Brink | 360

Releasedatum: 13 mei 2011
Door Tristan Brinkman  28 november 2009 om 09:03 | PS3, 360

Splash Damage vindt de PlayStation 3 buitenaards

Het ontwikkelen van de PlayStation 3 is voor sommige ontwikkelaars nog best wel eens lastig. Ook de man achter Brink, Paul Wedgwood, vindt de PlayStation 3 maar raar.

De game Brink wordt door velen al goed in de gaten gehouden. Paul Wedgwood, de leidinggevende achter de game, laat weten dat het spel wel eens voor problemen zou kunnen gaan zorgen op de PlayStation 3. Hij vindt het apparaat lastig en ‘buitenaards’:

“De grootste uitdaging voor ons is het ontwikkelen voor de PlayStation 3. Het is een lastig karwei om van PC naar de PlayStation 3 over te stappen,” aldus Wedgwood.

Maar het zou ook aan Wedgwood kunnen liggen:

“Voor mij als gameregisseur zijn sommige dingen gewoon buitenaards, zoals de PlayStation 3 en het jobsysteem. Hier kan ik gewoon niet mee overweg.”

De reden dat Wedgwood met zijn studio zoveel problemen heeft is, omdat de studio ontstaan is door de 'MODs' die ze voor games maakte. Maar er is talent genoeg:

“Gelukkig is het niet mijn baan om het te begrijpen: we huren gewoon talentvolle mensen in. Zo hebben we Dean Calver. Hij was hoofddesigner bij de game Heavenly Sword.”

Helaas is er nog geen datum vrijgegeven voor Brink. Maar mocht je meer te weten willen komen over deze game, bezoek dan de gamepagina.

Gerelateerd


Afbeeldingen

Bekijk alles »

Laatste video's

Bekijk alles »

Reacties (30)

  1. zzzzzmura's avatar
    zzzzzmura
    5.862 XP
    09:44, 28 nov
    Ben zelf wel benieuwd naar die game Brink maar koop hem toch voor de 360.
  2. Cooky's avatar
    Cooky
    9.347 XP
    12:35, 28 nov
    Ik koop hem ook voor de 360.
  3. black2death's avatar
    black2death
    2.362 XP
    10:19, 28 nov
    ja de ps3 is moeilijker om iets voor te ontwikkelen

    maar de meester ontwikkelaar willen ook niet echt de moeite doen om het te leren. bovenstaand nieuws laat dat duidelijk zien (in mijn ogen).

    dan huren ze mensen in, maar hoe wil je in hemelsnaam leren hoe de structuur en kracht van de ps3 ten volle te benutten als je altijd maar mensen inhuur en zelf niets leerd.

    Splash Damage moest zelf maar eens terug naar de schoolbanken van sony gaan en het leren

    voor de xbox is het altijd al eenvoudiger geweest die leunt het dichtste aan bij de computer. niet dat het daarom minder goed is maar dat maakt het er gemakkelijker op.

    en ik schrijf dit niet uit fanboyisme ofzoiets, maar gewoon dat ik het beu ben dat elke ontwikkelaar zegt dat het moeilijker is. ik heb zelf een xbox gehad, maar die heb ik doorgegeven aan men broer. de games spraken me mindern aan


    mijn gedachte is

    "het moet maar eens gedaan zijn met het eenvoudige pad te nemen en geld te willen binnenhalen. moeilijke gaat ook!!"
  4. Julian's avatar
    Julian
    5.538 XP
    10:39, 28 nov
    Volgensmij zeg je dit alleen maar omdat je Sony en hun PS3 wilt steunen. Want als de Xbox 360 dit had zou je heel iets anders zeggen.

    Waarom moeilijk als het makkelijk kan?
  5. black2death's avatar
    black2death
    2.362 XP
    11:32, 28 nov
    denk je dat ik de xbox in de grond zou boren.

    nee zo kinderachtig ben ik niet. ik zou het ook erg vinden, maar dat is nu niet het geval.

    ik ben blij dat voor de xbox de ontwikkeling makkelijker gaat maar dat haalt nog niet weg dat iedereen moet proberen om voor elk systeem het beste eruit te halen en niet direct te roepen dat het moeilijk is (ookal is het nu de ps3 en niet de xbox).
  6. stephanj10's avatar
    stephanj10
    4.243 XP
    11:19, 28 nov
    ik hoop niet dat het oproblemen gaat opleveren voor de ps3.
  7. JCVito1989's avatar
    JCVito1989
    2.897 XP
    11:31, 28 nov
    De Xbox360 is gewoon niets meer dan een verouderde PC (dit baseer ik trouwens op feiten aangezien M$ destijds bij het ontwikkelen van de 360 gewoon de op dat moment beste PC onderdelen bij elkaar geflikkert heeft, wat overigens zorgde voor het bekende RROD probleem door over verhitting) en daarom kan zelfs ik er een redelijk game voor maken. Een PS3 is iets geheel anders en mits je er flink wat tijd in stopt, kun je er veel mooiere (en door het gebruik van Blu-ray grotere en uitgebreidere) games uit persen. Bijvoorbeeld Uncharted 2, Heavy Rain en Killzone 2 die nooit mogelijk waren geweest op de 360.
  8. Vexusz's avatar
    Vexusz
    2.658 XP
    11:48, 28 nov
    Komt ie weer. Fanboy.
  9. Jesse.B's avatar
    Jesse.B
    2.921 XP
    12:16, 28 nov
    jc vito je hebt nu de troon van grootste ps3 fanboy over genomen,how pity
  10. JCVito1989's avatar
    JCVito1989
    2.897 XP
    12:58, 28 nov
    Aha dus in plaats van mij eens vertellen waarom de dingen die ik zeg volgens jou leugens zijn gebruik je de al oude fanboy verdediging. Goedzo, een discussie met mij over dit win je toch niet want ik heb tenminste verstand van zaken. Ik ben geen fanboy, het is gewoon een feit dat de PS3 technisch gezien de betere console is. En ik post dit omdat ik het gezeur moe ben dat het zo moeilijk is om voor de PS3 te ontwikkelen terwijl we inmiddels genoeg bewijs hebben dat het de moeite waard is omdat de exclusives van de PS3 er mooier uit zien dan die van de 360.
  11. Vexusz's avatar
    Vexusz
    2.658 XP
    13:21, 28 nov
    De PS3 is technisch gezien ook beter, ja. Maar hoe vaak moet je dat nog melden?
  12. JCVito1989's avatar
    JCVito1989
    2.897 XP
    13:41, 28 nov
    Bij deze topic was dat relevant dus het antwoord op je vraag: Bij elk topic waar het relevant is.
  13. inva1337's avatar
    inva1337
    2.932 XP
    12:24, 28 nov
    Er zijn veel ontwikkelaars die het wel kunnen dus als zij het niet kunnen aan wie zou het dan liggen? Daarbij denk ik dat als ze de mogelijkheden van de ps3 volledig kunnen benutten dat ze dan meer kunnen bereiken dan op de xbox. Feit is gewoon dat op technisch gebied de ps3 toch een stapje verder is.
  14. Jesse.B's avatar
    Jesse.B
    2.921 XP
    13:26, 28 nov
    Oorspronkelijk geplaatst door JCVito1989
    Aha dus in plaats van mij eens vertellen waarom de dingen die ik zeg volgens jou leugens zijn gebruik je de al oude fanboy verdediging. Goedzo, een discussie met mij over dit win je toch niet want ik heb tenminste verstand van zaken. Ik ben geen fanboy, het is gewoon een feit dat de PS3 technisch gezien de betere console is. En ik post dit omdat ik het gezeur moe ben dat het zo moeilijk is om voor de PS3 te ontwikkelen terwijl we inmiddels genoeg bewijs hebben dat het de moeite waard is omdat de exclusives van de PS3 er mooier uit zien dan die van de 360.


    om dat tijd geld is en voor de ps3 games maken het langer duurt en omdat er meer 360's verkocht zijn niet als fanboyisme maar als waarheid wat crit zei
    waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
  15. JCVito1989's avatar
    JCVito1989
    2.897 XP
    13:38, 28 nov
    Dus volgens jou zijn developers er niet op uit om een zo goed mogelijke game te maken, maar om zoveel mogelijk geld binnen te harken met zo min mogelijk moeite? Als je het daar mee eens bent ben je een verrader van alle gamers. Mjn moto is dan ook: waarom een game ontwikkelen voor de 360 als het voor de PS3, met een beetje meer moeite, een betere, mooiere game kan worden.
  16. Vexusz's avatar
    Vexusz
    2.658 XP
    18:19, 28 nov
    Ja dat motto van jou kan iedere PS3 fanboy bedenken he.
  17. inva1337's avatar
    inva1337
    2.932 XP
    14:35, 28 nov
    EA is zo'n bedrijf wat puur economisch denkt en van de net-niet producten aflevert. Maar gelukkig zijn er developers die wel de tijd en moeite nemen om goed te ontwikkelen voor de ps3. Neem Naughty Dog, Guerilla games, Santa Monica en polyphony digital zijn hier voorbeelden van.

    Nog een nadeel van ontwikkelen voor de ps3 is dat je het dan niet fatsoenlijk kan porten naar de xbox. Terwijl als je developed voor de xbox en je port hem naar de ps3 weet je zeker dat de ps3 niet zo'n problemen zal hebben met de game.

    Ik ben ervan overtuigd dat de xbox de console is die het niveau van multiplatform games tegenhoud terwijl de ps3 eigenlijk tot veel meer in staat is. Kijk alleen al naar het medium, je kan wel een ps3 game maken van 50gb maar hoe ga je die dan porten naar de 360? Daar heb je dan 5/6 discs voor nodig en dat willen gamers niet.

  18. Jesse.B's avatar
    Jesse.B
    2.921 XP
    16:12, 28 nov
    Oorspronkelijk geplaatst door JCVito1989
    Dus volgens jou zijn developers er niet op uit om een zo goed mogelijke game te maken, maar om zoveel mogelijk geld binnen te harken met zo min mogelijk moeite? Als je het daar mee eens bent ben je een verrader van alle gamers. Mjn moto is dan ook: waarom een game ontwikkelen voor de 360 als het voor de PS3, met een beetje meer moeite, een betere, mooiere game kan worden.


    nee dat niet maar jullie moeten het alleen hebben van jullie exclusife's de rest houd de games voor beide een beetje gelijk en vaak gaat het om de gameplay,
    al kunnen de graphics nog zo mooi en realistisch zijn als de gameplay zuigt zuigt het spel
  19. dark-lord-11's avatar
    dark-lord-11
    972 XP
    18:19, 28 nov
    nee dat niet maar jullie moeten het alleen hebben van jullie exclusife's de rest houd de games voor beide een beetje gelijk en vaak gaat het om de gameplay,
    al kunnen de graphics nog zo mooi en realistisch zijn als de gameplay zuigt zuigt het spel


    Oke, Ten eerste multiplatform zijn beide het zelfde.Ten tweede het gaat niet altijd om de gameplay.Ten derde daarom is meestal de gameplay gelijk als het om multi-platform is Wink

    oja en jesse
    jij zegt jullie moeten het alleen hebben van jullie exlusifes
    Nou dat zie ik als fanboy reactie voor de xbox 360 tegen de ps3

    Duss wie is hier fanboy koning van de xbox 360 Wink Jesse.B!

    Scherp van me he nu jij weer Wink

    voor de duidelijkheid ik ben geen fanboy en nu ook duss niet Wink
  20. InStaKiLL's avatar
    InStaKiLL
    3.149 XP
    20:49, 28 nov
    Oorspronkelijk geplaatst door dark-lord-11
    nee dat niet maar jullie moeten het alleen hebben van jullie exclusife's de rest houd de games voor beide een beetje gelijk en vaak gaat het om de gameplay,
    al kunnen de graphics nog zo mooi en realistisch zijn als de gameplay zuigt zuigt het spel


    Oke, Ten eerste multiplatform zijn beide het zelfde.Ten tweede het gaat niet altijd om de gameplay.Ten derde daarom is meestal de gameplay gelijk als het om multi-platform is Wink

    oja en jesse
    jij zegt jullie moeten het alleen hebben van jullie exlusifes
    Nou dat zie ik als fanboy reactie voor de xbox 360 tegen de ps3

    Duss wie is hier fanboy koning van de xbox 360 Wink Jesse.B!

    Scherp van me he nu jij weer Wink

    voor de duidelijkheid ik ben geen fanboy en nu ook duss niet Wink[/quote]


    [quote=inva1337;150217]EA is zo'n bedrijf wat puur economisch denkt en van de net-niet producten aflevert. Maar gelukkig zijn er developers die wel de tijd en moeite nemen om goed te ontwikkelen voor de ps3. Neem Naughty Dog, Guerilla games, Santa Monica en polyphony digital zijn hier voorbeelden van.

    Nog een nadeel van ontwikkelen voor de ps3 is dat je het dan niet fatsoenlijk kan porten naar de xbox. Terwijl als je developed voor de xbox en je port hem naar de ps3 weet je zeker dat de ps3 niet zo'n problemen zal hebben met de game.

    Ik ben ervan overtuigd dat de xbox de console is die het niveau van multiplatform games tegenhoud terwijl de ps3 eigenlijk tot veel meer in staat is. Kijk alleen al naar het medium, je kan wel een ps3 game maken van 50gb maar hoe ga je die dan porten naar de 360? Daar heb je dan 5/6 discs voor nodig en dat willen gamers niet.



    Nee inderdaad, aan jou taalgebruik te zien ben je waarschijnlijk een klein kind, of iemand die achterstallig Nederlands kan. In het laatste geval, ga naar school!(Dark Lord 11)


    Onwaar, orange box was een schande. Nog nooit waren er zoveel bugs in een game. Ik weet dus totaal niet waar je het over hebt. Hetzelfde geld met Oblivion, Lost Planet en uiteindelijk OVERLORD.

    De xbox 360 is nog niet op zn einde. En de ps3 ook niet. Natuurlijk is de ps3 kwalitatief beter. Maar wie the fuck boeit dat nou? Jullie zijn echt een voorbeeld van graphics geil. Als elke game de graphics van Modern warfare 2 zou hebben zou ik al blij zijn. Laat staan van Alan Wake.

    En inderdaad Jcvito kan het nooit hebben als de x360 ergens een keer beter in is.

    Alhoewel Xbox live ook vele malen beter is dan Psn(in ieder geval wel vele malen verder). Ook heeft PSN altijd, maar dan ook altijd wel problemen met updates. En kijk naar Modern Warfare 2? Die game kon pas gespeeld worden 3 dagen na de release.
  21. inva1337's avatar
    inva1337
    2.932 XP
    20:54, 28 nov
    Gozer als ik zeg dat de ps3 technisch beter is dan heeft dat lang niet alleen met graphics te maken. Dus nee ik ben niet graphics geil, en nee ik heb ook nooit problemen met psn :S.
  22. InStaKiLL's avatar
    InStaKiLL
    3.149 XP
    21:02, 28 nov
    Dus jij wilt zeggen dat de gameplay ligt aan de sterkte van de console? Het moet niet gekker worden.
  23. inva1337's avatar
    inva1337
    2.932 XP
    21:12, 28 nov
    Er is ook meer dan graphics en gameplay, en ja de gameplay word ook gedeeltelijk bepaalt daar de kracht van de console.
  24. JCVito1989's avatar
    JCVito1989
    2.897 XP
    11:58, 29 nov
    Nee, alles wat op de xbox360 uitkomt kan ook (en zelfs beter) op de playstation3 maar niet andersom. Dat is het hele punt hier en daarom is de playstation beter als de xbox360, omdat de console meer kan. Dat Xbox360 leuke exclusives heeft, heeft niks met het kunne van de console te maken maar met de grote zak centjes die ome Microsoft er tegenaan flikkert. Ik snap niet waarom een uitgever uit eigen vrije wil een exclusive voor de 360 zou willen maken omdat het een feit is dat je dan meer beperkingen hebt als bij een playstation. De enige reden dat er exclusives zijn voor de 360 is omdat hij beter verkocht heeft en omdat microsoft developers omkoopt. Oftewel het draait allemaal om geld en niet meer om games als vorm van kunst en daar geef ik Xbox360 en Microsoft de schuld van.
  25. Mr_Klojjo!!'s avatar
    Mr_Klojjo!!
    2.680 XP
    21:36, 28 nov
    dikke discussies hier o
  26. InStaKiLL's avatar
    InStaKiLL
    3.149 XP
    12:34, 29 nov
    Oorspronkelijk geplaatst door JCVito1989
    Nee, alles wat op de xbox360 uitkomt kan ook (en zelfs beter) op de playstation3 maar niet andersom. Dat is het hele punt hier en daarom is de playstation beter als de xbox360, omdat de console meer kan. Dat Xbox360 leuke exclusives heeft, heeft niks met het kunne van de console te maken maar met de grote zak centjes die ome Microsoft er tegenaan flikkert. Ik snap niet waarom een uitgever uit eigen vrije wil een exclusive voor de 360 zou willen maken omdat het een feit is dat je dan meer beperkingen hebt als bij een playstation. De enige reden dat er exclusives zijn voor de 360 is omdat hij beter verkocht heeft en omdat microsoft developers omkoopt. Oftewel het draait allemaal om geld en niet meer om games als vorm van kunst en daar geef ik Xbox360 en Microsoft de schuld van.


    Je hebt een heel trauma opgelopen is het niet? Nogmaals, de games die op de xbox 360 geport zijn naar de ps3, zien er niet uit! Ik heb als voorbeeld Lost Planet, Oblivion en vooral The Orange box gekozen.

    Niet meer om games in vorm van kunst? Waar heb jij het over. Spellen als: Cod modern warfare 2, Left 4 dead 2, Halo Reach, Alan Wake, Splinter cell convinction en vooral NATAL zijn voor veel gamers al kunst. En vooral de laatst genoemde, waarbij het een keer iets anders is als een controller in je hand.

    En in vergelijking met de eye toy, ziet deze diepte, spraakherkenning en natuurlijk emotie herkenning(wat bij diepte hoort). Elke ontwikkelaar staat in de rij, voor deze zogenoemde 'kunst'.
  27. JCVito1989's avatar
    JCVito1989
    2.897 XP
    15:44, 29 nov
    Je weet toch hopelijk ook waarom die ports die jij noemt er minder goed uitzien voor de playstation he? Omdat ze niet zijn gemaakt door de originele developer en er dus geen (of te weinig) aandacht aan besteed is. Maar als je exclusives van de PS3 met die van de 360 gaat vergelijken zijn de PS3 titels er beter uit en hoewel six-axis niet mijn ding is, is de gameplay daardoor ook meer gevarieerd. Dat Gears of War een goeie titel is wil ik niet ontkennen maar dat had net zo goed op de PS3 gekund terwijl Uncharted 2, Killzone 2 enz enz enz enz niet op de 360 gekund hadden. Ik vraag me dan ook af waarom je een spel voor een mindere console zou maken... Je wilt toch een zo goed mogelijk product neer zetten?

    En dat Natal een uitbreiding is voor de PS eye ben ik het mee eens maar helemaal nieuw is het zeker niet. Motion Sensoring en dat soort zooi is al in ontwikkeling sinds de SNES.

    Maar laten we er over ophouden want we worden het toch nooit eens. Jij hebt op een punt de keuze gemaakt om een xbox (en/of xbox360) te kopen en vanaf toen was t ding je heilig en alles wat er mee te maken had was geweldig en origineel. Goed, dat soort klanten wilt microsoft graag hebben! Ik kan je allemaal maar adviseren om af te wachten wat dit NATAL gebeuren gaat worden zoals ik dat ook doe, maar tot nu toe niks nieuws dus.
  28. Dordt-Elite's avatar
    Dordt-Elite
    7.131 XP
    16:02, 30 nov
    pffff wat een discussie
  29. DominusNL's avatar
    DominusNL
    3.376 XP
    18:11, 30 nov
    Pff idd nogal een discussie zeg.

    Ik moet wel even kwijt dat er hier een hoop hypokriete mensen bezig zijn. Als er iets speciaals is voor de xbox dan is dat allemaal geweldig en wordt er niemand beschuldigt van 'fanboyen'. Nu het over de ps3 gaat worden zoonbeetje alle reacties als 'fanboy' gemarkeerd. Best zielig.
  30. Davincstyle's avatar
    Davincstyle
    316 XP
    10:07, 1 dec
    Ben het ermee eens Very Happy
Je moet ingelogd zijn om te reageren. Log in of registreer.