The Witcher 2: Assassins of Kings - Enhanced Edition | 360

Releasedatum: 17 april 2012
Door  29 maart 2012 om 10:30 | 360

The Witcher 2 ontwikkelaar wil spelers keuzes van betekenis laten maken

Ontwikkelaar CD Projekt RED laat weten dat het veel tijd heeft besteed aan de keuzes die spelers moeten maken in The Witcher 2: Assassins of Kings. Het kostte twee keer zoveel werk, maar daardoor is de RPG volgens het bedrijf twee keer zo leuk.

In een interview laat Marek Ziemak, level artist, weten dat het ontwikkelteam gekeken heeft naar de keuzes die een speler moet maken en de consequenties die daarbij horen. De keuzes en de daarbij horende gevolgen zijn namelijk de essentie van de game.

Zo legt hij uit dat het niet altijd zinvol is om enkel iemand te vertellen dat een persoon dood is gegaan. CD Project RED wilde juist aantonen wat de gevolgen hiervan zijn. In het spel zul je soms een karakter moeten doden, soms een plaats in brand steken en moeten er grote veranderingen doorgevoerd worden in de wereld. Vervolgens krijg je ook de gevolgen van die acties te zien.

The Witcher 2: Assassins of Kings  verscheen eerder al op de PC en komt halverwege maart uit op de Xbox 360. Voor meer informatie kun je onze impressie nog even doorlezen of uiteraard de al bestaande recensie van de PC-versie.

Gerelateerd


Afbeeldingen

Bekijk alles »

Laatste video's

Bekijk alles »
Avatar