Test Drive: Ferrari Racing Legends | 360

Releasedatum: 6 juli 2012
Door  16 juli 2012 om 12:00 | 360, PS3, PC

Recensie: Test Drive: Ferrari Racing Legends

Met Need For Speed Shift zorgde ontwikkelaar Slightly Mad Studios ervoor dat de serie een stuk serieuzer werd dan zijn voorgangers. Ook Het tweede deel in die Shift serie was niet echt arcade te noemen. Nu probeert de ontwikkelaar het opnieuw in samenwerking met Atari. Dit keer geen Need For Speed, maar Test Drive.

Een hele andere serie waar de ontwikkelaar aan werkt dus. Ook richt Slightly Mad zich op een specifiek merk. Ferrari is namelijk het reclamebordje van Test Drive: Ferrari Racing Legends. Alle bolides die het bedrijf vanaf zijn oprichting heeft geproduceerd zitten in de game. Of deze keuze een goede racegame oplevert, kun je lezen in deze recensie.

Beginnen bij het begin
Ferrari is een bekend fenomeen en iedereen heeft wel een van de vele rode sportwagens gezien. Racing Legends brengt je middels zijn campagne terug naar waar het begon in 1947, de start. Het bedrijf zoekt nieuwe testrijders voor zijn auto’s en aan jou de taak om binnen de eerste drie te finishen om die plek te behalen. Door de campagne speel je een hoop missies vrij en je levensweg wordt beschreven door teksten die tijdens het laden worden getoond.

De lengte van de campagne is goed. Er zijn talloze missies te halen en daarin gaat flink wat tijd zitten. Helaas zal niet alles van een leien dakje gaan. De moeilijkheidsgraad kan namelijk nogal tegenwerken. Een vaste lijn is er namelijk niet en sommige races worden plotsklaps heel moeilijk gemaakt, terwijl anderen weer heel simpel zijn. Niet heel goed doordacht dus, iets wat jammer is, want de campagne geeft dankzij de bovengenoemde teksten toch een klein beetje het gevoel dat je iets hebt met Ferrari.

Mooi en minder mooi
Dit gevoel wordt sterker als je de auto’s in de game bekijkt. Alle Ferrari’s zien er namelijk prachtig uit en tonen een heleboel details. Ook het geluid van de auto’s klinkt goed en vaak druk je het gaspedaal net iets harder in om die motor te laten brullen. De omgevingen zijn daarin tegen wel oké, maar niet meer dan dat. Heel gedetailleerd zijn deze namelijk niet en het renderen van de landschappen werkt ook niet helemaal lekker. In je achteruitkijkspiegel zie je de bomen en tribunes namelijk verdwijnen en het realisme wordt hierdoor toch wel een beetje verpest.

Ook is het jammer dat er geen muziek op de achtergrond speelt tijdens het racen. Je zult het dan ook moeten doen met saai commentaar van je coach tijdens de campagne of het geluid van je motor tijdens de quick races, time tials of multiplayer. Die laatstgenoemde zul je echter niet vaak spelen, want het zoeken naar mensen verloopt nogal stroef. Heb je geluk dan race je tegen een ander iemand, maar vaak is er niemand online te vinden.

  

Vrijspelen op de verkeerde manier
De zogenoemde Quick Race modus, waarin je simpelweg een rondje racet tegen de computer, is ook niet wat het moet zijn. Je zult namelijk eerst de campagne moeten doorlopen om auto’s en circuits vrij te spelen. Als je echter een missie niet kunt halen in diezelfde campagne, dan zit je vast, want een missie overslaan is geen mogelijkheid. Weer een minpunt dat beter doordacht had moeten worden.

De Phantom Time Trial kent hetzelfde probleem als de Quick Race modus. In de Phantom Time Trial race je tegen je eigen spoken om zo de snelste tijd neer te zetten. De campagne is nodig om content vrij te spelen voor de modus en als diezelfde campagne niet meewerkt, dan werken de ander modi ook niet goed. Slightly Mad heeft dan ook een foutje gemaakt in de manier waarop je auto’s en circuits vrijspeelt, want op deze manier leg je de game halverwege opzij.

Niet goed doordacht
Test Drive: Ferrari Racing Legends is dan ook niet wat het had kunnen worden. De Ferrari’s in de game ogen prachtig, maar de omgevingen daarin tegen zien er een stuk minder mooi uit en geven de game letterlijk een slecht beeld. De campagne heeft een mooie tijdsduur, maar aan de moeilijkheidsgraad mankeert wat. Tel daarbij op dat de andere modi van de campagne afhankelijk zijn en je ziet dat de game zichzelf nadelig beïnvloed. Dat is jammer, want hierdoor krijgen de prachtige racemonsters van Ferrari niet de game die ze verdienen.

Gerelateerd


Afbeeldingen

Bekijk alles »

Laatste video's

Bekijk alles »
  • Auto's zien er prachtig uit
  • Lange campagne
  • Genoeg modi...
  • ...die niet allemaal even goed zijn doordacht
  • Niet de mooiste omgevingen
  • Moelijkheidsgraad schommelt enorm
  • Matige multiplayer
6.0Wel oké

Gespeeld op: Xbox 360

Avatar