Oud 13 augustus 2011, 22:58   #1
jellebrtmns
XGN Punten: 2177
Editor

jellebrtmns's avatar

Rep kracht: 16 jellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekend
Stuur een bericht via MSN naar jellebrtmns Stuur een bericht via Skype™ naar jellebrtmns
Achievement Hunters

Hello XGN'ers.

Ik ben wel eens benieuwd wie van jullie echte achievement hunters zijn. Ga jij helemaal voor de 1000G of speel je een spel uit volgens de verhaallijn en interesseren achievements je geen zak?

Ikzelf ben een gematigde achievement hunter, één van het type "liever lui dan moe" zeg maar. Ik wil veel achievements en gamerscore halen en bekijk altijd van tevoren en geregeld tussendoor de achievements van een game, maar als het te veel moeite of tijd kost, of te moeilijk is, dan begin ik er niet aan.

A Monument to all your sins van Halo: Reach... bah, die haal ik echt niet. Ik hou persoonlijk van wel van achievements waar je echt op moet anticiperen, zoals "Kill General Amsel with a gunshot" in Call of Duty: World at War. Je moet dan je sniper even op je rug laten zitten. Onzinnige achievements zoals "Kill seven chickens" in Modern Warfare 2, dat vind ik slecht en getuigt van gebrek aan inspiratie.
Ook van achievements als "complete chapter 1" "complete chapter 2" enzoverder, word ik niet warm. Het is handig om te zien of iemand een game heeft uitgespeeld, maar dan volstaat een achievement "Complete the Story Mode," "Complete ten waves on survival mode," e.d.

Waar gaan jullie voor zitten en welke achievements sla je over? Let me know
Oud 14 augustus 2011, 00:14   #2
OldskoolRikkie
XGN Punten: 3781
Editor

OldskoolRikkie's avatar

Rep kracht: 21 OldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaan
Ik was een extreme Achievment hunter(hoer) hoe het ook genoemd word.
Heb rond de 46 games op de originele 1000GS, zit nu op de 98.000 maar het werd me iets teveel allemaal.
Vind het nog steeds een uitdaging om de volledige 1000GS te halen. Want je doet toch dingen wat je anders niet zou doen in een game, maar het moet wel leuk blijven.
Ga bijvoorbeeld geen 100 filmrollen meer zoeken in de godfather,wat ik eerder dus wel deed.
Aan zulke achivements heb ik echt een hekel gekregen. Dan haal ik het maar niet, geen zin meer om tijd in te gaan steken.

@jellebrtmns

A Monument to all your sins van Halo: Reach.....Die had ik in minder dan een week.
Je moet er even voor gaan zitten,maar je hebt overal check points.. En dat vind ik juist een uitdaging om een single player op Legendary/veteraan/hard uit te spelen.
Wat is er nu leuk aan om bijv Halo op normaal uit te spelen. dan loop je er toch zo doorheen.
OldskoolRikkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 00:30   #3
jellebrtmns
Editor

jellebrtmns's avatar

Rep kracht: 16 jellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekend
Stuur een bericht via MSN naar jellebrtmns Stuur een bericht via Skype™ naar jellebrtmns
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OldskoolRikkie Bekijk bericht
Ik was een extreme Achievment hunter(hoer) hoe het ook genoemd word.
Heb rond de 46 games op de originele 1000GS, zit nu op de 98.000 maar het werd me iets teveel allemaal.
Vind het nog steeds een uitdaging om de volledige 1000GS te halen. Want je doet toch dingen wat je anders niet zou doen in een game, maar het moet wel leuk blijven.
Ga bijvoorbeeld geen 100 filmrollen meer zoeken in de godfather,wat ik eerder dus wel deed.
Aan zulke achivements heb ik echt een hekel gekregen. Dan haal ik het maar niet, geen zin meer om tijd in te gaan steken.

@jellebrtmns

A Monument to all your sins van Halo: Reach.....Die had ik in minder dan een week.
Je moet er even voor gaan zitten,maar je hebt overal check points.. En dat vind ik juist een uitdaging om een single player op Legendary/veteraan/hard uit te spelen.
Wat is er nu leuk aan om bijv Halo op normaal uit te spelen. dan loop je er toch zo doorheen.
Zo doorheen lopen vind ik overdreven. Maar ik heb hem niet solo uitgespeeld. Alleen co-op op Legendary.
Oud 14 augustus 2011, 00:35   #4
OldskoolRikkie
Editor

OldskoolRikkie's avatar

Rep kracht: 21 OldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jellebrtmns Bekijk bericht
Zo doorheen lopen vind ik overdreven. Maar ik heb hem niet solo uitgespeeld. Alleen co-op op Legendary.
Vind ik persoonlijk wel, als ik Halo of Cod op normaal speel, dan haal ik het zonder er echt moeite voor te hoeven doen. Vind ik persoonlijk zonde van de game, maar ieder zijn ding natuurlijk.
Alleen grote games zoals Mass effect,Oblivion,dragon age speel ik op normaal want als ik 50 uur met een spel bezig ben heb ik geen zin om telkens dood te gaan
Oud 14 augustus 2011, 00:40   #5
Julian
XGN Punten: 5856
Forum-Legende

Julian's avatar

Rep kracht: 52 Julian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijn
Stuur een bericht via MSN naar Julian Stuur een bericht via Skype™ naar Julian
Ik hou van achievements. Het voegt echt iets toe en ik vind het leuk om iets te verzamelen wat iedereen kan zien en nooit zal verdwijnen. Ik mis het dan ook wel op mijn Nintendo 3DS, maar gelukkig zijn daar andere dingen op die je kan verzamelen. Ik weet niet of ik nou echt een achievement hunter ben. Ik ga namelijk niet voor de 1000 gamerscore per game, omdat dat soms simpelweg of héél moeilijk is of het kost me te veel moeite. Maar vaak kijk ik wel eerst even de achievement lijst door en als het niet al te moeilijk is probeer ik ze altijd wel te halen. Zoals het zoveel weggooien van geld op Assassin's Creed of alle stadjes helemaal upgraden, alle torens platbranden etc. Daar ben ik dan een hele speelsessie mee bezig. En misschien is het niet aan mijn gamerscore te merken, maar ik houd wel van achievements. Onlangs heb ik de 5000 gepasseerd :p
Julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 00:43   #6
jellebrtmns
Editor

jellebrtmns's avatar

Citaat:
Vind ik persoonlijk wel, als ik Halo of Cod op normaal speel, dan haal ik het zonder er echt moeite voor te hoeven doen. Vind ik persoonlijk zonde van de game, maar ieder zijn ding natuurlijk.
Alleen grote games zoals Mass effect,Oblivion,dragon age speel ik op normaal want als ik 50 uur met een spel bezig ben heb ik geen zin om telkens dood te gaan
Ik ben niet zo'n FPS talent, speel CoD, Halo, e.d. als ik ze al solo speel, altijd op normaal.
Oud 14 augustus 2011, 01:16   #7
B--T--B-8
XGN Punten: 6164
Forum-Legende

B--T--B-8's avatar

Rep kracht: 32 B--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemd
Ik speel af en toe specifiek voor de achievements. Maar dan wel als ik het verhaal enz. al eens helemaal heb doorgespeeld. Bij veel games laat ik het er dan ook bij. Bij Halo Reach heb ik bijvoorbeeld wel nog echt veel voor de achievements gespeeld.
Ik kijk verder ook wel al eens tussendoor op welke achievements je kan halen zodat ik erop kan letten wanneer ik een bepaalde achievement zou kunnen halen.
Ik heb echter nog bij geen enkele game alle achievements gehaald. Bij Kinect Adventures zit ik er heel dicht bij. Ik hoef er nog maar een, maar die krijg ik niet gehaald. Je moet dan elk level samen met iemand anders spelen, maar ik snap niet of dit ook online kan en of je dan echt het hele level met die samen moet spelen.

Ik heb trouwens ook altijd een achievement nodig die laat zien dat ik het verhaal heb uitgespeeld ofzo. Andes heb ik zo een leegte aan het einde alsof ik het nog niet echt uit heb gespeeld. Achievements per missie vind ik dan ook wel een beetje onzin idd.
Daarnaast vind ik achievements met humor ook heel erg leuk, dan hoeft het voor mij niet perse iets zijn om moeite voor te doen.

Laatst heb ik nog een keer zo een 20 minuten rondjes zitten rijden op een parkeerplaats bij TDU2 om een bepaalde achievement te halen. Een of andere idioot zat me in het begin wel te irriteren door de tegen me aan te rijden waardoor ik op 3 rondjes na het niet haalde en weer opnieuw kon beginnen.

Legen... Wait for it... Dary!
B--T--B-8 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 07:43   #8
TheLegendOf1977
XGN Punten: 1638
Forum-Verslaafd

Rep kracht: 6 TheLegendOf1977 is op de goede weg
Met bijna 195000 Gamerscore kan ik niet anders dan mezelf achievement hoer noemen. Voor iemand als mij die al vanaf zijn 7e gamed (nu dus al bijna 27 jaar) werden games te makkelijk en zijn achievements echt de beste uitvinding sinds gesneden brood!
Voordat de 360 met het achievement systeem kwam merkte ik dat ontwikkelaars steeds minder deden om de replay waarde van een spel te verzorgen en was er ook geen enkele reden om een game op de hoogste moeilijkheid te spelen.
De meeste games had ik dus in een paar dagen (soms zelfs EEN dag) uitgespeeld en er was niks om mij die game nogmaals te laten spelen en ja, dan is 50 a 60 euro veel geld.
Sinds de invoering van achievements begin ik mijn eerste playthrough meteen op de het moeilijkste niveau en ga de game later nogmaals spelen voor collectables of achievements die alleen in een bepaald level te halen zijn. Het werkt echt verslavend en het is ook cool om op het forum van bv xbox360achievements.org met anderen je strategie voor een bepaalde achievement te delen of gewoon te discussieren.
Het enige waar ik een bloed hekel aan heb zijn online achievements!!! Vaak worden games die ik tof vind om online te spelen verziekt door mensen die een belachelijke online achievement proberen te halen. Bij andere games (assassins creed) weiger ik online te spelen gewoon om het feit dat ik vind dat die game geen MP nodig heeft en het mij niet trekt. Tegenwoordig heeft elke game wel een multiplayer en ik vertik het dus om die alleen voor achievements te spelen...
Van de ongeveer 300 games die ik heb gespeeld heb ik er van maar 81 de volle 100% alhoewel ik wel moet zeggen dat als ik boven de 900 gamerscore zit van het spel het wel gaat kriebelen om hem toch op 1000 te krijgen.
TheLegendOf1977 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 10:45   #9
Ubiytsa
XGN Punten: 6446
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheLegendOf1977 Bekijk bericht
Met bijna 195000 Gamerscore kan ik niet anders dan mezelf achievement hoer noemen. Voor iemand als mij die al vanaf zijn 7e gamed (nu dus al bijna 27 jaar) werden games te makkelijk en zijn achievements echt de beste uitvinding sinds gesneden brood!
Voordat de 360 met het achievement systeem kwam merkte ik dat ontwikkelaars steeds minder deden om de replay waarde van een spel te verzorgen en was er ook geen enkele reden om een game op de hoogste moeilijkheid te spelen.
De meeste games had ik dus in een paar dagen (soms zelfs EEN dag) uitgespeeld en er was niks om mij die game nogmaals te laten spelen en ja, dan is 50 a 60 euro veel geld.
Sinds de invoering van achievements begin ik mijn eerste playthrough meteen op de het moeilijkste niveau en ga de game later nogmaals spelen voor collectables of achievements die alleen in een bepaald level te halen zijn. Het werkt echt verslavend en het is ook cool om op het forum van bv xbox360achievements.org met anderen je strategie voor een bepaalde achievement te delen of gewoon te discussieren.
Het enige waar ik een bloed hekel aan heb zijn online achievements!!! Vaak worden games die ik tof vind om online te spelen verziekt door mensen die een belachelijke online achievement proberen te halen. Bij andere games (assassins creed) weiger ik online te spelen gewoon om het feit dat ik vind dat die game geen MP nodig heeft en het mij niet trekt. Tegenwoordig heeft elke game wel een multiplayer en ik vertik het dus om die alleen voor achievements te spelen...
Van de ongeveer 300 games die ik heb gespeeld heb ik er van maar 81 de volle 100% alhoewel ik wel moet zeggen dat als ik boven de 900 gamerscore zit van het spel het wel gaat kriebelen om hem toch op 1000 te krijgen.
Dit heb ik dus met trophies. Ik wil graag zoveel mogelijk platinum trophies (1000G) verzamelen, maar de online trophies verpesten het vaak. Daardoor heb ik ook gewoon iets van 10 games openstaan met 75-90%. Sommige games horen gewoon geen multiplayer te krijgen én zeker geen trophy waar je de MP voor moet no-lifen.
Ubiytsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 10:55   #10
TheLegendOf1977
Forum-Verslaafd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubiytsa Bekijk bericht
Dit heb ik dus met trophies. Ik wil graag zoveel mogelijk platinum trophies (1000G) verzamelen, maar de online trophies verpesten het vaak. Daardoor heb ik ook gewoon iets van 10 games openstaan met 75-90%. Sommige games horen gewoon geen multiplayer te krijgen én zeker geen trophy waar je de MP voor moet no-lifen.
Ik herinner me nog net iets TE goed de eerste maanden van Bad company 2!! IEDEREEN maar ook IEDEREEN in bijna elke match probeerde "demolition man" of "air kill" te krijgen wat dus betekende dat ik elke keer als ik in een gebouw zat om het objective te verdedigen ik of doodging door de C4 blast zelf danwel het gebouw dat op mijn harses viel (vaak door mijn eigen team) en als ik in een chopper zat dood ging omdat de piloot opzettelijk crashte om te proberen een vijand mee te nemen.
Er waren soms complete matches waarin niemand ook maar een objective probeerde te pakken of een team maat probeerde te helpen waardoor het gewoon bijna onspeelbaar werd.

Na dit soort taferelen heb ik echt een bloedhekel aan online achievements/ trophies gekregen....
Oud 14 augustus 2011, 11:52   #11
OldskoolRikkie
Editor

OldskoolRikkie's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheLegendOf1977 Bekijk bericht
Ik herinner me nog net iets TE goed de eerste maanden van Bad company 2!! IEDEREEN maar ook IEDEREEN in bijna elke match probeerde "demolition man" of "air kill" te krijgen wat dus betekende dat ik elke keer als ik in een gebouw zat om het objective te verdedigen ik of doodging door de C4 blast zelf danwel het gebouw dat op mijn harses viel (vaak door mijn eigen team) en als ik in een chopper zat dood ging omdat de piloot opzettelijk crashte om te proberen een vijand mee te nemen.
Er waren soms complete matches waarin niemand ook maar een objective probeerde te pakken of een team maat probeerde te helpen waardoor het gewoon bijna onspeelbaar werd.

Na dit soort taferelen heb ik echt een bloedhekel aan online achievements/ trophies gekregen....
ik vind het juist wel meevallen met mensen online die achievments willen halen. De meeste geven helemaal niks om achievments.
Wat ik wel irritant vind is als de multi door niemand gespeeld word,waardoor je die online achievments nooit kan halen
Oud 14 augustus 2011, 11:56   #12
TheLegendOf1977
Forum-Verslaafd

Citaat:
ik vind het juist wel meevallen met mensen online die achievments willen halen. De meeste geven helemaal niks om achievments.
Wat ik wel irritant vind is als de multi door niemand gespeeld word,waardoor je die online achievments nooit kan halen
Dat had ik dit jaar dus met Singularity en Blur. Beide toffe games waarvan de online verassend leuk was maar ik had de pech ze niet op release gekocht te hebben maar een maand later, toen was het online al bijna onmogelijk om games te vinden.
Oud 14 augustus 2011, 12:06   #13
jellebrtmns
Editor

jellebrtmns's avatar

In Halo: Reach zat ook zo'n achievement waarbij je de Scorpion helemaal heel moest houden in een bepaald level of eentje waarbij je het level zonder voertuigen moest uitspelen. Dat vind ik leuke achievements. Toen we Reach co-op gingen spelen met drieën moest iemand die Scorpion besturen en de andere twee reden er met Warthogs o.i.d. voor om de Scorpion te beschermen.

Overigens vind ik die Awards ook wel leuk op de 360. Ik koop nooit spullen voor mijn avatar, pure geldverspilling, maar als dan door iets te bereiken nieuwe outfits krijgt, vind ik dat wel vet. Mijn avatar is nu helemaal in koningspak gekleed dankzij de awards van Fable III en ik heb verschillende UNSC helmen door behalen van First Strike, Bulltrue, e.d. in Reach multiplayer.
Oud 14 augustus 2011, 12:10   #14
TheLegendOf1977
Forum-Verslaafd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jellebrtmns Bekijk bericht
In Halo: Reach zat ook zo'n achievement waarbij je de Scorpion helemaal heel moest houden in een bepaald level of eentje waarbij je het level zonder voertuigen moest uitspelen. Dat vind ik leuke achievements. Toen we Reach co-op gingen spelen met drieën moest iemand die Scorpion besturen en de andere twee reden er met Warthogs o.i.d. voor om de Scorpion te beschermen.

Overigens vind ik die Awards ook wel leuk op de 360. Ik koop nooit spullen voor mijn avatar, pure geldverspilling, maar als dan door iets te bereiken nieuwe outfits krijgt, vind ik dat wel vet. Mijn avatar is nu helemaal in koningspak gekleed dankzij de awards van Fable III en ik heb verschillende UNSC helmen door behalen van First Strike, Bulltrue, e.d. in Reach multiplayer.
Ik vind awards ook geweldig, het is leuk om door je online friendslist te scrollen en te denken: huh wat heeft hij nou voor T-shirt aan? Het is alleen zeer spijtig dat Microsoft ontwikkelaars niet aanmoedigd awards voor hun games te maken, de meeste awards zitten in Arcade games tegenwoordig. De laatste retail games met awards zijn volgens mij Red dead en Reach...
Oud 14 augustus 2011, 15:36   #15
jellebrtmns
Editor

jellebrtmns's avatar

En Fable III.

En een aantal Kinect games waaronder Kinect Adventures.

Tja... ik snap het wel, die avatars blijven natuurlijk een beetje casual shizzle, maar ik vind het wel grappig.

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten