Oud 18 augustus 2011, 02:16   #1
grangeke
XGN Punten: 3190
Pc gamer

grangeke's avatar

Rep kracht: 8 grangeke heeft een positieve uitstralinggrangeke heeft een positieve uitstralinggrangeke heeft een positieve uitstraling
Stuur een bericht via MSN naar grangeke Stuur een bericht via Skype™ naar grangeke
Anime/manga

Nu dat we er toch al wat over bezig waren geweest, had ik eens zin om er dan ook een topic over te openen.

We weten van enkelen al dat ze het graag zien/lezen (of beiden).

Ben jij die iemand dan zul je het nog wel leuk vinden op deze topic, hoop ik.
Oud 18 augustus 2011, 03:19   #2
DominusNL
XGN Punten: 3563
Rawr.

DominusNL's avatar

Rep kracht: 23 DominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemd
Ik keek, naast tekenfilms van vroeger dan, nooit anime. Dit jaar werd mij continu aangedrongen om Fairy Tail te gaan kijken. Het klonk droog en kinderachtig dus ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld. Uiteindelijk toch maar toegegeven en inmiddels heb ik alle episodes die uit zijn gekeken (92 in totaal?). Erg leuke serie, maar ik houd het toch ook echt bij die ene aangezien het net als een boek ervoor zorgt dat je verder wil lezen/kijken. Dan zit je dagen voor je laptop naar tekenfilmpjes te kijken en daar pas ik voor.

Verder kijk ik shit als South Park en Family Guy op tv, maar dat kun je geen anime noemen.

PSN-ID: Dgladiator0344
DominusNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 04:18   #3
grangeke
Pc gamer

grangeke's avatar

Rep kracht: 8 grangeke heeft een positieve uitstralinggrangeke heeft een positieve uitstralinggrangeke heeft een positieve uitstraling
Stuur een bericht via MSN naar grangeke Stuur een bericht via Skype™ naar grangeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DominusNL Bekijk bericht
Ik keek, naast tekenfilms van vroeger dan, nooit anime. Dit jaar werd mij continu aangedrongen om Fairy Tail te gaan kijken. Het klonk droog en kinderachtig dus ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld. Uiteindelijk toch maar toegegeven en inmiddels heb ik alle episodes die uit zijn gekeken (92 in totaal?). Erg leuke serie, maar ik houd het toch ook echt bij die ene aangezien het net als een boek ervoor zorgt dat je verder wil lezen/kijken. Dan zit je dagen voor je laptop naar tekenfilmpjes te kijken en daar pas ik voor.

Verder kijk ik shit als South Park en Family Guy op tv, maar dat kun je geen anime noemen.
Fairy Tail is het ook waard als je van non-stop actie en humor houdt!
Ben zelf inmiddels ook aan het wachten voor de volgende episode.

Family guy en south park kun je inderdaad geen Anime noemen aangezien het een cartoon is.
Voor mensen die het verschil niet weten ;

Cartoons worden gemaakt door westerse landen ;Europa en Amerika.
Anime is eigenlijk afkomstig van één land, namelijk Japan.

Er zijn echter uitzonderingen die door Koreanen gemaakt worden en toch worden beschouwd als Anime.
Oud 18 augustus 2011, 05:29   #4
TheLegendOf1977
XGN Punten: 1638
Forum-Verslaafd

Rep kracht: 6 TheLegendOf1977 is op de goede weg
Mijn liefde voor Anime begon bijna 20 jaar geleden. Een van mijn beste vrienden is chinees en hij nam na een vakantie vanuit Hong kong de complete serie Dragon ball Z mee.
Kantonees gesproken met ondertitels in het Mandarijn, ik snapte er dus geen hol van maar dat maakte mij niet uit: nog nooit had ik zo'n gruwelijke tekenfilm serie gezien!
In de jaren daarna groeide mijn interesse voor Manga maar het was toen (geen internet nog) bijna onmogelijk om het in Nederland te krijgen. Totdat ik in Amsterdam een winkel vond die ze verkocht. Oh wat was ik blij, ik heb me toen suf gekocht met fantastische films als: Fist of the north star, Akira, Ninja scrolls en Ghost in the shell.
Met de Anime films ben ik de laatste jaren niet meer zo bekend maar kijk trouw elke week online de nieuwe Naruto Shippuden en Bleach afleveringen!

Ow, en ik kan ook de miniserie (10 afleveringen) van Wolverine aanraden: erg vet!
TheLegendOf1977 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 07:10   #5
grangeke
Pc gamer

grangeke's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheLegendOf1977 Bekijk bericht
Mijn liefde voor Anime begon bijna 20 jaar geleden. Een van mijn beste vrienden is chinees en hij nam na een vakantie vanuit Hong kong de complete serie Dragon ball Z mee.
Kantonees gesproken met ondertitels in het Mandarijn, ik snapte er dus geen hol van maar dat maakte mij niet uit: nog nooit had ik zo'n gruwelijke tekenfilm serie gezien!
In de jaren daarna groeide mijn interesse voor Manga maar het was toen (geen internet nog) bijna onmogelijk om het in Nederland te krijgen. Totdat ik in Amsterdam een winkel vond die ze verkocht. Oh wat was ik blij, ik heb me toen suf gekocht met fantastische films als: Fist of the north star, Akira, Ninja scrolls en Ghost in the shell.
Met de Anime films ben ik de laatste jaren niet meer zo bekend maar kijk trouw elke week online de nieuwe Naruto Shippuden en Bleach afleveringen!

Ow, en ik kan ook de miniserie (10 afleveringen) van Wolverine aanraden: erg vet!
FoTns, ninja scrolls en ghost in the shell zijn goed.
Akira vond ik tegenvallen maar voor die tijd was het perfect afgewerkt.

Voor de Wolverine serie van madhouse ben ik niet te spreken.
één grote faal.
Nu sinds kort is ook de gewone x-men als een Anime waar Wolverine is zoals het moest zijn. Niet de mieterige versie die Madhouse heeft geproduceerd.
Net zoals Iron man van Madhouse waar het verhaal op het einde op niet veel trok.
De tekenstijl daarentegen sprak mij wel aan, wat mij dus ook verder liet kijken.
Oud 18 augustus 2011, 09:19   #6
Ubiytsa
XGN Punten: 6446
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Citaat:
Vreemd. Toentertijd was Engels de enige officiële Hongkongnese taal en Kantonees en Mandarijn verschillen niet zo verschrikkelijk veel van elkaar, de tekens (ondertiteling dus) verschillen niets. Je hebt de traditionele en vereenvoudigde tekens, maar dat heeft volgens mij niets met het Mandarijn en Kantonees te maken.

Pokémon wordt vaak vergeten. Één van de weinige animeseries die mij boeide. Verder heb ik ook alle afleveringen van Avatar gezien. Naruto, Bleach, Death Note en Samurai Champloo zijn allemaal series waar ik 1 of 2 afleveringen van heb gezien. Het is zeker vet, maar ik heb een beetje hetzelfde als Dominus. Ik weet dat als ik de hele series ga kijken, dat ik er veel te veel tijd in stop.
Ubiytsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 10:01   #7
grangeke
Pc gamer

grangeke's avatar

Avatar hoort dus niet bij Anime.
Oud 18 augustus 2011, 10:04   #8
Ubiytsa
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Oh, ok. En dat komt puur omdat het Amerikaans is?
Oud 18 augustus 2011, 10:36   #9
grangeke
Pc gamer

grangeke's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubiytsa Bekijk bericht
Oh, ok. En dat komt puur omdat het Amerikaans is?
Yep, het is een cartoon met een tint van de japanse tekenstijl.

De nieuwste avatar waar ze aan het werken zijn is verbeterd met zowel stijl als animatie.

Maar je hoort het de echte kenners al zeggen ; Het is en blijft westerns, dus een cartoon en niet bij de categorie Anime.
Oud 18 augustus 2011, 12:06   #10
TheLegendOf1977
Forum-Verslaafd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubiytsa Bekijk bericht
Vreemd. Toentertijd was Engels de enige officiële Hongkongnese taal en Kantonees en Mandarijn verschillen niet zo verschrikkelijk veel van elkaar, de tekens (ondertiteling dus) verschillen niets. Je hebt de traditionele en vereenvoudigde tekens, maar dat heeft volgens mij niets met het Mandarijn en Kantonees te maken.
Kantonees en Mandarijn zijn allebei talen die in China gesproken worden (Kantonees voornamelijk alleen in en rond Hong kong) maar lijken niets maar dan ook echt NIETS op elkaar.
Jackie Chan en Jet Li komen bijde uit het binnenland van China en moesten toen ze in films begonnen door te breken dus Kantonees leren. In hun vroege Films zie je in sommige versies zelfs dat ze dus nagesinchronizeerd worden in het Kantonees.
En ook al was Hong Kong tot een jaar of 10 geleden wel een Britse kolonie, je zal moeite hebben om iemand in Hong kong te vinden die (goed) Engels praat.
Oud 18 augustus 2011, 13:39   #11
Ubiytsa
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Citaat:
Kantonees en Mandarijn zijn allebei talen die in China gesproken worden (Kantonees voornamelijk alleen in en rond Hong kong) maar lijken niets maar dan ook echt NIETS op elkaar.
Jackie Chan en Jet Li komen bijde uit het binnenland van China en moesten toen ze in films begonnen door te breken dus Kantonees leren. In hun vroege Films zie je in sommige versies zelfs dat ze dus nagesinchronizeerd worden in het Kantonees.
En ook al was Hong Kong tot een jaar of 10 geleden wel een Britse kolonie, je zal moeite hebben om iemand in Hong kong te vinden die (goed) Engels praat.
Haha. Wat een onzin. Kantonees komt uit de stad Kanton. Ja, het wordt samen met Engels én Mandarijn veel gesproken in Hong Kong, maar het meest is het toch echt bij Kanton. Mandarijn is overigens de grootste taal van China, dus ik begrijp niet echt waarom zij Kantonees moesten leren. Al geloof ik je wel hoor. Nee, toch niet. Jackie Chan komt uit Hong Kong en Jet Li uit Beijing. Waar het mij om gaat is dat de taal van Hong Kong voor 1997 Engels was, dus dan is het bijzonder vreemd dat jij 20 jaar geleden zo'n serie zag. Mijn ouders zaten toevallig 2 dagen geleden nog in Hong Kong en volgens hen spreken ze er prima Engels, wat natuurlijk ook hartstikke logisch is.

Ik heb zowel Mandarijn als Kantonees gehad bij het leren van 'basis' Chinees en de verschillen waren voor een buitenstaander echt klein. Ik weet nog dat mijn Chinese studiepartner kon volgen waar wij Nederlanders het over hadden, omdat voor hun Nederlands op Engels lijkt. Natuurlijk zien zij een verschil tussen Kantonees en Mandarijn, maar die is niet zoals jij aangeeft. Zeker niet in schrift. Zie het als Nederlands-Duits. Iedere Nederlander kan zich verstaanbaar maken in het Duits door zelfs wat in het Nederlands te zeggen.
Oud 18 augustus 2011, 14:14   #12
TheLegendOf1977
Forum-Verslaafd

Ik ga hier niet discussieren over hoe moeilijk een taal is maar zoals je al zegt: voor een buitenstaander lijkt het misschien veel op elkaar. Ik heb veel Chineese vrienden die Kantonees praten maar een film in het Mandarijn niet begrijpen, voor hen is Mandarijn dus iets wat ze moeten leren (een van hen is 5 jaar geleden verhuisd naar China en heeft daar voor zijn werk nog extra een cursus Mandarijn moeten doen)
De vergelijking met het Duits is zeker correct maar er zijn meer Nederlanders die het Duits niet verstaan dan mensen die het wel doen. Er zit een wezenlijk verschil tussen Nederlands en Duits en jezelf begrijpelijk maken is nog niet hetzelfde als de taal spreken.

Dat de Dragon Ball Z afleveringen die ik toen gezien heb in het Kantonees waren met ondertitels in het Mandarijn en niet in het Engels kan mogelijk zijn omdat het niet de originele uitgaven waren maar bootlegs. Maar dit kan ik zoveel jaar na dato niet meer achterhalen.
Oud 18 augustus 2011, 14:31   #13
inva1337
XGN Punten: 3025
Extreem Forum Gebruiker

inva1337's avatar

Rep kracht: 22 inva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijn
Dragonball heb ik helemaal gezien, beste anime ooit waarschijnlijk.
Devil May Cry anime, leuk voor de fans van de serie

En dit hoort hier niet helemaal thuis maar het is gebaseerd op een manga en ook zeker een aanrader.
-Appleseed & Appleseed Ex Machina

inva1337 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 14:56   #14
Ubiytsa
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Citaat:
Ik ga hier niet discussieren over hoe moeilijk een taal is maar zoals je al zegt: voor een buitenstaander lijkt het misschien veel op elkaar. Ik heb veel Chineese vrienden die Kantonees praten maar een film in het Mandarijn niet begrijpen, voor hen is Mandarijn dus iets wat ze moeten leren (een van hen is 5 jaar geleden verhuisd naar China en heeft daar voor zijn werk nog extra een cursus Mandarijn moeten doen)
De vergelijking met het Duits is zeker correct maar er zijn meer Nederlanders die het Duits niet verstaan dan mensen die het wel doen. Er zit een wezenlijk verschil tussen Nederlands en Duits en jezelf begrijpelijk maken is nog niet hetzelfde als de taal spreken.

Dat de Dragon Ball Z afleveringen die ik toen gezien heb in het Kantonees waren met ondertitels in het Mandarijn en niet in het Engels kan mogelijk zijn omdat het niet de originele uitgaven waren maar bootlegs. Maar dit kan ik zoveel jaar na dato niet meer achterhalen.
Leuk dat je enkel reageert op mijn nuanceringen en niet op de punten waar ik daadwerkelijk gelijk heb.
Oud 18 augustus 2011, 14:57   #15
grangeke
Pc gamer

grangeke's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inva1337 Bekijk bericht
Dragonball heb ik helemaal gezien, beste anime ooit waarschijnlijk.
Devil May Cry anime, leuk voor de fans van de serie

En dit hoort hier niet helemaal thuis maar het is gebaseerd op een manga en ook zeker een aanrader.
-Appleseed & Appleseed Ex Machina
Topic gaat over Anime/manga.
Het hoort hier dus perfect thuis.

Appleseed vond ik in het begin raar.
Eerst de normale animaties (2d) en dan plots een 3d animatie wat ik toen nog nooit had gezien, althans niet in deze soort stijl dan.

Tegenwoordig zijn er vele 2d naar 3d vormende animatie reeksen.
Ik bedoel hiermee dat ze 2d achtergronden behouden maar dat een bepaald iets dat duidelijk zichtbaar is, een 3d animatie heeft wat zeer zichtbaar is op de meest 2d-achtige achtergrond.
Bij DMC had ik eerst de normale 3d games en al gezien en plots merkte ik de 2d serie op en vond toch dat DMC in 3d vele beter is.

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten