|
|
#1 | |
|
XGN Punten: 4595
Editor
|
ACTA: Verdere Discussie
ACTA
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Editor
|
Wat ik niet helemaal begrijp is hoe men zaken als illegaal downloaden en dergelijke kan controleren. Als je nu dingen gaat downloaden van upload sites als Piratebay, Rapidshare en vroeger Megaupload hoe weten zij dan dat jij dat gedaan hebt? Krijgen ze misschien een lijst van IP-adressen van die sites waar ze dan meteen zien van "Die komt uit België/Nederland"?
Of checken ze download programma's als Kazaa, Limewire en nog andere? En tenslotte hoe zit het met "Voor Eigen Gebruik" is het nog steeds toegelaten muziek te downloaden zolang je niets verkoopt of upload? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
XGN Punten: 2094
Forum-Koning
Rep kracht: 15
![]() ![]() |
Telkens als je op een site gaat, wordt je ip opgeslaan. De websites zijn niet verplicht om deze gegevens vrij te geven. Wat de wet nu doet, is dus een schending van onze privacy. IP's zullen worden vrijgegeven aan de instanties waardoor men weet welke sites iemand bezoekt.
Wat ik straf vind is dat ze onze internet zomaar kunnen sluiten. Erg... |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Editor
|
Citaat:
Zou hetzelfde zijn dat je drugs koopt van een dealer en ze jou straffen maar de dealer met rust laten. Een ding blijft me wel meteen bij, de wet mag nog goedgekeurd worden deze moet dan nog in elk land in de grondwet verwerkt worden, getekend worden door het parlement en het koningshuis en pas als die gepubliceerd wordt en door het hele volk kan worden gelezen is ze van kracht. Dus dan is het nog niet meteen van kracht zelfs als het morgen getekend wordt door je land in kwestie. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Editor
|
Begrijp er niet al te veel van, want hoe zit dat dan met politieke partijen bijvoorbeeld. Stel dat het Vlaams Belang op zijn site de Vlaamse Leeuw gebruikt (Vlag van Vlaanderen) dan overtreden zij dus ook de ACTA wet want daar staan rechten op. En nieuwssites doen niets anders dan afbeeldingen gebruiken en je gaat me niet zeggen dat voor elke afbeelding eerst toestemming gevraagd is (google afbeeldingen bijvoorbeeld). Of krijgen deze groepen allemaal een soort van onschendbaarheid op dat vlak?
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Editor
|
De mensen die meer willen weten over SOPA/PIPA/ACTA en alles daaromtrent moeten is kijken naar de video's van "Mike Mozart" op youtube. Echt verbluffend van wat hij allemaal weet, de vraag of het waar is is weer iets anders maar ik zie er wel een groot stuk waarheid in.
Bijvoorbeeld zo zegt hij dat Amerikaanse bedrijven zoals CBS/CNET verantwoordelijk waren voor het distribueren/sponseren van illegale items doormiddel van download sites & programma's als Kazaa, Limewire, Torrenbit, The Pirate Bay en meer. En vervolgens nu dus onze gegevens in handen hebben doordat we via hun die zaken hebben gedownload. Maar ook de blockering van MegaUpload zouden alle mensen die ooit via MegaUpload hebben gedownload ook hun gegevens nu in feite hebben gegeven aan die groepen. |
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:15. vBulletin, Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd. 

Lineaire weergave