hoop dat Obama dat nieuwe zorgstelsel er door krijgt, dat zou een enorme stap in de goede richting zijn.

Men vergeet wel eens dat het om mensen hoort te gaan en niet om geld... Dat vind ik erg jammer en daarom haat ik Amerika en houd ik van Canada, waar het wel heel goed gaat.
Oud 17 maart 2010, 11:36   #37
IIGCBIIRuthless
XGN Punten: 3381
MES QUE UN CLUB

IIGCBIIRuthless's avatar

Rep kracht: 14 IIGCBIIRuthless is bij iedereen bekendIIGCBIIRuthless is bij iedereen bekendIIGCBIIRuthless is bij iedereen bekendIIGCBIIRuthless is bij iedereen bekendIIGCBIIRuthless is bij iedereen bekendIIGCBIIRuthless is bij iedereen bekend
dankzij die Amerikanen is ons kabinet gevallen omdat Amerika druk geeft op Nederland...ik vind die USAtjes maar een raar volk
Oud 17 maart 2010, 13:07   #38
Robskie
XGN Punten: 1269
FFX fan

Robskie's avatar

Rep kracht: 0 Robskie zal snel beroemd worden
Ik ben een paar weken op vakantie geweest in amerika en vind het echt een super mooi land. Jammer alleen is dat de mensen echt niet sporen. Ze geven niks om anderen tot je geld gaat uitgeven dan staan ze ineens in de rij om je beste vriend te zijn.

Ze snappen er ook nog eens helemaal niks van omdat de amerikaanse burgers dom gehouden worden door de regering, als je daar bijvoorbeeld het nieuws kijkt zal je echt (bijna) geen berichten zien over het buitenland.

Ik vind de amerikanen de grootste terroristen van de wereld, ze moeten eens stoppen met andere landen op te leggen wat ze willen. Hoeveel onschuldige burgers zijn door hun acties al omgekomen ik denk dat het aantal doden van bijv. het WTC niks is vergeleken met het aantal burgerslachtoffers in Irak.
Oud 17 maart 2010, 18:12   #39
Suren
XGN Punten: 1095
Forum-Koning

Suren's avatar

Rep kracht: 11 Suren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaan
Stuur een bericht via MSN naar Suren
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zzzzzmura Bekijk bericht
@ Suren 6

Jammer dat je op de stelling over normen er waarden niet inhoudelijk op in gaat,maar er een grap van maakt.
Haha ik deed het een beetje vlug en blijkbaar heb ik iets verkeerds gelezen ofzo. Maar op dit punt, ben ik het zeker met je eens Marcel. Een ander voorbeeld is dat zij wel kernwapens in bezit mogen hebben, maar andere landen niet. Er wordt zelfs gedreigd met een oorlog.[/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubiytsa Bekijk bericht
Hoewel ik het met veel van je punten eens ben, begrijp ik een aantal dingen niet. Amerika is nog altijd een land vol met racisten. In Nederland is de term 'racisme' bijna iets totaal anders dan in Amerika.

Als je met sociaal overenthousiast en nep probeert te zeggen, dan heb je gelijk. Persoonlijk vind ik de directe manier van communiceren van veel Nederlanders heel wat fijner dan die van andere landen die toch wat indirecter zijn.
Ik bedoel niet overenthousiast en nep nee, ik bedoel warm en dat je je bij hun thuisvoelt. Nederlanders vind ik te kil. (Van wat ik heb gezien van de Amerikanen tenminste.) Ik begrijp ook wat je bedoeld, Nederlanders draaien er inderdaad niet omheen, maar daar heb ik het niet over. Ik heb het gewoon over wat ze uitstralen als je bij hun bent. Maar al mijn Nederlandse vrienden zijn gewoon heel warm, dus er zijn er genoeg. Jij ook, Jeffrey

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephanj10 Bekijk bericht
suren op welke school zat jij dan?
Het Erasmiaans in Rotterdam, hoezo? En ik zit nog steeds op school.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zzzzzmura Bekijk bericht

Maar ook hier wil ik nog een kanttekening plaatsen bij deze events zijn de kaarten zodanig prijzig dat meestal alleen mensen uit de suburbs ze kunnen betalen,dus je trekt relatief rustig publiek aan gezinnen enzo. Ik heb het even nagezocht maar een ticket bovenin het stadion van de Celtics kost 56 dollar.
Voetbal is hier voor een grotere doelgroep weggelegd dus ook werkloze hooligans.
Dit is juist beter toch, lijkt mij? De Amerikaanse basketball wedstrijden verlopen altijd vlekkeloos, in tegenstelling tot voetbalwedstrijden in Nederland. De ene keer loopt er weer een gek rond op het veld, de andere keer een massale toeschouwersgevecht...

Overigens wil ik (nogmaals) zeggen dat alles wat ik zeg is gebaseerd op wat ik heb gezien van mensen (of landen). Iedereen ervaart het op een andere manier, dus je kan onmogelijk zeggen of de VS slecht is of goed.
Oud 17 maart 2010, 18:29   #40
zzzzzmura
Nulli Cedo.

zzzzzmura's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suren-6 Bekijk bericht
Dit is juist beter toch, lijkt mij? De Amerikaanse basketball wedstrijden verlopen altijd vlekkeloos, in tegenstelling tot voetbalwedstrijden in Nederland. De ene keer loopt er weer een gek rond op het veld, de andere keer een massale toeschouwersgevecht...

Overigens wil ik (nogmaals) zeggen dat alles wat ik zeg is gebaseerd op wat ik heb gezien van mensen (of landen). Iedereen ervaart het op een andere manier, dus je kan onmogelijk zeggen of de VS slecht is of goed.
Wat ik er mee aan wil geven is dat deze vrijetijdsbesteding kennelijk dus alleen is weggelegd voor de wat kapitaalkrachtigere mensen aldaar,de gewone man kan dus moeilijk een ticket bemachtigen.

Uiteraard zijn Amerikanen ook wel wat gedisciplineerder en staan er strenge sancties op orderverstoringen,dus dan kijk je ook wel uit.

En kijk maar in Engeland daar gebeurt ook bijna niets meer in de stadions ivm de strenge sancties,met nadeel dat als Engelse supporters op het vaste land komen er altijd heibel is.

Luctor et Ejaculator
Oud 17 maart 2010, 19:56   #41
Nickhond
XGN Punten: 505
Junior Member

Nickhond's avatar

Rep kracht: 0 Nickhond is op de goede weg
Als ik naar Amerika kijk, heb ik altijd het idee dat het alleen maar oppervlakkig is.
Alles lijkt mooi aan de buitenkant, maar de rest...
Het is hartstikke mooi dat het zo'n enorm multicultureel land is en de geschiedenis die ze hebben meegemaakt, want anders hadden ze bepaalde dingen niet, zoals een drumstel, blues, jazz, hotdogs etc.
Maar om in te gaan op bepaalde stellingen:
Het rechtsysteem
Ik vind het persoonlijk echt verkeerd dat iemand schuldig verklaard kan worden door 'leken'. Als de advocaat van een seriemoordenaar kan praten als Brugman en de jury slikt dat, dan kan hij gewoon vrij worden gesproken.

De doodstraf
De doodstraf is echt helemaal niks. Als je iemand ter dood veroordeelt, ben je net zo slecht als degene die ter dood veroordeelt is en hoe vaak blijkt al niet dat ze de verkeerde te pakken hebben. En dit komt, in mijn ogen, door de aanpak binnen het rechtsysteem.

Het volk
Wat mij vies tegenvalt, is dat sinds 1865 de slavernij is afgeschaft in de VS en dat, vooral de zuidelijke staten, nog steeds zwarten zien als degene die de blanken moeten dienen.

Het geloof
Geloof is voor sommige mensen schitterend, maar ik heb het idee dat, net zoals bij veel zaken, Amerikanen hierin doorslaan. Stel, je zou een Nederlandse en Amerikaanse katholiek met elkaar in gesprek laten gaan dan denk ik dat die Amerikaan zou zeggen dat hij een betere gelovige is.
En het smoesje om te moorden in de naam van God slaat helemaal nergens op. Het staat nota bene in de 10 geboden "Gij zult niet doden!"

Het zorgsysteem
Het zorgsysteem is in mijn ogen ronduit slecht, voor de bevolking dan. Als je veel geld hebt, kan je zorg betalen. Anders heb je pech! Daar tegenover moet ik wel zeggen dat heel veel ontwikkelingen op medisch en verpleegkundig gebied ook vanuit de VS komen. Het is alleen zonde dat ze daar overal pillen in stoppen, terwijl er ook zat alternatieven zijn.

Politiek
Er was tijdens de vorige verkiezingen (Bush vs. Kerry) een politiekjournalist van RTL aan het vertellen dat ze in Nederland ook maar zo'n systeem moeten nemen. Die man verklaar ik voor gek. Dat je maar uit 2 partijen kan kiezen, schiet niet op. Je kan alleen maar kiezen uit 2 extremen en niks ertussen. De gulden middenweg zit hier niet.

Ik ben gewoon niet zo'n fan van Amerika vanwege de doorgeslagen die je daar soms ziet, maar het natuurlijk niet een en al slechtheid. Zoals al mooi gezegd wordt, dat je niet alles over 1 kam moet scheren.
Oud 17 maart 2010, 20:10   #42
stephanj10
XGN Punten: 4260
Extreem Forum Gebruiker

stephanj10's avatar

Rep kracht: 25 stephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suren-6 Bekijk bericht
Het Erasmiaans in Rotterdam, hoezo? En ik zit nog steeds op school.
dat is niet ver vandaan ik zat namelijk op het albeda (weena)
maarja back on topic.
Trouwens over de supporters in Nederland , als je wilt dat er geen harde kern meer aanwezig is zoals bij amerika, heb je geen sfeer want zei zorgen juist voor de sfeer, en dan heb ik het niet over de spreekkoren.
Oud 17 maart 2010, 21:38   #43
InStaKiLL
WHATS UP

InStaKiLL's avatar

Zijn jullie nou blind of lijkt het maar zo? Amerika kan over het algemeen niet rascistisch zijn als ze een zwarte president hebben gekozen. Er blijven altijd rascisten, dat is overal op de hele wereld zo. Maar in Amerika is een Afro american aan de macht, dat noem ik nogmaals niet rascistisch.

Tevens is de doodstraf niet overal in Amerika, maar in een paar steden. Wat ik overigens jammer vind, want wie iemands leven afneemt heeft geen normen en waarden meer, die zijn geestelijk ziek. en verdienen het minstens Psychologisch gemarteld worden. Waar je geest helemaal word gek gemaakt. Maar helaas is dit niet zo. Moordenaars, verkrachters verdienen geen tweede kans. Maar een fakking spuitje in hun nek.

Over het geloof. Er zijn meer katholieken in Amerika, dan Moslims wat in Nederland misschien wel 50/50 is. Wat ik overigens persoonlijk toch liever heb is Amerika. Aangezien je de zelfde geloofsrichting hebt.

En het is natuurlijk bullshit dat de verkiezingen in Amerika alleen maar 2 partijen zijn. Het is gewoon een knock out fase, waarbij er steeds kandidaten afvallen. Uiteindelijk blijven er 2 kandidaten over. En dat waren Obama(Links) en Mcain(extreem rechts).

Verder is er niet over te discussieren welke inwoners nou beter zijn. Over het algemeen vind ik de Amerikanen toch spontaner dan de Nederlanders. Omdat Nederland gewoon geen Nederland meer is zoals 20 jaar geleden.
Oud 17 maart 2010, 22:03   #44
stephanj10
XGN Punten: 4260
Extreem Forum Gebruiker

stephanj10's avatar

Rep kracht: 25 stephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaan
Citaat:
Zijn jullie nou blind of lijkt het maar zo? Amerika kan over het algemeen niet rascistisch zijn als ze een zwarte president hebben gekozen. Er blijven altijd rascisten, dat is overal op de hele wereld zo. Maar in Amerika is een Afro american aan de macht, dat noem ik nogmaals niet rascistisch.
racisme heeft niet alleen met zwarte mensen te maken.
Tevens is de doodstraf niet overal in Amerika, maar in een paar steden. Wat ik overigens jammer vind, want wie iemands leven afneemt heeft geen normen en waarden meer, die zijn geestelijk ziek. en verdienen het minstens Psychologisch gemarteld worden. Waar je geest helemaal word gek gemaakt. Maar helaas is dit niet zo. Moordenaars, verkrachters verdienen geen tweede kans. Maar een fakking spuitje in hun nek.
Het vervelende is , dat die niet kan worden terug gedraaid met een schade vergoeding, als de verdachte onschuldig is.
Over het geloof. Er zijn meer katholieken in Amerika, dan Moslims wat in Nederland misschien wel 50/50 is. Wat ik overigens persoonlijk toch liever heb is Amerika. Aangezien je de zelfde geloofsrichting hebt.
een beetje raar, ik ga toch ook niet naar afrika omdat daar meer zwarten mensen wonen, zolang mensen zich aanpassen aan de cultuur van het land heb ik geen bezwaren tegen moslims
En het is natuurlijk bullshit dat de verkiezingen in Amerika alleen maar 2 partijen zijn. Het is gewoon een knock out fase, waarbij er steeds kandidaten afvallen. Uiteindelijk blijven er 2 kandidaten over. En dat waren Obama(Links) en Mcain(extreem rechts).
daar geef ik je gelijk in, daar is beter dan hier, waar iedereen zomaar op de PVV stemt zonder de gevolgen er van inziet.
Verder is er niet over te discussieren welke inwoners nou beter zijn. Over het algemeen vind ik de Amerikanen toch spontaner dan de Nederlanders. Omdat Nederland gewoon geen Nederland meer is zoals 20 jaar geleden.
--------
Oud 17 maart 2010, 22:13   #45
Suren
XGN Punten: 1095
Forum-Koning

Suren's avatar

Rep kracht: 11 Suren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaanSuren is een genot om mee om te gaan
Stuur een bericht via MSN naar Suren
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickhond Bekijk bericht
Het rechtsysteem
Ik vind het persoonlijk echt verkeerd dat iemand schuldig verklaard kan worden door 'leken'. Als de advocaat van een seriemoordenaar kan praten als Brugman en de jury slikt dat, dan kan hij gewoon vrij worden gesproken.

Persoonlijk vind ik het Amerikaanse rechtsysteem ook verpest.

De doodstraf
De doodstraf is echt helemaal niks. Als je iemand ter dood veroordeelt, ben je net zo slecht als degene die ter dood veroordeelt is en hoe vaak blijkt al niet dat ze de verkeerde te pakken hebben. En dit komt, in mijn ogen, door de aanpak binnen het rechtsysteem.

Ik vind de doodstraf zelfs te weinig. Als je de doodstraf krijgt opgelegd, dan lijd je geen enkele seconde. Nouja, misschien de tijd dat je in de gevangenis zit tot je daadwerkelijk de stoel of het spuitje krijgt. Levenslang > Doodstraf, want dan zit je gewoon in de gevangenis, terwijl je weet dat je leven geen enkele zin meer heeft. Soms moet je je dan wel 60 jaar dag in dag uit vervelen, terwijl je weet dat er geen hoop meer is om te leven, geen hoop meer om ooit vrij rond te lopen. Je zou het kunnen vergelijken met een coma, je bent er wel, maar je kan niks doen. Overigens komen mensen soms nog uit een coma, maar niet uit de gevangenis.

Het volk
Wat mij vies tegenvalt, is dat sinds 1865 de slavernij is afgeschaft in de VS en dat, vooral de zuidelijke staten, nog steeds zwarten zien als degene die de blanken moeten dienen.

Tja, dat zijn de red-necks. Daar kan je niks aan doen. Maar deze mensen zijn dan ook flink in de minderheid, en met de nieuwe generaties worden deze mensen verdreven. Maar volgens mij zijn er (bijna) geen racisten in de grote steden, zoals NY, LA etc.

Het geloof
Geloof is voor sommige mensen schitterend, maar ik heb het idee dat, net zoals bij veel zaken, Amerikanen hierin doorslaan. Stel, je zou een Nederlandse en Amerikaanse katholiek met elkaar in gesprek laten gaan dan denk ik dat die Amerikaan zou zeggen dat hij een betere gelovige is.
En het smoesje om te moorden in de naam van God slaat helemaal nergens op. Het staat nota bene in de 10 geboden "Gij zult niet doden!"

De meeste landen ter wereld zijn gelovig, Nederland (gelukkig) niet. Ik vind geloof onzin, en ik snap niet hóe je in hemelsnaam je hele leven op een boek kunt baseren. Ik heb er geen problemen mee dat anderen geloven, want in veel gevallen haalt geloof die mensen uit hun moeilijke tijden.

Het zorgsysteem
Het zorgsysteem is in mijn ogen ronduit slecht, voor de bevolking dan. Als je veel geld hebt, kan je zorg betalen. Anders heb je pech! Daar tegenover moet ik wel zeggen dat heel veel ontwikkelingen op medisch en verpleegkundig gebied ook vanuit de VS komen. Het is alleen zonde dat ze daar overal pillen in stoppen, terwijl er ook zat alternatieven zijn.

Hier weet ik niet veel van, ik had wel laatst een gesprek met een geneeskunde-student, en die zei dat ook de Nederlandse zorgsysteem bagger was. Hij kwam ook met allemaal overtuigende argumenten, maar ik heb nu geen zin om alles op te zeggen.

Politiek
Er was tijdens de vorige verkiezingen (Bush vs. Kerry) een politiekjournalist van RTL aan het vertellen dat ze in Nederland ook maar zo'n systeem moeten nemen. Die man verklaar ik voor gek. Dat je maar uit 2 partijen kan kiezen, schiet niet op. Je kan alleen maar kiezen uit 2 extremen en niks ertussen. De gulden middenweg zit hier niet.

Dit is inderdaad geen goede manier. Maar ik vind een monarchi ookal helemaal onzin. Mensen in het koningshuis worden gewoon geboren, zitten een beetje te niksen, kunnen alleen netjes praten, en krijgen soms miljoenen per jaar, alleen omdat ze afstammen van iemand die belangrijk was. Slaat nergens op vind ik. Ze regeren niet eens.
Citaat:
dat is niet ver vandaan ik zat namelijk op het albeda (weena)
maarja back on topic.
Trouwens over de supporters in Nederland , als je wilt dat er geen harde kern meer aanwezig is zoals bij amerika, heb je geen sfeer want zei zorgen juist voor de sfeer, en dan heb ik het niet over de spreekkoren.
Ten eerste, waarom opeens zo'n off-topic vraag?
En ten tweede, dit heb je helemaal mis. Ik ben naar vele voetbalwedstrijden in Nederland gegaan, en ook naar een playoff-wedstrijd van de NBA in Amerika. Het was misschien wel één van de leukste ervaringen van mijn leven. Zó veel sfeer, zó veel leuke dingen georganiseerd, niet normaal gewoon.

Citaat:
Ik weet niet hoe Nederland 20 jaar geleden was, maar ik vind, van wat ik gezien heb, Amerikanen inderdaad spontaner dan Nederlanders.

EDIT:

Citaat:

racisme heeft niet alleen met zwarte mensen te maken.

Nee, maar in Amerika worden voornamelijk getinte mensen gediscrimineerd, zwarte mensen.

een beetje raar, ik ga toch ook niet naar afrika omdat daar meer zwarten mensen wonen, zolang mensen zich aanpassen aan de cultuur van het land heb ik geen bezwaren tegen moslims

Mee eens.

daar geef ik je gelijk in, daar is beter dan hier, waar iedereen zomaar op de PVV stemt zonder de gevolgen er van inziet.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat Wilders de macht wilt overnemen. Misschien een beetje overdreven, maar ik zie het Nederlandse volk dezelfde fouten maken als het Duitse volk voor de 2e Wereldoorlog. Natuurlijk is Wilders niet precies zoals Hitler, maar ik zie wel dat hij een paar dingen die hij ook heeft gedaan probeert te doen (denk aan zondeboksysteem). Misschien niet met opzet, maar ik zie vaak dat dezelfde uitspraken worden gedaan door het volk als toen in Duitsland.

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten