|
|
#33 |
|
XGN Punten: 5992
Nulli Cedo.
Rep kracht: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja als ik specifiek naar mijn beroepsgroep(kabellasser Kpn) kijk is daarin werk zat,dat heeft ook min of meer met de hedendaagse mentaliteit van de jeugd te maken.
Die willen niet meer vuil worden of lange dagen maken en fysiek aanpakken. In het transport waar ik uit kom is ook weer werk zat maar die markt is vergoed verpest dus daarin zal ik niet snel terugkeren wel hou ik mijn kwalificaties op peil want je weet maar nooit. Maar in mijn huidige baan heb ik nog zat doorgroeimogelijkheden,ik ga niet zoals zo vele collega,s 20 jaar het zelfde doen. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
XGN Punten: 4595
Editor
|
Ik heb een beter voorstel dan werken tot je 65ste. Gewoon de keuze geven om vanaf je 16de te werken desnoods halftijds in combinatie met school. Daardoor kom je wederom terecht op +- 60 jaar als pensioenleeftijd aangezien de meeste anders pas beginnen op 20 jaar. En zoals ik zei is het een keuze en dus geen verplichte arbeid, daarnaast kan je iemand van 16 moeilijk nog een kind noemen dus kinderarbeid is het helemaal niet.
Naast het feit dat sommige vakken op school (wiskunde laatste jaren, kunst, tekenen, muziek, godsdienst) en andere overbodig zijn is dit dus een goede oplossing voor de vrijgekomen tijd. Nu even volledig off topic maar ik vind dat men in de middelbare school les zou moeten geven over het leren van het rijbewijs (inmiddels op sommige scholen van toepassing), belastingen (wat, waarom, hoe, invullen en etc), huishouden, koken en dergelijke. Met andere woorden zaken die je nodig hebt en later gebruikt/doet en die voor één keer niet overbodig zijn zoals bovengenoemde vakken. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
XGN Punten: 3781
Editor
Rep kracht: 21
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dat gaat inderdaad een groot probleem worden.
Tig lassers staan ze ook om te springen, die laten ze al uit Spanje komen tegenwoordig. Dat is ook een beetje de maatschappij van tegenwoordig, heb je een baan in de techniek of een fysiek wat zwaardere baan, dan word er al gauw op je neergekeken. Vind het niet gek dat de jeugd van tegenwoordig dan niet voor een van die banen gaan,maar doorleren. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
XGN Punten: 6446
Правитель мира
Rep kracht: 61
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@Zzzzzmura, studenten met economische opleidingen gaan het enorm lastig krijgen de komende 2/3 jaar om een baan te vinden.
@Soko, dan stimuleer je dat mensen kiezen voor eerder stoppen met school. Dat wil je niet hebben. Lageropgeleiden zijn er in overvloed. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
XGN Punten: 40
Junior Member
Rep kracht: 0
![]() |
Heb hem graag bezig gezien in Baantjer en kan als Vlaming met veel fierheid zeggen dat het één van de beste politiereeksen was op televisie. En De Cock is daarvoor grotendeels verantwoordelijk. Zeer goede acteur die in alle situaties weer uit blonk.
Zeer jammer dat zo iemand nu al moet gaan. Rust in vrede Piet en bedankt voor alles! Dit vind ik mooi gezegd en dat door een vlaming netjes zelfs ik ben zel een fan van België en zeker van Vlaanderen waar ik met veel plezier nogal eens in Antwerpen naar de bios ga |
|
|
|
|
|
#39 | |
|
XGN Punten: 40
Junior Member
Rep kracht: 0
![]() |
Citaat:
Zeer jammer dat zo iemand nu al moet gaan. Rust in vrede Piet en bedankt voor alles! Dit vind ik mooi gezegd en dat door een vlaming netjes zelfs ik ben zelf een fan van België en zeker van Vlaanderen waar ik met veel plezier nogal eens in Antwerpen naar de bios ga en waar ik zelfs had willen wonen maar mijn Echtrgenote wilde niet helaas |
|
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:16. vBulletin, Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd. 

Lineaire weergave